[ProFTPD] Bomen, Bos?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Ik ben bezig op mijn server hier thuis een ftp-servertje te bouwen, nu heb ik daarvoor ProFTPD (1.2.5rc1) uitgekozen en geinstalleerd. De bedoeling is dat er geen anonymous access is, dat dus alleen normale gebruikers op het systeem kunnen inloggen EN (het belangrijkste!) dat de gebruikers na het inloggen niet meer uit hun home-directory kunnen en dat ze hun eigen home-dir zien als de root.
Voor degenen die me niet begrijpen, hier een voorbeeldje:
Stel ik heb op mijn server het account van pietje, username is pietje en homedir is /home/pietje. Pietje gaat inloggen op de ftp met zijn gebruikelijke user/pass combinatie en vervolgens komt hij dan in /home/pietje terecht maar zijn ftp-client geeft aan dat dit / is en hij kan dus niet nog een niveau lager.
Ik denk dat zo wel duidelijk is wat ik bedoel ;)

Maar uit het voorbeeld /etc/proftpd.conf word ik niets wijzer, en de manpage geeft nou net weer veeeel te veel informatie, en naar mijn idee is de online documentatie (op proftpd.org) weer veel te beknopt.
Zou iemand zo aardig willen zijn om mij ff een schopje in de goede richting te geven? Ik heb gezocht naar howto's maar ook dit zonder resultaat ;(

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

DefaultRoot should do it ;)

Verwijderd

Bomen bos :?

Dit is zo'n beetje overal te vinden als je op proftpd zoekt :o

Erg veel gesteld vraag die gewoon keurig in de zeer uitgebreide documentatie op de website wordt uitgelegd :)

Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 00:02 ]

Dit topic is gesloten.