MSN blokkeren met Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
M'n ma wil dat m'n broertje niet meer kan messengen. Heb loopt de spuigaten uit :). Nu hebben we hier een netwerkje met 3 pc's die aangesloten zijn via een switch op een Speedtouch 510i ADSL router/modem.
Op de overige 2 pc's wil ik nog wel kunnen 'messengen'.

Kan dit? Zoja, hoe? Ik snap dat je poorten moet blokkeren, maar hoe ik dat vervolgens moet instellen in het 510i menu, geen idee... Wie helpt?

Hij gebruikt windows 98 en verwijderen heeft geen zin, hij installeert het toch wel weer :(

[ Voor 15% gewijzigd door koelkast op 07-01-2003 23:35 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

welk os
want met XP kan je messager verwijderen van de pc.
Vandaag ook nog gedaan.
Anders Exe weghalen ;)

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Dan gaat ie web based msn gebruiken ;) >:)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
welke poorten je moet hebben kun je hier wel vinden denk ik: Het Grote Poortmappingsverhaal
Hoe het moet? zie hier

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Stel je hebt WinXP en je wilt dat de ene user het wel, en de andere user het niet kan gebruiken. Is dat mogelijk om in te stellen?

edit:
een Touchpad rulet

[ Voor 27% gewijzigd door Haso2000 op 07-01-2003 23:18 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij m'n broertje staat windows 98 op de pc, en hij is echt wel zo slim om het opnieuw te installeren, dus eraf halen gaat helaas niet.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 13:43

Korakal

Up up up!

Haso2000 schreef op 07 January 2003 @ 23:15:
Stel je hebt WinXP en je wilt dat de ene user het wel, en de andere user het niet kan gebruiken. Is dat mogelijk om in te stellen?

edit:
een Touchpad rulet
als je XP Pro hebt:
zorgen dat je NTFS als filesystem hebt op de schijf waar messenger is geinstalleerd, dan de rechten voor msmsgs.exe blokkeren voor de betreffende gebruiker :)

[ Voor 43% gewijzigd door Korakal op 07-01-2003 23:33 ]

• Haso2000
Korakal schreef op 07 January 2003 @ 23:33:
[...]

als je XP Pro hebt:
zorgen dat je NTFS als filesystem hebt op de schijf waar messenger is geinstalleerd, dan de rechten voor msmsgs.exe blokkeren voor de betreffende gebruiker :)
kan dat ook als t gaat om twee computer-administrator accounts?
dat je bij een limited account iets kan blokkeren kan ik nog wel begrijpen...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Haso2000 schreef op 07 January 2003 @ 23:36:
[...]

kan dat ook als t gaat om twee computer-administrator accounts?
dat je bij een limited account iets kan blokkeren kan ik nog wel begrijpen...
nee uiteraard niet... de andere user kan zichzelf weer rechten teruggeven. Iedereen gewoon hoofdgebruiker maken ofzo...

• Haso2000
Ik denk niet dat mn broertje weet hoe je rechten terug kan zetten (tenminste, daar ga ik ff van uit).
En trouwens, ik kan (voor zover ik weet) bij de user accounts een account alleen instellen als computer administrator, limited account of guest account. Bedoel je met hoofdgebruiker de limited account? (of zit ik t weer van een verkeerde kant te bekijken?)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Als jij voorgenoemde XP Pro hebt dan handelen als volgt:
start > uitvoeren > 'control userpassword2' > kies gebruiker > eigenschappen > groepslidmaatschap.
Hier kun je hoofdgebruiker-type instellen. Eventueel fine-tunen met configuratiescherm > systeembeheer > lokaal beveiligingsbeleid > lokaal beleid > beveiligingsopties [edit]& toewijzing van gebruiksrecht. Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Korakal op 08-01-2003 00:18 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
deze link wil ik je trouwens ook niet onthouden: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_autoportmapping.asp

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:16
Misschien moet je een paar poorten dicht doen op de Speedtouch 510i ADSL router/modem. Dat kan via programmatjes die te downloaden zijn.
Ik heb een beetje rond gekeken op het internet, en vond ik de poorten die gebruikt worden voor MSN Messenger:
TCP: 6890-6900
TCP: 1863
UDP: 1863
UDP: 5190
UDP: 6901
TCP: 6901

Als je deze poorten dicht doet via een programmatje (niet aan mij vragen hoe of wat want dat weet ik ook niet) dan kan msn zeker niet gebruikt worden, maar of internet zelf en andere online dingen nog lopen weet ik verder ook niet.

maar dat is dan voor alle computers die aan die modem zitten, dus wat jij wil (met 1 computer nog wel msn) lukt op deze mannier niet.
Op de link die hier boven is gegeven vind je waarschijnlijk meer info hierover.
(http://www.weethet.nl/dutch/adsl_autoportmapping.asp).

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

erhm programmatje?

