Goedkoopste en beste monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:42
Jongens, mijn broertje gaat op de HCC een nieuwe monitor kopen, en die moet zo goedkoop en goed mogelijk zijn. Nu niet gaan zeuren dat hij door moet sparen, want dat kan hij niet ;)

thx

* bastichelaar Spider logged out

• knutsel smurf
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

wat is de groote die de monitor moet zijn en wat is je budget ??

• bastichelaar
ow ja sorry, 17 inch en budget: zo goedkoop mogelijk

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Belinea kan wel cheap zijn, maar let wel op de specs uiteraard.
refresh van 75Hz bij 1024x768 is toch wel het absolute minimum.
Maaruh, Belinea is volgens mij wel een prima merk, net als Iiyama of LG.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• StratoFarmer

StratoFarmer

kheb ff rondgekeken. (Ben zelf ook op zoek)

bijv:
www.belinea.nl/include/zeigemonitor.asp?lang=0&sprachid=23&landid=23&monitorid=24
prijs: 641.00

www.hansol.nl/nl/700p.htm
prijs: 592.20

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
De belinea 103040 (zie vorige reactie voor url) is naar mijn mening een hele goede en goedkope 17 inch monitor...

Ik heb hem zelf en de max resolutie is 1600x1200 bij 65 hz.... en dat voor 600 gulden...

De monitor heeft echter wel enkele kleine "foutjes". Het duurt even (20 minuutjes) voordat ie opgewarmed is en in die tijd schuift het zichtbare beeld ongeveer 1 cm omhoog (je kunt de eerste 20 minuten dus de onderrand van je scherm niet zien...)

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 12:30 schreef Lord-M het volgende:
De monitor heeft echter wel enkele kleine "foutjes". Het duurt even (20 minuutjes) voordat ie opgewarmed is en in die tijd schuift het zichtbare beeld ongeveer 1 cm omhoog (je kunt de eerste 20 minuten dus de onderrand van je scherm niet zien...)[/quote]Dat noem ik geen "foutje"....

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

wel iets duurder, maar ook een stuk beter dan zo'n bellinea is een ctx pr700 serie monitor.. kost je 800 piek.. maar dan heb je ook wat... trinitron beeldscherm.. hele hoge refresh rates dus niet goedkoop, maar wel goedkoop voor wat je krijgt...

• StratoFarmer

StratoFarmer

volgens de specs zou ie 1600x1200@75Hz moeten kunnen, misschien ligt het aan je videokaart?
En als idd al die monitoren zo'n verschuiving hebben, dan hoef ik'em niet eigenlijk.....

• StratoFarmer

StratoFarmer

Ik heb nu trouwens zelf een Belinea103010
en ik gebruik 1024x768@85Hz (bij true color btw) en dit werkt echt heel goed. Hoger kan ie echter niet denk ik. Maar dan zou ook alles wel heel erg klein worden. Geen rare 'foutjes' hiero.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik heb 2 jaar geleden een CTX 17" 1200*1024@65Hz gekocht. nooit spijt van gekregen dat ik hem hab gekocht, hij was niet een van de beste monitoren die er toen waren maar hij was een 17" en voor een redelijk kwaliteit. Toen koste hij me iets van ƒ860,-, gebruik het trouwe beesie nog steeds. :-)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Ik zou gaan kijken voor een 17" Hansol.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:18
Op de HCC, hmmmm, dan moet je goed rondkijken, vorig jaar was daar een ventje die 21' monitoren van 700 tot 900 gulden verkocht, vriend van mij heeft toen op zaterdat een nieuwe 21' philips gekocht DIE IN PERFECTE STAAT WAS EN RESULUTIES VAN 1800x1400 aankon bij 75 Hz en hij kreeg zelfs nog 2 dagen nietgoedgeldterug garantie, het was een dumppartij, ik heb op zondag toen voor 700 piek een 21' Compaq P110 (nieuwaarde >f3000,- )gekocht, die ongeveer een half jaar oud was, en een paar kleine krasjes aan de rand van de beeldbuis had, waar je na 2 weken echter niets meer van merkt (ik vraag me af of ik geen ontwenningsverschijnselen krijg als ze er niet zitten) en er zat ook nog netjes een BNC kabeltje bij...

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

ik heb dus een pr711 (ctx) op 1280x960 met 85 Hz refresh. hij heeft me een jaar geleden 845 gulden gekost.

• dizzytal
  • Niet online
Dan moet je gaan voor de Hansol 710A kost
+/- fl. 550,-

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:31

Halfkakkende

Vandring

Wij hebben een hansol 701p (17") en dat ding doet het prima en is niet zo heel erg duur (toendertijd 600 piek voor betaald (2 jaar geleden dus))

MUZIEK!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:20

johnwoo

3S-GTE

Ik zit nu al twee jaar naar een 17" buisje van het merk 'Relisys' (is zelfde als 'Teco') te kijken. Doet het nog prima na twee jaar, draait op 1024x768@85Hz. Hij zou de 1152 moeten kunnen halen, maar dat is mij nog niet gelukt.
Dit beestje kostte mij twee jaar geleden iets van 550 gulden. Voor dat geld doet ie het prima. Ik geloof dat ik hem bij alternate had gekocht (kan ook funprice zijn).

