[oops] vmod, maar dan anders...

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik denk ga even een voltmod doen op me moederbord, ik die dingen gesoldeerd, niets aan de hand, alles mooi gedaan, zal wel gelukt zijn denk ik, dus ik in mijn super spanning ding weer terug op zijn plaats, aan, en toen, hmmz, oooh fuck fuck fuck (sorry voor het taal gebruik) eehm was ik vergeten om me waterkoel blok op me processor te doen, hij heeft ongeveer <5 sec aangestaan. dus ik opstarten, deed niets.... ik draadjes van de vmod doorgeknipt.... niets, ik me amd 1400 er weer eerst niets, even cmos gecleard en doet ut weer zoals jullie merken... maar me cmos is niet goed kan ie niet laden... maar oke eerst ff posten dacht ik, er hangt hier nog wel een beetje een brand lucht :( zou mun 1700+ dood zijn??? en me moederbord door de vmod ook wat vaag doen inverband met de cmos die ie niet kan laden :(
oops foutje heet dat :)

bla?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Je CPU zou niet dood zijn als je hier nog zat te typen he :D

Hoezo kan je je CMOS niet in?

Verwijderd

la maar

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 23:00 ]

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
eehm is nu een amd 1400 :) enne cmos kan niet geladen worden, dus batterij is vaag aan't doen :(

bla?

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
zal morgen ff verder klussen, want heb er geen nocht meer in, ff pc uit :)

wtf ik deed edit, JA EDIT!!!! gaat echt allemaal fout vandaag!!

[ Voor 32% gewijzigd door Q-bone op 07-01-2003 23:02 ]

bla?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
5 seconden is helaas snel genoeg om het te laten doorbranden. Ik heb het zelf ook moeten voelen toen ik de cooler niet goed had teruggeplaatst op de proc en die er dus afvloog even nadat mn pc weer opgestart was, na een paar seconden viel die uit. Weg amd xp1700. |:( ;(

Verwijderd

OMG :o

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05
OMG waar zat jij met je hoofd?

BlaBlaBla

Verwijderd

Ik had ook vergeten mijn koeler op A1700+ te zetteN |:( en ook vlug gerealiseerd dat het dat wel kon zijn waarom CPU niet opstartte...
Ik had nog garantie op cpu en omdat er geen zichtbare schade was... nog een gelukje dus.

Verwijderd

hoe kan je nou je cpu koeler vergeten? ben je misschien met je verkeerde been uit je bed gestapt ofzo.

Verwijderd

Dat je nog moet vragen of je proc dood is na 5 sec. bloot gedraaid te hebben...

TUURLIJK.

En grote kans dat de hitte ook je MoBo aangetast heeft. Lijkt me geen repareerbare schade.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die processor is vrijwel zeker dood, 2 of 3 seconden is helaas al teveel.
heb het zelf ook gehad met een TB 1400 het waterblok zat iets te hoog en raakte de core dus niet, dag mobo dag processor :(

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OMG That s*cks! Ik leef met je mee!!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Is je koelblokje nu te koop?

:+

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

bredend schreef op 07 January 2003 @ 23:51:
Is je koelblokje nu te koop?

:+
ghaha :D, tsja, het gebeurd je denk maar 1 x in je leven, tis te hopen ;)

www.google.nl

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 07 januari 2003 @ 23:30:
Die processor is vrijwel zeker dood, 2 of 3 seconden is helaas al teveel.
heb het zelf ook gehad met een TB 1400 het waterblok zat iets te hoog en raakte de core dus niet, dag mobo dag processor :(
Mmm, dat is nou precies de reden dat ik altijd intel koop. Misschien iets duurder maar kan tenminste tegen een stootje.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05

momania

iPhone 30! Bam!

* momania kent de geur :r en leeft met je mee!