Is het niet gewoon makkelijker om je browser te pakken en direct via de webinterface van de 510i (http://10.0.0.138) bij de NAT configuratie de MSN poorten dicht te knallen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Poorten heeft geen zin, werkt het op geen enkele PC meer.. en MSN5 pakte dacht ik gewoonweg een andere poort....

Zoals ik las is het de PC van je broertje zelf en wil je op je de andere 2 PC's wel MSN?

Installeer op die PC van je broertje WindowsXP..

Bij uitvoeren doe je gpedit.msc

In dat programma wat je dan krijgt is alles in te stellen.. bijv. het voorkomen van het runnen van Windows Messenger.

Windows Messenger staat bij (NL versie.. EN weer ik niet); Computer configuratie - beheersjablonen - windows onderdelen - windows Messenger.

deze moet ook bij; gebruikersconfiguratie - beheersjablonen - windows onderdelen - windows Messenger. Ingesteld worden... :)

Dit moet ook werken .. :P

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Wat is er nou precies op tegen dat hij msn't dan? Als hij dat niet mag van zijn moeder moet hij dat gewoon niet meer doen, en doet hij dat wel dan moet z'n moeder hem een flink pak voor zijn broek geven (of is het er eentje van de "vrije opvoeding")...

Opvoeden heet dat...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Empie schreef op 08 January 2003 @ 12:08:
Wat is er nou precies op tegen dat hij msn't dan? Als hij dat niet mag van zijn moeder moet hij dat gewoon niet meer doen, en doet hij dat wel dan moet z'n moeder hem een flink pak voor zijn broek geven (of is het er eentje van de "vrije opvoeding")...

Opvoeden heet dat...
idd, en om nou te zeggen dat het teveel kost gaat ook niet op in dit geval want het gaat om ADSL.... ik snap de motivatie niet echt

overigens heeft het voorkomen ook geen zin, als msn niet meer werkt gaat je broertje toch continu zeiken van "msn doet het niet, kan jij het maken?" ofzo. Laatst lag msn er ff uit, word ik meteen gebeld door m'n zusje waarom msn het niet meer doet. (nouja "internet" was kapot >:))

Rookworst zonder R is ook worst.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
De antwoorden in dit topic zijn ehm... nogal belachelijk. (mbt. poort forwarding) :P

Je kan namelijk poorten forwarden wat je wil, maar MSN zal je hier niet mee blokkeren. :)

De enige mogelijkheid is inderdaad zoals al gezegd wordt om met policies op het systeem te gaan werken. Je moet dan gewoon genoeg dichtspijkeren zodat diegene niks meer kan op het systeem, want anders kunnen er ook nog andere clients geinstalleerd worden.

De enige mogelijkheid die werkelijk 100% proof is, is de pc van het netwerk los halen. :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:19
Je kunt ook hosts aanpassen en messenger.hotmail.com laten verwijzen naar 127.0.0.1.

En als je profielen hebt ingesteld moet je kunnen instellen dat bij het profiel van je broertje een script wordt gedraaid die de aangepaste 'hosts' in c:\windows zet als in het profiel van de overige gebruikers, die dus wel kunnen MSN'en

Wel flauw overigens dat je broertje zijn sociale contacten niet meer mag onderhouden ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Tja, volgens mij moet het mogelijk zijn om specifieke poorten te sluiten voor een enkel lokaal ip adres (lokaal dus met vaste ip adressen werken, niet met dhcp).

Probleem is dan wel dat hij waarschijnlijk wel heel snel leert hoe hij via een browser dient te msn-en. En als je http toegang tot het www gaat afsluiten kan je net zogoed de netwerk kabel uit z'n pc halen.

(he, het www verkeer kan je via een proxy laten verlopen. Hoewel, heb je daar weer een pc voor nodig, nee opvoeding is waarschijnlijk het beste woord hier. Misschien is de beste oplossing nog wel het verplaatsen van z'n pc naar de woonkamer, keuken of gang. Is er meer sociale controle).

(best wel zielig voor je broertje btw)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
zoek eens in google naar

speedtouch 510 firewall

op die manier kan je precies instellen dat een ip adres niet of juist wel mag msnen dus of iedereen msn blokkeren en voor jezelf open of alleen voor je broertje dicht maar dan moetie altijd zelfde ip hebben.

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:16
Meestal bij ADSL mag je niet een vast ip instellen want dat doet de modem zelf. Dus met die firewall & IP gaat dus niet

[ Voor 3% gewijzigd door BLACK SPIDER NL op 09-01-2003 19:25 ]

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BLACK SPIDER NL schreef op 09 January 2003 @ 19:24:
Meestal bij ADSL mag je niet een vast ip instellen want dat doet de modem zelf. Dus met die firewall & IP gaat dus niet
intern ip mag wel vast...

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 12:57

ratz

Gadgetgeek

Wat dacht je van zonealarm installeren op z'n computer en MSN messenger geen internet access geven. In zonealarm kun je de instellingen met een admin password beveiligen.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Pagina: 1