Toon posts:

infrared datakabel adapter probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een ma-600 aangeschaft ,maar tot nu toe heb ik problemen met het
laten functioneren van het communicatie tussen mijn nokia 8310 en de ma-600
ir adapter, adepter heb ik al aangesloten maar zodra ik het programma
opstart krijg ik al melding dat ma-600 niet is gevonden ,terwijl het wel is
aangesloten. heeft iemand ervaring mee >? kan iemand me uitleggen hoe ik het
aan het praat krijgen ? :'(

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
wat is de ma-600?? iets meer info zou wel handig zijn. is dat gewoon een irda adapater voor op je moderbord ofvoor usb??

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
nou het is een infrarood adapter voor het uitwisselen van informatie van mob naar pc en andersom via seriele poort, dus , soort datakabel maar via infrarood signalen, ik hoop dat het nu meer duidelijkheid d'rover schept

Verwijderd

Ik heb dezelfde. Je moet hem handmatig installeren, en dus zelfd de driver van de cd toe wijzen. Dus Hardware toevoegen --> Irda apparaat of iets dergelijks --> en dan verwijzen naar de driver op de cd.

Welk proggie gebruik je in combinatie met de MA600? Handset manager? Zo, ja dan heb je hier nog een extra software voor nodig, zie http://www.nokia-stuff.nl/ir8310.html!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het handmatig geinstalleerd en toegevoegd als nieuwe app onder app.beheer. en daarna weer de boel opnieuw geinstalleerd, ik gebruik handset manager welk het niet doet en gebruik ook oxygen en doet het ook niet ik krijg elk keer melding van : ma 600 niet gevonden , en onder up8310 kan ik niet eens compoort veranderen en loopt al van begin al vast.

Verwijderd

Hoe staat je irda apparaat genaamd in je apparaatbeheer? Als MobileAction MA-600 Serial Infrared Device?? En wel systeem gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik winxp pro en onder apparaatbeheer staat mijn ma-600 als :seriele kabel die het irda protocol gebruikt dus , ik weet het niet meer, wie het weet mag het zeggen , anders ga ik voor zaterdag de boel retour zenden,anders zit ik met een gebakken peer

Verwijderd

Ik gebruik ook XP-pro, en je hebt dus een algemene driver geinstalleerd... Het moet echt de Ma-600 driver zijn speciaal voor XP ---> http://www.matweb-tw1.com.tw/MA600/Driver/Win2000-XP.zip

Hopelijk lukt het je nu!

Verwijderd

Topicstarter
nou , aan mijn irda adapter heb ik twee ledjes ,waarvan de groene ledje constant brand en de groene hoe dan ook niet brand, verder heb ik geprobeerd via nokia suite 5 /phone editor te kijken of het lukt ,maar het bied nog nog geen uitkomst .

de driver heb ik al geinstalleerd, en de juiste maar geen oplossing gevonden dus

Verwijderd

Topicstarter
wat is volgens jullie beter om te gebruiken een ma-600 of een ma620 via usb ?

Verwijderd

Ja dan is die MA-620 USB dus wel weer handiger, ik ken je probleem met de MA-600, ik moest in het begin ook flink klooien om hem aan de praat te krijgen. Mijn manier was dus eerst weer uninstallen dan pc rebooten, dan weer toewijzen (installeren) en dan weer eens rebooten en dan werkt ie bij mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles geprobeerd maar het wil niet lukken ,mijn gevoel zegt dat het aan de irda adapter ligt, ik ga nog een dag of 3 klooien dan ga ik maar terug sturen . alle softwares die ik installeer meldt me dat ze de adapter of de gsm niet hebben gevonden ,terwijl groene led constant brand(rode niet) {ik weet niet wanneer de rooi moet branden } en ir functie van de 8310 is ook aan ,

Verwijderd

De enige keer wanneer bij mij het rode lampje brand is wanneer de irda adapter infrarood ontvangt van me 6310i en bij het uitwisselen van info gaat ie knipperen. Tja als het niet lukt kan je hem maar beter omwisselen... suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel ,ik ga ze morgen bellen

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 08:49
Ik heb dat k*t ding ook gehad, die MA600.. maar kreeg hem van z'n lang zal z'n leven niet aan de praat

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
neofurby,

ik heb ook een ma-600 en een 6110, en ik krijg hem niet aan de gang, drivers doen het niet, site ligt plat.

any suggestins?

Compromises are for the weak

Pagina: 1