Ik houd me de laatste tijd nogal bezig met videoencoding. Gewoon wat opnemen van tv met me simpele tv-kaart en dan later met TMPGenc encoden om op DVD te kunnen zetten. Maar het encoden gaat zo traag! Een uur of 10 encoden voor een stukje video van 22 minuten! En dat op een Athlon XP 1800+.
Nou vroeg ik me af of er geen programma's zijn die kunnen encoden op verschillende pc's op het netwerk tegelijk? En natuurlijk nog het liefst hotswappable (maar da wordt vast teveel eisend) Gewoon een soort distibuted computing.
En dan nog wat vraagjes tussendoor:
-Hoeveel voordeel zou TMPGEnc hebben bij een Dual-CPU config?
-Is het handig om een MPEG2 kaart te kopen? En hoeveel voordeel kan ik dan verwachten?
-Is het mogelijk om een encode proces te pauzeren, de pc uit te zetten en dan op een later tijdstip verder te gaan?
Nou vroeg ik me af of er geen programma's zijn die kunnen encoden op verschillende pc's op het netwerk tegelijk? En natuurlijk nog het liefst hotswappable (maar da wordt vast teveel eisend) Gewoon een soort distibuted computing.
En dan nog wat vraagjes tussendoor:
-Hoeveel voordeel zou TMPGEnc hebben bij een Dual-CPU config?
-Is het handig om een MPEG2 kaart te kopen? En hoeveel voordeel kan ik dan verwachten?
-Is het mogelijk om een encode proces te pauzeren, de pc uit te zetten en dan op een later tijdstip verder te gaan?
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM