Vreemde vastlopers

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16
Hoi,

Config:

Asus A7V
T-bird 900
256 MB SDRAM
Guillemot GEForce 256
Win2K

Alles voorzien van de laatste drivers / bios updates.

Het probleem waar ik tegenaanloop is dat deze PC een paar keer per dag vastloopt. Zonder foutmeldingen, blue screens o.i.d. Gewoon freeze en vast, nix meer doen.
Het eigenaardige is dat het naar mijn idee met name gebeurt tijdens het gebruik van IE5.5 en dan ook nog tijdens het scrollen met de muis (Logitech cordless wheelmouse, ook voorzien van de laatste drivers). Ik kan er verder geen vast patroon in ontdekken. Iemand enig idee?

Verwijderd

Heb je je pc niet overclocked? Zo ja ff terugclocken.

• noshit
Nee, netjes @900mhz. Ik dacht laat ik eerst maar eens proberen of alles stabiel is :(

Verwijderd

heb dit in mijn oude systeem ook vaak gehad
en dan was het ook nog zo dat het vaak met de welbekende site Tweakers.net gebeurde en minder met de anderen...
na een goede detonator driver gevonden te hebben was het over

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 11:19 schreef noshit het volgende:
Nee, netjes @900mhz. Ik dacht laat ik eerst maar eens proberen of alles stabiel is :([/quote]Hoeveel watt voeding heb je

• noshit
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 11:23 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Hoeveel watt voeding heb je[/quote]350 watt, dus dat moet ook geen probleem zijn denk ik. Er hangen wel 3 USB apparaten aan misschien is dat een probleem?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 11:26 schreef noshit het volgende:
350 watt, dus dat moet ook geen probleem zijn denk ik. Er hangen wel 3 USB apparaten aan misschien is dat een probleem?[/quote]Hmm nee aantal watt is geen probleem. Probeerj je usb maar is en anders internet explorer 5.0 i.p.v. 5.5

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn KT7 ik had de potloot streepjes niet goed gezet waardoor de bruggen elkaar raakte

heb je die streepjes gezet ????

• noshit
Ok, zal eerst de USB wel eens proberen. Jammer is dat. Zitten 7 USB poorten op die Asus. Trekt de voeding dus niet. Lekker zo. Gelukkig heb ik nog een USB hub liggen met externe voeding. Probeer ik dat wel eens.

• noshit
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 11:29 schreef Knutsel_smurf het volgende:
heb je die streepjes gezet ????[/quote]Ik heb nog helemaal geen streepjes gezet.

Verwijderd

Je gebruikt IE 5.5 daar zitten heel veel bugs in misschien is dit het probleem

Verwijderd

hallo,
probleempje met die vreemde vastlopers heb ik ook.
Ik denk zelf dat het aan mijn Guillemot ISIS soundcard ligt. Ik weet nie of je die ken, maar sinds die er in zit heb ik hetzelfde.

Al je het zeker weet hoor ik het graag

Verwijderd

kijk even in je bios of de cpu niet boven de 45C uitkomt. bug zou ook uit IE5.5 kunnen komen, hier is net van het weekend service pack 1 voor uitgebracht (UK Only).

verder de gebruikelijke lijst nalopen :
SDRAM latency terug naar 3 voor testen
evt. Fail-Safe opties in bios laden
nieuwste drivers voor video e.d. zoeken

succes

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb hetzelfde probleem

Verwijderd

Zelfde gein gehad.
1) bleek een brak dimmetje in de PC te zeitten
2)bijna weg, nog BIOS van video card ge-update, maar belangrijker bleek in de safemode dat er nog oude drivers zichtbaar waren op het systeem.

Dit geldt dus eigenlijk voor alle hardware die niet (meer) op je systeem zit.

Boot naar safe mode, haal bij devicemanager, display eventuele verwijzingen naar andere videokaarten (ook chipsets bij systeem als je mobo hebt ge-upgrade)

3)ZOEK NAAR GOEDE VIDEO DRIVERS
:)

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03
ik heb precies hetzelfde probleem met win98 IE 5,0 of 5,5 en met win ME ik heb a7v tbird 1 ghz en geforce gts 2 64 mb videokaard.
alles loopt de heledag perfect zonder probs. en dan start ik IE op na korte tijd met scrollen freezed alles

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04-2025
Dit "SCROLL-FREEZE" probleem gebeurt ook bij mij, en inderdaad alleen in IE 5.5!! Dit om de 15 minuten!! Downgraden naar IE 5.0 misschien??

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dat probleem ook vaak, maar dan als ik met Flash 4 bezig ben , maken of spelen maakt niet uit, hij hangt toch na een tjidje wel, soms al =binnen een minuut, en ik heb wederom IE5.5 (WinME). Met win98 nooit zoiets gehad, dus winme is het probleem?

Verwijderd

Ik heb ook deze problemen gehad en bij mij lag het aan de autodetectie,zet je v-core in de bios op 1.75 volt en het probleem was bij mij opgelost.

succes Boefje

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En weet iemand de oplossig van mijn probleem?????

• noshit
Ik heb om te beginnen alle USB apparatuur op een hub gezet met externe voeding. Dit maakte geen verschil. Daarna heb ik in de Bios setup de system preformance (ofzoiets) op normal gezet ipv optimal. Dat laatste heeft het probleem voor dit moment opgelost. Heb nu al drie dagen geen vastlopers meer gehad :)
Pagina: 1