Toon posts:

harddisk crashes alom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haidiehoo,

3 weken geleden overleed mijn quantum hd. Nader onderzoek wees uit dat er bad sectors op waren verchenen. Ik had nog garantie en ging dus een nieuwe halen . Deze keer een maxtor 40plus ata100 7200 opnemer. Wat nu? Die ging ook na een paar dagen vreemd doen. Windows gaf blue screens en ongeldige FATs bij reboots. Of 'uw registry is ongeldig'etc. Bij nader onderzoek bleek ook deze disk ineens bad sectors te bevatten. Het lijkt er dus op dat mijn PC de HD sloopt. Wat kan r kapot zijn. Voeding? Processor? Processor cache? Moederboard? Mijn geheugen heb ik al getest en dat was ok. Ook heb ik een andr HD controller geprobeerd! Wie weet raad?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als het aan een van de andere componenten ligt, zijn het geen "echte" bad sectors. Een rotte proc kan niet je HD fysiek beschadigen. Ik zou je HD ff in een andere bak formatteren en kijken of ze er dan ook zijn, zijn ze er dan ookm dan heb je gewoon pech en is je hd kaduuk, anders ligt het dus aan je peecee, en dan wordt het zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als ik de diagnosetool vam MAxtor draait vindt die toch echt bad sectors en scandisk ook. Of zijn deze dan alleen gemakeerd als bad? Ik kan mij dat toch moeilijk voorstellen, 2 goeie HDs die achter elkaar crashen. Formatteren kon ik die HDs overigens ook niet want dan werd format op mijn boorfloppy gek (stopt steeds bij 3 % en gaat dan allocation units zoeken), behalven met ht LOW level format programma van MAxtor

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo iets ged 3disk dood :(
bleek aan de voeding te liggen.
Ik weet niet wat er mee mis was (voltages en zo waren goed)
Nieuwe voeding geen problemen meer :)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur is een nieuwe 300 watt voeding die geschikt is voor mijn ASUS k7m MOBO en mijn athlonnetje 550?