[air out] Kapje over koeler?

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 11:02
Ik heb al een poos een alpha 8045 in combo met een delta hp. Zoals menigen weten kan je niet slapen met een delta hp fan @ 12 volt, @ 7 volt ook niet overigens :).

Ben dus van plan om een stille 120mm fan te kopen, een paps ofzo, maar dat doet er even niet toe.

Om de warme lucht snel af te voeren (bij alpha was volgens eigen ervaring zuigen 't beste) leek het me verstand om een kapje der over te doen, zodat het snel naar buiten gaat en niet rond blijft hangen om m'n hdd's te overhitten :)

Maar!!, nu zat ik te denken "moet ik het nu over m'n hele koeler doen, of gewoon alleen over de fan???

Ter illustratie heb ik even m'n l33t3 paint skills ter praktijk gebracht, dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pend/manier1.jpg

OF

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pend/manier2.jpg

Dus, welke manier is het beste?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Nou niet over de heatsink, want dan kan er minder lucht langs gezogen worden, gewoon op manier 2 dus.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 21:39

Tys

I vind de onderste, warme lucht stijgt op, al zou ik het deel boven de fan wat hoger maken...

[ Voor 4% gewijzigd door Tys op 07-01-2003 23:43 . Reden: OOPS! ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik denk manier 2 want bij manier 1 komt er minder lucht je koelblok in :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:11

Barreljan

...Zoom-Zoom...

manier 2 :)

duidelijk, anders neem je bij 1 nog te veel van buiten de heatsink mee, minder efficient of zie ik het verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Barreljan op 07-01-2003 23:51 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

manier 2, want bij manier 1 creëer je turbulentie in je pijp/tegendruk bij je heatsink.

Verwijderd

Als je dan een trechter idee maakt, dan kan je um laten uitkomen op een 92mm of zelfs 120mm, die lucht afzuigen

doormiddel van trechter achtige manier worden wind tunnels ook gemaakt.
lekker briesje rond je procje >:)

en ik zou kiezen voor manier 1...
want de lucht die je wilt afzuigen moet ook erens vandaan komen, als je vaguum gaat trekken luct ut niet

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 23:53 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hou je er wel rekening mee dat die Alpha 8045 al behoorlijk wat weegt en een 120mm fan ook niet al te ligt is. Die sink mag dan wel met schroeven door je mobo vast zitten maar zo heel sterk is een mobo nu ook weer niet.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

neej, je 120mm in je kast schroeven, en het kapje ook op ke kast laten steunen...
komop zeg, niet op de headsink

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Thiaz schreef op 07 januari 2003 @ 23:42:
I vind de onderste, warme lucht stijgt op, al zou ik het deel boven de fan wat hoger maken...
niet relevant,de ucht wordt geforceerd een weg te volgen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
kijk uit dat je niet een tegendruk krijgt van lucht... de lucht wordt nu geforceerd een kant op te gaan... het maakt een bocht naar buiten, maar met meer weerstand. dan zou je volgens mij een sterkere fan moeten gaan gebruiken dan wat er standaard in zit. my 2 cents.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
oh ja, ik zou even kijken naar de zalman koeler, www.zalman.co.kr
CNPS5700D-Cu nogwat geloof ik, het een ook zo'n kapje.
Pagina: 1