Ik hoop dat ik m'n ouders zo ver krijg om mij voor m'n verjaardag/kerst (valt vlak na elkaar) een 19" monitor te geven :9

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Ik doe het nog met een Lite -On 14" moniter met 800*600 met een refresch van 75 Hz. Voldoet nog prima, misschien volgend jaar een 17" maar eerst de nwe processor, mobo en videokaart.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb een nieuwe 17" bij de ALDI gekocht... 430 piekjes :) En hij is nog goed ook...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• T.S.
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dan moet je gaan voor de Hansol 710A[/quote]Dan zou ik toch een paar tientjes meer uitgeven voor de 710P, de 710A ben ik niet zo weg van, de 710P daarentegen wel.

Verwijderd

*gillend* ik zie allemaal mensen die met 65Hz werken!! Daar kan je toch niet serieus langer dan 5 minuten achter zitten?

Verwijderd

Laat hem de Pc-Atcive van deze week kopen daar staat een 17pagina's lange 17" monitor test met prijs kwaliteit verhouding

Verwijderd

Hansol ruleert, bij niet zo'n hoog budget

ik heb ook een 710P, echt een goed ding, heel tevreden over :)

Verwijderd

Owja, op mijn Hansol 710P heb ik een resolutie van 1152x864, op 75hrz, en het werkt goed

Verwijderd

Misschien is LG wat, goedkoper dan Iiyama en CTX geloof ik, probeer wat test's te vinden op internet.

Ik heb zelf de CTX PR711F met USB voet, niet de goedkoopste maar goeie refrerates op hoge resoluties. Het beeld is wel moeilijk in te stellen.

Verwijderd

CTX is qua prijs prestatie verhouding zeer goed. Belinia kan je niet in een adem noemen met iiyama!!!! IIyama is de mercedes onder de monitoren. Eizo is de rolls royce! Sony is de BMW

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:29
65Hz wordt een normaal persoon gek van. 75Hz zie je ook nog behoorlijk knipperen. Ik heb 'm op de hoogste frequentie staan die ie bij 1280x1024x32bit aankan: 100Hz :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:38

ken

typisch nederlanders

goed en goedkoop :)

ik zou wel een monitor nemen met een platte scherm

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

eeehh, flatscreen zit er niet in, budget weet je nog?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Zie ook test in PCM November......

En geloof ome PeepPeep maar: goedkoop is duurkoop. Denk ook aan garantie en zo: Iiyama is wat duurder maar 3 jaar on site garantie is natuurlijk niet te versmaden......

Verwijderd

ik heb een Belinea 103040, maar ik heb dus absoluut geen last van opwarmtijd en verschuivende beelden. Wel duurt het een seconde of 3 voordat ie terug is uit de standby stand, itt de philips 15" die ernaast staat die binnen 0 seconden weer beeld geeft. Maar voor 600 piek is het een hele goeie koop...misschien dat ik er binnenkort ook nog eentje koop, voor op de tweede uitgang van mn matrox g400 :) Werkt heerlijk met quarkXpress, photoshop, illustrator e.d :))

Verwijderd

Hier nog wat leuk spul van PC-Active:

http://www.depagina.net/Monitest.zip

Wat zit erin?:
* Uitkomsten van 17" monitortest (Microsoft Excel-werkblad)
* Testprogramma om je monitor te testen

Verwijderd

Heb hier een Highscreen 17" geen idee wat die heeft gekost is alweer 'n paar jaar oud.. doetut verder prima
maar sinds kort hebbik dus ook zo'n LG Studioworks (ik daccht 775N ofzo) ook 17" ding kostte fl 575.-, voor 'n 17"monitor dus een redelijke prijs... en hijs scherm! poeh... en nog helder ook... ik zie echt veel meer dan op deze Highscreen...

Verwijderd

Ik had een tijdje terug de Relisys 17" gehad die op 1024x768@85 zijn max heeft.

Heb nu een LG78Plus die perfect bevalt (flatron) en een max heeft van 1600x1200@60hz en draai momenteel 1024x768@100hz .... en ben van plan om er nog een bij te kopen dat word dan de LG795Plus(heeft ons pa aan de Mac Cube hangen) Zelfde specificatie's ! .... Die bevallen prima ....

• bastichelaar
Heb zelf ook de Belinea 103010, en ook best tevreden mee. 1024*768@85hz, dus dat kan best. Maareeh, bedankt voor de tips ent gaat wel lukken!
Pagina: 1