Ik had toen wel cooling erop, maar die zat niet geod, maar OMG -> vergeten :? 8)7

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51
SCIxX schreef op 07 January 2003 @ 23:02:
5 seconden is helaas snel genoeg om het te laten doorbranden. Ik heb het zelf ook moeten voelen toen ik de cooler niet goed had teruggeplaatst op de proc en die er dus afvloog even nadat mn pc weer opgestart was, na een paar seconden viel die uit. Weg amd xp1700. |:( ;(
Mijn duron heeft het echter eens 27 sec uitgehoude :7

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
eehm je kon wel spreken van een bad day een hele erge zit midden in me toetsweek, vet gestressed enzo, toetsen die ochtend waarscheinlijk verneukt :( ah ja leef maar 1 keer, zal kijken wat ik nog met die proc kan, ziet er nog goed uit :) alleen ben bang dat me mb ook een klap heeft gehad, omdat me 1400 alleen nog maar op 1050 boot en op 1400 start ie niet meer op :) maar boeie, ik leef nog steeds :P

bla?

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

sterkte man

Still King

Verwijderd

waarom stellen jullie niet in dat hij boven de 70 graden uitspringt..
dat heeft me al 2 x een cpu gespaard.
snachts wakker wordent van een rebootende pc
heheh zie ik de fan stilstaan :P hij bleef maar booten..

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 19:16
bij mij slaatie dan gewoon uit hoor, nix rebooten

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 00:10:
[...]

Mmm, dat is nou precies de reden dat ik altijd intel koop. Misschien iets duurder maar kan tenminste tegen een stootje.
Ja dat komt alleen door dat systeem dat ie langzamer gaat als ie heet wordt... kan met een AMD ook, maar helaas doen de moederbordfabrikanten er niks mee :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Uiteindelijk gaat ie zowiezo wel uit, of je dat instelt of niet...

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
wheheh :D nou zo ver was het gelukkig nog niet :)
moederbord is trouwens nog helemaal heel, niets aan de hand met dat ding :)

[ Voor 44% gewijzigd door Q-bone op 08-01-2003 21:37 ]

bla?

Verwijderd

Q-bone schreef op 08 January 2003 @ 09:18:
alleen ben bang dat me mb ook een klap heeft gehad, omdat me 1400 alleen nog maar op 1050 boot en op 1400 start ie niet meer op :) maar boeie, ik leef nog steeds :P
Je fsb staat nog op 100 mhz
10.5 x 100 = 1050 mhz
10.5 x 133 = 1400 mhz

Verwijderd

ik ga me gewoon een temp-sensor erop zetten, hoger dan 60 graden...hop dan gooit ie de stroom om :P

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
moederbord is weer goed en die 1400 draait ook weer goed, alleen die 1400 was dus door mij vervangen omdat dat ding zo brak was.. dus nu draai ik weer op die brakke 1400 met afgebrokkelde core :( maar ja, zal wel geen gerantie meer opzitten, ach ja dan toch maar wachten op de B versie? al ergens gesignaleerd? en bij 75 gaat ie nu uit, maar ja ik denk dat het hem toch niet had kunnen redden omdat de temp zo snel stijgt, per sec dan wel 40 graden ofzo.....

bla?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
Q-bone schreef op 09 January 2003 @ 17:09:
moederbord is weer goed en die 1400 draait ook weer goed, alleen die 1400 was dus door mij vervangen omdat dat ding zo brak was.. dus nu draai ik weer op die brakke 1400 met afgebrokkelde core :( maar ja, zal wel geen gerantie meer opzitten, ach ja dan toch maar wachten op de B versie? al ergens gesignaleerd? en bij 75 gaat ie nu uit, maar ja ik denk dat het hem toch niet had kunnen redden omdat de temp zo snel stijgt, per sec dan wel 40 graden ofzo.....
De B is al te koop, net een dagje of zo, zie fewture's topic. Nog niet veel mee geclocked, maar vanavond gaat versteeg resultaten posten met prometia Hij heeft toch een A... Maar op watercoolers moet je nog ff wachten, lucht ook.

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 09-01-2003 18:56 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
pierre-oord schreef op 09 januari 2003 @ 18:54:
[...]
... Maar op watercoolers moet je nog ff wachten, lucht ook.
wat bedoel je ?

watercoolers moet je nog ff wachten? ....

bla?

Pagina: 1