Apple komt met nieuwe browser...

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Hallo,

Toen ik hoorde dat Apple een browser uitbracht heb ik die direct gedownload. Al mijn andere browsers aan de kant gezet en direct naar tweakers.net gesurft. Maarrrrrr.... tot mijn grote schrik werd de site niet goed weergegeven. Ik zie graag dat ook deze browser een kans krijgt te overleven op het Mac platform.

Hebben jullie al van dit probleem gehoord of hebben jullie het al gezien en wordt er ook iets aan gedaan?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat lijkt me eerder een probleem in die Safari beta dan bij Tweakers.net. Voor zover ik weet werkt T.net namelijk prima in de laatste versies van Internet Explorer (Win/Mac), Netscape (All), Mozilla (All), Opera (All), Chimera (Mac) en Konqueror (Linux). Ik denk dat het wel veilig is om te zeggen dat als een site het in al die browsers doet en in een nieuwe beta-browser niet, dat dat dan aan die beta ligt :).

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter Tinus op 08-01-2003 10:22 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Slagroom
ok... dan wachten we tot de stable versie. Maarrrr (moet je ook met een korreltje zout nemen) bij Apple zeggen ze dat volledig voldoen aan alle browser standaards...

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Kun je een screenshot plaatsen van hoe de fp eruitziet in Safari? Ik ben wel benieuwd eigenlijk :)

• Slagroom
Ik kan hier niet bij een ftp iets komen... ik kan hem wel mailen naar jou zodat jij hem online zet...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-03 17:12

Beaves

Usque ad Finem

Slagroom schreef op 08 January 2003 @ 10:40:
ok... dan wachten we tot de stable versie. Maarrrr (moet je ook met een korreltje zout nemen) bij Apple zeggen ze dat volledig voldoen aan alle browser standaards...
Tweakers.net is lang niet de enige pagina die niet goed wordt weergegeven, het is niet voor niets een beta...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Slagroom
Beaves schreef op 08 januari 2003 @ 11:44:
[...]

Tweakers.net is lang niet de enige pagina die niet goed wordt weergegeven, het is niet voor niets een beta...
Klopt misschien maar ik ben nog geen andere pagina tegen gekomen waarvan de lay-out anders was dan het waarschijnlijk bedoeldt is...

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Slagroom schreef op 08 januari 2003 @ 11:48:
Klopt misschien maar ik ben nog geen andere pagina tegen gekomen waarvan de lay-out anders was dan het waarschijnlijk bedoeldt is...

Tweakers.net maakt veel gebruik van javascript, layers en dhtml. Veel beta-browsers hebben dat soort dingen gewoon niet meteen helemaal goed onder de knie, en dus verslikken ze zich op Tweakers.net, terwijl sites met simpelere code wel gewoon werken. Ik heb net een stukje aan de FAQ toegevoegd hierover trouwens :Y).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:26

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Opvallend dat het niet werkt. De engine is namelijk gebaseerd op KHTML, de renderengine van Konqueror. Aangezien ik al sinds jaar en dag met Konqueror de FP bekijk, had ik verwacht dat Safari dat ook wel aan zou kunnen...blijkbaar nog niet :).

[happy-mode]
* odysseus is overigens blij met deze zet van Apple...kan alleen maar goed uitpakken voor KDE/Konqueror en dus voor mij...ze hebben alle fixes en wijzigingen die ze in KHTML hebben gedaan aan de developers gestuurd, dus KDE 3.2 zal over een nog betere browser beschikken :).
[/happy-mode]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Slagroom schreef op 08 January 2003 @ 11:44:
Ik kan hier niet bij een ftp iets komen... ik kan hem wel mailen naar jou zodat jij hem online zet...
Is goed, dan zet ik ze wel online...

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Het enige probleem lijkt mij op het eerste gezicht de positie van de menubalk. Verder klopt het allemaal wel toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelchaos.nl/pics/safari_k.jpg

Verwijderd

Hotmail werkt ook niet met de nieuwe browser :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat natuurlijk een goede reden is om een topic over de frontpage na 3 dagen weer omhoog te schoppen ;).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:26

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 17:23:
Hotmail werkt ook niet met de nieuwe browser :)

'werkt niet' is een ruim begrip...met Konqueror zijn er ook problemen (geweest), maar het is wel werkbaar. Je kunt je problemen vast ergens rapporteren, dat lijkt me nuttiger dan een losse melding op een forum dat gegarandeerd niet door Safari-developers gelezen wordt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

odysseus schreef op 12 januari 2003 @ 17:43:

[...]

'werkt niet' is een ruim begrip...met Konqueror zijn er ook problemen (geweest), maar het is wel werkbaar. Je kunt je problemen vast ergens rapporteren, dat lijkt me nuttiger dan een losse melding op een forum dat gegarandeerd niet door Safari-developers gelezen wordt :).
:) Het was de beta versie van Safari en daarbij krijg je een "spin"-melder en waneer je daarop klikt kan je de foutmelding versturen...goed he :P ? Dat had ik dus vorige week gedaan en wilde hier alleen kwijt dat Hotmail het ook niet doet, niets mis mee ;)

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

okee, hij is fijn :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.