Ik ben van plan binnenkort m'n moederbord te gaan vervangen (zit aan een Abit IT7 MAX v2.0 te denken). Op bijna alle nieuwe bordjes zit tegenwoordig onboard audio, meestal ac'97. Op dit moment heb ik een soundblaster Live! Platinum met een setje (2) Primax Speakers en een sub-woofer. Ik gebruik hem alleen voor games, films afspelen en om m'n tvkaart op aan te sluiten. Maak zelf geen muziek en neem nauwelijk iets op. Heeft het dan nog nut om een pci-slot aan de SB op te offeren of is voor de door mij beschreven toepassingen de ac'97 goed genoeg?
Verwijderd
Ik zou zeggen, koop je mobo, luister naar het geluid, zet dan je SB erin en luister nog eens, en je weet het
Verwijderd
Uit je live zal altijd beter geluid komen, minder ruis bijvoorbeeld, als je het verschil zelf niet hoord, (hoog volume, rustige muziek) dan geeft dat natuurlijk niet.
Wat wel geeft is dat je live 5.1 is, perfect voor films dus, als je ooit nog eens meer boxen koopt. Ook heeft hij een digitale uitgang wat weer perfect is om hem ruisvrij op een versterker aan te sluiten.
Last but not least, hij heeft toch ook zo'n bracket met allemaal aansluitingen? Handig toch?
Wat wel geeft is dat je live 5.1 is, perfect voor films dus, als je ooit nog eens meer boxen koopt. Ook heeft hij een digitale uitgang wat weer perfect is om hem ruisvrij op een versterker aan te sluiten.
Last but not least, hij heeft toch ook zo'n bracket met allemaal aansluitingen? Handig toch?
Gewoon proberen zou ik zeggen. Dan hoor je het verschil wel of niet en dan kun je dus altijd nog kiezen. Simpel toch?
Het meeste onboard geluid is óók 6 kanaals hoor!Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 23:42:
Wat wel geeft is dat je live 5.1 is, perfect voor films dus, als je ooit nog eens meer boxen koopt.
Ik heb zelf mijn audigy platinum weggelaten voor onboard sound, en ik heb er zeker geen klagen over. Uiteraard merk je verschil als je dit op high-end speakers gaat aansluiten, maar meestal hoor je je koelers meer bij lagere volumes, dan dat er ruis opvalt.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Mijn sblive heeft de geest gegeven ( na 1,2 jaar al
, bij een kennis ook rond die tijd ) ..maar daar gaat het niet om.
Op mijn moederboard zit ook een ac'97 ..die heb ik dus nu in gebruik .. ik zou er niet voor kiezen want ze zijn niet zo compatible met alle spellen . zoals bv BF1942 speelt de geluiden als donald duck af .. te hoog .. verder nog niks gemerkt behalve ruis, knetteren bij volume knop op aardig open stand.
Ik ga in ieder geval een nieuwe kaart kopen en dat zeker geen soundblaster
Op mijn moederboard zit ook een ac'97 ..die heb ik dus nu in gebruik .. ik zou er niet voor kiezen want ze zijn niet zo compatible met alle spellen . zoals bv BF1942 speelt de geluiden als donald duck af .. te hoog .. verder nog niks gemerkt behalve ruis, knetteren bij volume knop op aardig open stand.
Ik ga in ieder geval een nieuwe kaart kopen en dat zeker geen soundblaster
tegenwordig zijn onboard geluidskaarten best goed, ik heb nu een 5.1 op me mobo zitten, en die heb ik dan ook op me stereo.
nooit last van ruis, of storing
'vroeger' waren ze idd erg brak, ik heb nog wel een oud moederbord (pcchips
) waar ook een AC'97 op zit en als ik daar me geluid heel hard zet, (en draai niks af) dan kan ik me data horen lopen over de koperbaantjes van 2 meter verderop (bij wijze van spreken)
nooit last van ruis, of storing
'vroeger' waren ze idd erg brak, ik heb nog wel een oud moederbord (pcchips
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Heb nu onboard en sb kaart. SB gaat naar me versterker voor muziek/films af te spelen. onboard ac'97 gebruik ik voor spellen enzo. Maar moet zeggen dat me onboard een stuk mindere kwaliteit heeft als mijn SB. Vooral wanneer je het geluid zachtjes zet hoor je bij de onboard snel ruis...
Pagina: 1