GarageGames - Torque SDK engine

Pagina: 1
Acties:

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10
Een paar dagen geleden kwam ik via het Marble Blaster topic uit Spielerij op de site van GarageGames, o.a. de makers van Tribes 2.

Op die site zag ik een boel andere games, maar een deel van de site ging over de Torque SDK engine. Dit is dezelfde engine die ook voor Tribes 2 gebruikt is, en een hele bups andere meer en minder succesvolle games. Verder zag ik dat deze engine te koop is, speciaal voor indie gamedevelopers. Voor een volledige SDK is het niet duur ($100,-), zeker als je bedenkt dat je ook via GG je spel kan publiceren en er een actieve development community omheen hangt.

Na het rondneuzen op de forums ben ik zeker wel benieuwd, maar ik ben op zoek naar een paar meningen buiten de GG site en Google is niet toereikend. Zijn er hier mensen die werken met de Torque Engine (alleen het spelen van T2 is niet genoeg :) ) en zo ja, wat kan ik verwachten qua leercurve en performance? Maak je ook gebruik van de Publishing mogelijkheden van GG?

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 12:59
Wij zijn voor het porten van een mod (ondertussen 3 jaar in productie) eens aan het kijken geweest naar Torque. Een hoog scripting gehalte en een rommelige SDK hebben ons er toen van weerhouden.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

misschien een beetje spam, maar wellicht is het handig deze vraag te posten op het forum van GameSkool. Daar hangen een aantal pro gamedevvers rond die je vast meer kunnen vertellen erover

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Ik denk dat je het beste op de forums van Gamedev.Net kunt kijken, aangezien dat ongeveer "GoT voor game development" is :). Volgens mij heb ik daar ook een topic voorbij zien komen een aardige tijd terug. Helaas werkt de search niet vanwege wat hacker problemen, maandje of twee terug (:'( :/) maar je kunt wel de topics net zoals hier per periode bekijken.