[PHP] Regex, andere library, != werkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een regex om een email adres te checken. Op mijn lokale server werkt ie wel en online werkte ie ineens niet meer (hij zegt dus over ieder e-mail adres dat ie niet goed is). Hieronder de regex en de gegevens van de servers:
PHP:
1
2
3
4
5
if(eregi("^[a-z0-9\._-]+@+[a-z0-9\._-]+\.+[a-z]{2,3}$", $email)){
//goed adres
}else{
//fout adres
}

Mijn lokale server:
Windows 2000 Pro
Apache 1.3.26
PHP 4.2.3
Regex Library Bundled library enabled

Online:
Linux rev66.dhcp 2.2.16C28_III #1 Mon Jul 30 22:07:58 PDT 2001 i586 unknown - Sun Cobalt
Apache 1.3.20
PHP 4.1.2
Regex Library System library enabled

Iemand enig idee waarom de regex library van die online server mijn regex niet meer pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

kan je niet debuggen om erachter te komen wat er precies niet werkt? wat kan hij wel, wat niet?
Het is wel wat vaag zo hoor...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik een gigantische berg regular expressions moeten gaan uitproberen om te kijken wat wel/niet werkt. Is toch een beetje overkill als er waarschijnlijk hier op het forum iemand rond loopt die dit probleem al eens heeft gehad en eventueel ook de oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 23:44:
Dan zou ik een gigantische berg regular expressions moeten gaan uitproberen om te kijken wat wel/niet werkt. Is toch een beetje overkill als er waarschijnlijk hier op het forum iemand rond loopt die dit probleem al eens heeft gehad en eventueel ook de oplossing weet.

Probeer dan gewoon delen van de reg-ex uit met aangepaste strings die je invoert.

Toch niet zo moeilijk te bedenken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 22:21:
PHP:
1
eregi("^[a-z0-9\._-]+@+[a-z0-9\._-]+\.+[a-z]{2,3}$", $email)
Wat een brakke regexp zeg...

een of meer karakters, gevolgdt door een of meer @'s, gevolgd door een of meer karakters, gevolgd door een of meer punten gevolgd door twee of drie letters.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat was een nuttige bijdrage... als je iets wil posten zou je dan plz wel even wat nuttigs willen posten?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

is toch redelijk nuttig lijkt me, hij zegt waar er fouten in je regexp zitten

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

webskipper:
nee dat was een nuttige bijdrage... als je iets wil posten zou je dan plz wel even wat nuttigs willen posten?..

Hij heeft wel gelijk :)

't Is niet geheel onverstandig je regex te herschrijven :)

Overigens is de pcre implementatie een stuk fijner dan de posix implementatie voor regular expressions.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow... excuses
ik zal mn regex dan toch maar herzien.
Pagina: 1