ik heb debian woody en heb op eth0 me internet aan de praat en wil nu op eth1 zomaar een pc kunnen aansluiten die dan meteen inet heeft. dus moet dhcp hebben en soort route programma? hoe of wat moet ik installeren? misschien wil ik ook nog poorten kunnen doormappen en een ftp / apache draaien op me server/router. Ik weet dat er veel info iin dit forum staat maar ik zie door de bomen het bos niet meer
Je trefwoord: NAT. En nu naar http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Toch zul je zelf eerst eens aan de slag moeten gaan. In de FAQ staat een uitgebreide lijst met verwijzigen.
Dingen waar je bv. naar kunt zoeken zijn de 'iptables HOWTO', 'Linux routing HOWTO', en vragen in de FAQ over 'hoe deel ik internet met Linux'. De linkjes kun je vast zelf wel vinden te zien aan hoe lang je hier al rondloopt
Dit wordt echt zo vaak gevraagd, het staat echt duidelijk genoeg op internet, in de FAQ etc. Daar kunnen we hier echt niks meer aan toevoegen...al zouden we het willen
Dingen waar je bv. naar kunt zoeken zijn de 'iptables HOWTO', 'Linux routing HOWTO', en vragen in de FAQ over 'hoe deel ik internet met Linux'. De linkjes kun je vast zelf wel vinden te zien aan hoe lang je hier al rondloopt
Dit wordt echt zo vaak gevraagd, het staat echt duidelijk genoeg op internet, in de FAQ etc. Daar kunnen we hier echt niks meer aan toevoegen...al zouden we het willen
Dit topic is gesloten.
![]()