Computer geeft stroomschokken....

Pagina: 1
Acties:

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ja, mijn pc is aan het breakdancen.

Sinds afgelopen avond zit mijn hele (metalen) bureau onder stroom. Echt raar want dit is opeens gebeurd nadat ik een modem in de pc had ingeduwd. Nu trek ik weer de modem eruit en de stroomschokken blijven. Af en toe reboot de pc dus uitzichzelf.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan is ? Kan dit al dan niet tijdelijk opgelost worden ? Ik heb zelf ff verder gekeken maar alles lijkt normaal zoals het is.

ehhh geen specs nodig hiervoor (geforce 2 gts lol).
Maar een 300W power supply en een normale kast.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Stop de stekker van je pc in een ge-aard stopcontact.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
of leg een kabel van je kast naar je verwarming

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Choller
Mijn stopcontact is geaard. (was ik vergeten te vertellen).
Maar als ik een kabel leg naar de verwarming dan zal dat toch door blijven gaan. Ik ben op zoek naar de oorzaak, wat opeens naar boven is gekomen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41
Als je kast onder spanning staat is er toch iets mis met je aarding, anders zou de aardlek er wel uitvliegen. Zijn alle stekkerblokken en verlengkabels die er eventueel tussen zitten ook ge-aard ?

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Zonder geintje, probeer eens je stekker om te draaien in het stopcontact. (Die van de monitor). Ik heb het zelf thuis ook gehad (Ik heb echter geen geaard stopcontact achter m'n PC). Het heeft iets te maken met de overspanningsbeveiliging in de voeding van je monitor. Hierdoor lijkt het alsof er spanning op de aardleiding staat, en dus op je PC behuizing. Echter niet genoeg om de aardlek te triggeren, maar wel om het net te voelen.
Simpelweg de stekker van m'n monitor omdraaien hielp, vreemd genoeg.

I like it red, with 150 bhp..

Verwijderd

"Zonder geintje, probeer eens je stekker om te draaien in het stopcontact."..........
Dit is echt waar. Probeer maar. Ik kende dit geintje ook van een waterbed. Simpelweg de stekker omdraaien hielp echt. Heeft geloof ik iets te maken met het omdraaien van de polariteit.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je kan de polariteit van wisselstroom niet omdraaien, wat leren ze tegenwoordig op school.
Als omdraaien helpt heb je een serieus probleem. Dan moet je er zeker wat aan doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Ortep schreef op 08 January 2003 @ 09:09:
Je kan de polariteit van wisselstroom niet omdraaien, wat leren ze tegenwoordig op school.
Als omdraaien helpt heb je een serieus probleem. Dan moet je er zeker wat aan doen.
agrees.. dat omdraaien zou theoretisch niet mogen werken.
zo wel zou ik iemand iets na laten kijken.

DE oplossing blijft gewoon om alles te aarden.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 09:01:
"Zonder geintje, probeer eens je stekker om te draaien in het stopcontact."..........
Dit is echt waar. Probeer maar. Ik kende dit geintje ook van een waterbed. Simpelweg de stekker omdraaien hielp echt. Heeft geloof ik iets te maken met het omdraaien van de polariteit.
Dit is zeker om je voltjes in de war te sturen?? :)

Misschien heb je wel gelijkspanning op je waterbed..

ff on-topic: heb je toevallig een andere voeding liggen, of met indrukken van het modem in het slot is een schoefje/busje van het mainboard in contact gekomen met je kast.. (Beetje krom omschreven..)

• Choller
Ja. baboonatwork.

Dat is het. Er moet ergens een schroefje onder de mobo zijn gekomen. Dit weet ik haast zeker. Ik had 2 schroefjes en ik had eentje verloren. Kon die kreng nergens vinden. Waarschijnlijk zit hij nu onder de mobo. Ik zal mijn vriendin dit laten doen (want choller is ook at work). Hopelijk dat ze wat handig hierin is lol.

Thanx.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Omdraaien kan wel werken, omdat de beide polen van een stop-contact niet gelijk zijn. Sterker nog, Nederland is een van de weinige landen in waar het ueberhaupt mogelijk is om een stekker, zeker een geaarde, op 2 manieren in een stop-contact te steken. Het is niet voor niets dat je voor bedrading 2 kleuren draad gebruikt, de blauwe voor neutraal, en de bruine voor de fase-draad.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1