Toon posts:

[MINIX] Waar adres van netwerkkaart neerzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3com 3c503 netwerkkaart.

Ik wil deze gebruiken met MINIX. Ik heb alles opgevolgd wat ik kon vinden op internet, maar toch wil het niet werken. Heeft iemand een tip?

Dit heb ik gedaan:

Ik heb de driver gehaald van ftp://ftp.cs.vu.nl/pub/kjb/3com/3com.taz, zoals beschreven in http://minix1.bio.umass.edu/faq/ether-3c.html.

Ik heb de kernel gerecompiled en geinstalleerd, en gereboot.

Ik heb in /etc/rc gezet "DPETH0=280:3:cc000" (Dit zijn de settings van mijn netwerkkaart).

Ik reboot

Ik type in de commandline:
code:
1
2
ifconfig -h 192.168.1.50 -n 255.255.255.0 -iv
add_route -g 192.168.1.1

en als ik dan vervolgens doe
code:
1
2
ping 192.168.1.1
write: Destination not reachable

En verder kom ik niet... Ik heb even geen inspiratie meer,

mijn vragen zijn onder andere:

Moet ik dat DPETH0=280:5:cc000 neerzetten? En zijn er nog andere ip of tcp settings die ik heb gemist?

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:10
Volgens mij is Minix een tijd geleden al gestopt met development wegens een gebrek aan inbreng en een te kleine gebruikers community.

Misschien kun je toch beter overstappen naar een ander OS.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Verwijderd

Een half jaar geleden ben ik veel met Minix bezig geweest, en het leeft heus nog steeds.

Als ik het goed heb moet je die DPETH meegeven als boot-paramter, probeer dat eens.
Ik heb Minix destijds op m'n LAN gekregen met een oud NE2000 kaartje.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Ariejan schreef op 08 januari 2003 @ 11:37:
Volgens mij is Minix een tijd geleden al gestopt met development wegens een gebrek aan inbreng en een te kleine gebruikers community.

Nee, daar heeft de topicstarter wat aan! |:(
Je snapt denk ik heus wel dat hij Minix heeft geinstalleerd om er wat van te leren, om dus te experimenteren, waar Minix voor bedoelt is! En iemand die echt handig is (en vooral die erg goed kan programmeren :P) kan trouwens nog behoorlijk wat met minix hoor.

Topicstarter: ik heb helaas geen antwoord op je vraag dus eigenlijk is mijn post nu "-1 Overbodig" maar ik kon het ff niet laten om een opmerking op bovenstaande quote te plaatsen...

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 13:32:
Een half jaar geleden ben ik veel met Minix bezig geweest, en het leeft heus nog steeds.

Als ik het goed heb moet je die DPETH meegeven als boot-paramter, probeer dat eens.
Ik heb Minix destijds op m'n LAN gekregen met een oud NE2000 kaartje.
Ik ben er nu idd achter dat het niet in die rc file moet. Wat ik nu doe is tijdens het bootmenu (waar je = moet invoeren om minix te starten) op ESC te drukken en dan in die prompt DPETH0=280:5:cc000 in te voeren. En dan met het boot commando door te booten. Dan krijg ik ook dat hij een 3com 3c503 heeft gevonden, en ik kan met hostaddr -e ook het ethernet adres van de kaart zien nu! Dus ik ben al wat verder.
Ariejan schreef op 08 januari 2003 @ 11:37:

Er word nog steeds vollop aan gewerkt, en er is een kleine maar toegeweide groep gebruikers. Ik gebruik het omdat het zo transparant is, en onwijs leerzaam!. Het is bijvoorbeeld een hele eer om een reply op een probleem te krijgen door A Woodhull ofzo. (comp.os.minix)

En het is ook gewoon stoer om een webpagina te serveren op een 286 :D