[Debian] Horizontal sync en vertical refresh lcd

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52
Ik heb debian geinstalleerd op mijn laptop. Ik wil hier ook X op draaien, maar ik vraag me af hoe ik de horizontal sync en vertical refresh in moet stellen in XFree86-config.
Is het heel schadelijk als je ze verkeerd instelt, zie je nog normaal beeld als je ze verkeerd instelt, en vooral: weet iemand hoe ik aan de juiste waarden kom?

Ik heb de search gebruikt en op internet gezocht, maar heb niks specifieks over dit scherm kunnen vinden.

Het gaat hier om een dell inspiron 4150 met een scherm met resolutie 1400x1050

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 23:07
Vind je het heel erg als ik denk dat je niet of tenminste niet erg goed hebt gezocht?

Ik typ in op google: [google]linux dell inspiron 4150[/google], en vind dit: Dell Inspiron 4150 with Debian GNU/Linux 3.0 en RedHat 8.0 Linux on a Dell Inspiron 4150 Laptop met een werkende XF86Config erbij en instructies wat je zou moeten doen om het op debian ook aan de praat te krijgen (moet je wel wat van Linux weten voor Debian, maar ja - Red Hat is makkelijker).

Oh ja, in XF86Config staan ook die refreshrates enzo (ws. kun je hem zowat letterlijk copy-pasten).

Dus: volgende keer beter zoeken alsjeblieft! En kom er niet met aanzetten dat die zoektermen vergezocht zijn ofzo.... ;)

Dit topic is gesloten.