Toon posts:

LCD.14.1"TFT.QDI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft haar LCD-scherm gescheurd van haar laptop. Het gaat om een Acer Aspire 1300XC. Een nieuw scherm is ongeveer ter waarde van een nieuwe laptop. Kent iemand een adres of een manier dit wat goedkoper op te lossen?

Het onderdeel is een "LCD.14.1"TFT.QDI".

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op wat voor een manier is dat ding gescheurd? de ophanging (bij de scharnieren) of is het het scherm zelf.
Ik ben bang dat het niet makkelijk wordt om fatsoenlijk iets te reparen als je het niet via ACER doet. Of je moet toevallig een identieke notebook tegenkomen die goedkoop aangeboden staat en dan alles omschroeven, maar dat lijkt me niet erg makkeljk gaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
't is toch meer een scherm-aangelegenheid, dus OH => VB :)

En verder ben ik bang dat het inderdaad veel gaat kosten.. Schermen is altijd een probleem bij laptops....

Verwijderd

Topicstarter
Muis heeft ertussen gelegen toen hij dichtgeklapt werd.

Scherm kost € 671,- bij Acer... en dat is exclusief uurloon van € 78,-!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die kosten voor het scherm hou je altijd. Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je ergens anders eenzelfde scherm kan krijgen wat je op je laptop kan monteren. Wat je wel kan doen (als je een beetje handig bent) is schema's zoeken en het scherm zelf vervangen, alleen zullen die schema's wel heel moeilijk te vinden zijn :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Moeilijk aan te komen, probeer aan een zelfde type laptop te komen... met een werkend scherm... probleem is alleen, de kapotte laptops die worden aangeboden worden aangeboden omdat het scherm kapot is en het zo fucking duur is om het te repareren...

copy that leader 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Icey op 08-01-2003 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er moet toch wel ergens een gecrashte PC zijn met een goed scherm?
Wet iemand misschien vergelijkbare types want ik neem aan dat het LCD-scherm in een Acer Aspire niet uniek is....

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Je zou hem open moeten maken en kijken op de tag van het scherm zelf.

Als je op deze codes zoekt kun je meestal wel ergens zo'n scherm goekoper aanschaffen.
Het scherm dat Acer erop zet vervangt waarschijnlijk de gehele deksel

Alles is terug te redeneren naar 4

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Had hier hezelfde met een cameo, daar bleek na openen een samsung in te zitten.
Scheelde 200€ met een nieuwe door het zelf te gaan bestellen en monteren.
Garantie vervalt daarmee wel!!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zoveel ervaring met laptops... maar zijn alle aansluitingen hetzelfde? Is het zo dat als de agmetingen kloppen, het scherm ook past; is er een standaard in?

Wie kan me dat duidelijk maken?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
700 euro valt mee, compaq / hp rekent soms 1000-1500 euro voor een scherm ;(

das bijna een nieuwe laptop

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info maar ik schiet er weinig mee op.

Jomngens, er moet toch een beter oplossing zijn, toch?
Pagina: 1