Hallo,
Ik ben bezig met een programmatje die ik wil aanroepen met een php script. Het wil alleen niet zo lukken. Dit is het eerste echte C++ programmatje dat ik schrijf.
Wanneer ik dit programma aanroep met
$ ./a.out 1 /hallo
zegt hij gewoon "Dit argument wordt niet herkent" Wanneer ik de " vervang met ' geeft hij compile errors ook als ik de ' helemaal weglaat bij de if statements. Wie weet wat ik fout doe? Ik heb al gekeken op tldp.org, google en GoT
Ik ben bezig met een programmatje die ik wil aanroepen met een php script. Het wil alleen niet zo lukken. Dit is het eerste echte C++ programmatje dat ik schrijf.
Wanneer ik dit programma aanroep met
$ ./a.out 1 /hallo
zegt hij gewoon "Dit argument wordt niet herkent" Wanneer ik de " vervang met ' geeft hij compile errors ook als ik de ' helemaal weglaat bij de if statements. Wie weet wat ik fout doe? Ik heb al gekeken op tldp.org, google en GoT
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| #include <stdio.h> #include <unistd.h> #include <stdlib.h> int main(int argc, char* argv[]) { char commando[256]; setuid(0); setgid(0); if (argc < 2) { printf("U moet wel argumenten meegeven\n"); return 0; } else { if (argv[1] == "1") { sprintf(commando, "mkdir %s", argv[2]); system(commando); } else if (argv[1] == "2") { sprintf(commando, "rmdir %s", argv[2]); system(commando); } else if (argv[1] == "3") { sprintf(commando, "ln -s %s %s", argv[2], argv[3]); system(commando); } else { printf("Dit argument wordt niet herkent\n"); } } exit(0); } |