[Cisco] Verschil tussen 826 en SOHO 76

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben aan het kijken voor een ADSL-modem/router. Ik heb nu een PC er voor draaien, maar deze maakt me eigenlijk iets te veel herrie. Ik ben dus aan het kijken voor een cisco doosje.
Je hebt twee mogelijkheden voor ADSL over ISDN de SOHO 76 en de 826.
Maar zit er verschil tussen (behalve de prijs dan.)?
Ik heb zelf gezocht en op deze pagina bij cisco over de SOHO 76 wordt ie ook wel 826 genoemd, maar is dat exact dezelfde router?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Het is in ieder geval hetzzelfde doosje.. ;)
Maar voorzover ik kan zien (in 1 minuut) is dat de SOHO 76 een uitgeklede 8xx serie is met de ADSL over ISDN mogelijkheid.

Er draait ook een IOS op, dus dat is een pluspunt. ;) * Equator kijkt nog met huivering terug naar de tijd dat hij een cisco 7xx moest configureren zonder fast-step. :X

Toevoeging: (nog een minuut ;) )
De LAN Poort is maar 10Mbit, en waarschijnlijk heeft hij geen Ethernet WAN poort. (Alleen maar ISDN S0 bus) DUs ja kna hem niet gebruiken als ethernet router..

[ Voor 24% gewijzigd door Equator op 08-01-2003 10:47 ]

• teigetjuh
  • Niet online
CyberJ schreef op 08 January 2003 @ 10:44:
Het is in ieder geval hetzzelfde doosje.. ;)
Maar voorzover ik kan zien (in 1 minuut) is dat de SOHO 76 een uitgeklede 8xx serie is met de ADSL over ISDN mogelijkheid.

Er draait ook een IOS op, dus dat is een pluspunt. ;) * teigetjuh kijkt nog met huivering terug naar de tijd dat hij een cisco 7xx moest configureren zonder fast-step. :X
Waar heb je dat zo snel gevonden??? Of is het alleen de IOS die gestript is? Want dan is er misschien de mogelijkheid om er een 826 IOS op te zetten?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Uhh.. PLaatje, en ik ken Cisco ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/rt/70/prodlit/76ais_ds/76ais_d0.gif

IOS zal waarschijnlijk hetzelfde zijn, maar hardware-matig is er functionaliteit niet aanwezig.
Kijk ook nog even naar mijn toevoeging..
The Cisco SOHO 76 Router is based on Cisco IOS Software technology, allowing service providers to take full advantage of their training and investments in Cisco IOS Software to reduce overall operational expenses. With its key management and troubleshooting features, the Cisco SOHO 76 Router offers service providers the following advantages:

[ Voor 42% gewijzigd door Equator op 08-01-2003 10:51 ]

• teigetjuh
  • Niet online
CyberJ schreef op 08 januari 2003 @ 10:49:
Uhh.. PLaatje, en ik ken Cisco ;)

[afbeelding]

IOS zal waarschijnlijk hetzelfde zijn, maar hardware-matig is er functionaliteit niet aanwezig.
Kijk ook nog even naar mijn toevoeging..

[...]
Ik ken ook wel het eea van cisco (heb tenslotte niet voor niets dat CCNA-papiertje)
En herkende um ook wel alszijnde 800 serie. Lijkt er verder op dat je met de SOHO geen GRE kan tunnelen en dat ie standaard geen 8 maar 16 MB ram heeft. O ja en geen Enhanced IGRP ondersteunt.... Maar dat lijken software dingen. CPU is hetzelfde.
Dus vandaar mijn vraag. Zitten er verder nog verschillen in?
Pagina: 1