harddiks wordt herkend maar is niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 17:18
He, ik heb een Hitachi laptopharddisk (mk1403MAV) is een 1443 mb versie uit vooroorlogse jaren...(wel, 4 jaar oud ofzo)

Dat ding heb ik aangesloten op me laptop, werkt niet (dat wist ik). Ik sluit hem via USB converter aan op me laptop in XP en dat ding wordt herkend als storage en zelfs nog als de juiste harddisk (MKetc). Het vage is dat ik daar niets van terugzie in explorer, ik krijg er geen extra drive bij. Hij spint normaal op, en alles lijkt ook te kloppen. Ik heb hem ook al in de ijskast gelegd, geklopt, andersom gedraaid, op zijn zijkant, you name it en ik heb het wel gedaan.

Ik vroeg me af of iemand weet hoe het kan dat XP dat ding wel herkend maar niet "ziet"

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Misschien moet je m eerst partitioneren en formatteren :? (om maar es een dwarsstraat te noemen :Y))
Kijk er es met partition magic naar ofzo :)

• Ierlandfan
Onder winxp wordt ie ook niet herkend in device manager bij storage, wel bij usb, ik za er ff naar kijken in PM maar ik denk verloren moeite omdat ie dat ding niet herkent

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Lijkt me raar als ie m wel herkent...

Je kunt ook altijd ff fdisken natuurlijk.

• Ierlandfan
hij herkent hem dus niet als drive (als driveletter of wat dan ook) fdisken, pm, drive recovery werkt dus ook niet

Verwijderd

kijk eens in control panel of ie daar wel staat, ik had laatst hetzelfde met mij usb pendrive: die kreeg een drive-letter toegewezen die al in gebruik was.

• Ierlandfan
sorry? Waar? control panel, leg uit..

Verwijderd

je kunt er het makkelijkst komen via "my computer (properties), hardware, device manager.
als ie daarin staat kun je ook zien welke drive-letter er aanhangt. dan degene waarmee die conflicteerd een andrere letter geven en klaar was ome jopie.

• Ierlandfan
disk 1: status>unreadable....niets aan te doen, open slopen nog wat proberen met koppen snellen (beetje klooien met head in de hoop dat ie nog wat doet, lukte vorige keer wel bji andere) en anders mooi open aan de muur als spiegel, naast die andere 2

Of als iemand nog wat weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Ierlandfan op 08-01-2003 04:30 ]

Verwijderd

oh ja, je moet de properties in volumes even op populate drukken dan krijg je de volume info

• Ierlandfan
wel, ik heb hem op een onventionele manier opengemaakt ('t is laat, had alleen een schroevendraaier en een nijptang) maar nu vind ie wel een removable device F: alleen zegt ie dat er niets inzit maar ik ga nu ff aan de koppen kloten, hopelijk resetten die zich dan.
"t was trouwen een headcrash.

Verwijderd

succes, ik hoop dat je hem niet voor belangrijke data gaat gebruiken :)

• Ierlandfan
het lijkt erop alsof de koppen het beginpunt op de harde schijf niet meer vinden..iemand idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me het makkelijkst als je een convertertje koopt voor normale IDE naar laptop IDE. DIe dingen zijn in de handel vrij goed verkrijgbaar IMHO. Sluit je aan op je IDE-controller; kun je hem daarna gewoon gebruiken als normale HDD

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1