Toon posts:

DVD 'The Score' schok-ke-rig!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem. Ik speel mijn dvd's op de dvdspeler in mn pc en kijk het via de tv-out op mn tv. Ik gebruik daarvoor PowerDVD en ook wel WinDVD. Dit gaat eigenlijk altijd prima. Vanavond wilde ik echter 'The Score' kijken en daar ging het mis! Het eerste half uur was prima te kijken, geen problemen. Daarna kwamen er echter af en toe wat schokjes en begon de film ook af en toe secondes te hangen. Bij terugspoelen bleek het om dezelfde scenes te gaan en dus dacht ik dat het aan de dvd lag. Even gekeken, maar de disc was niet erg bekrast.
Opnieuw opstarten en wat instellingen veranderen hielp in eerste instantie niet veel, maar uiteindelijk toch wel weer. Scenes die eerst heel schokkerig verliepen, gingen nu prima. Na een minuut of 15 ging het echter weer heel traag. Het beeld bleef zo 10 tot 20 seconde stilstaan! Bij het afspelen van andere scenes, ging het echter weer heel soepel! Het kan dus niet zo zijn dat mn pc het niet aankan zou je zeggen. En omdat het niet om dezelfde scenes gaat, kan het ook niet aan de dvd liggen toch? Waar dan wel aan?

Ik heb een
P3-450
80GB Maxtor DP9
Hitachi DVDROM GD-2500
256MB intern
GF2MX400 64MB

Hoop dat iemand me kan helpen, want mn hele filmavond is naar de kl*te! :(

PS: DMA stond aan...

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Misschien toch een fout in de dvd, ik heb namelijk laatst ook "the sscore" gekeken (goede film trouwens) en ik had nergens last van met PowerDVD. Maar PowerDVD schijnt wel vaker problemen te geven schijnt het, heb ik weleens gelezen op www.htforum.nl maar ik heb er nog nooit last van gehad, behalve bij een film, welke weet ik niet meer, maar toen heb ik powerDVD opnieuw geinstalleerd en toen deed ie alles helemaal goed, maar een topprogramma is het niet.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37
Ik vond het een schok-kend slechte film...

Maar het is goed mogelijk dat je toch een slechte DVD hebt. Als je hem net gekocht heb zou ik hem toch even omruilen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zeker niet gekocht. Ik had m gehuurd bij de videotheek. Daarom leek het mij ook wel goed mogelijk dat het aan de dvd lag. Maar omdat sommige stukken eerst heel schokkerig gingen en daarna toch weer heel vloeiend op datzelfde stuk, dacht ik dat het toch niet aan de dvd lag.
Als ik m straks terugbreng, zal ik wel even vragen of ze m daar even op de dvdspeler testen om te kijken of ie t dan wel goed doet.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
* NightOwlNL heeft al een aantal keer een dvd moeten inruilen omdat deze schokkerig was...

wat er aan de hand was?? een kapotte dvd gok ik...

[ Voor 27% gewijzigd door NightOwlNL op 08-01-2003 18:50 ]

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kijk eens of de DVD vobs naar je HD te rippen is. Als dat ook niet gaat ligt het aan je DVD of aan je speler.
Die vobs kun je weer met PowerDVD afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben er achter waar het aan lag.
Ik ben namelijk met de dvd naar de videotheek gegaan om te kijken of ie t daar in de dvdspeler wel zou doen. Zegt de vrouw achter de balie dat er wel heel veel vlekken op de dvd zitten. Ze veegt ze af en speelt de dvd, prima natuurlijk. Ik ermee naar huis... en jahoor, helemaal nergens meer last van! Kwam gewoon door vingerafdrukken! Stom dat ik daar niet aan gedacht heb!!! |:(

En ja, hij was inderdaad slecht. Maar Edward Norton kan wel goed acteren!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 11:21 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37
Beetje knullig ;)

Norton speelt dezelfde rol die hij al in Primal Fear deed... weinig origineel. Die vent speelt eigenlijk alleen maar split personalities lijkt het...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Gewoon je combinatie van cpu/mem/mobo te langzaam, na verloop van tijd kan hij de snelheid niet meer bijhouden volgens mij. Is helemaal niets aan te doen denk ik.. Jah een ander systeem kopen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Mavvie op 10-01-2003 00:51 ]

Twitter | Linkedin

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Evil M@V schreef op 10 januari 2003 @ 00:50:
Gewoon je combinatie van cpu/mem/mobo te langzaam, na verloop van tijd kan hij de snelheid niet meer bijhouden volgens mij. Is helemaal niets aan te doen denk ik.. Jah een ander systeem kopen :)
Replies op een topic lezen is ook een vak, hè.. Er staat toch duidelijk hierboven dat 't aan vingerafdrukken op de dvd lag.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Goh, vlekken op huur dvd's? Kijk sommige van die dvd's eerst eens grondig na, er zitten echt veel krassen en vlekken op, niet normaal gewoon soms hoe slecht mensen met die dingen omgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm Evil, bedankt voor je reply, maar zo laat op de avond ben jij niet meer helemaal helder geloof ik ;) Geeft niet hoor :P

Scarp, tsja, ik had nog nooit een dvd gehuurd eigenlijk, dus daarom dacht ik daar niet zo bij na. Knullig, dat zeker... ;)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mjah... was grappig bedoelt :), maar inderdaad kwaliteit van huur dvd's is vaak beroerd.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb hem ook, geen problemen hier.

Is notabene nog een ex-rental ook !

[ Voor 37% gewijzigd door tbusquet op 11-01-2003 12:20 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1