Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe voding of nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 20:44
Mijn 300 Watt voeding trekt het niet helemaal meer nadat ik een nieuwe videokaart heb ingezet, de 5V lijn is rond de 4,5 V en soms daaronder ---> gevolg instabiel

specs:
Voeding: 300 watt
Moederbord: asus a7v133
Processor(s): AMD Athlon 1400 mHz @ 1400 mHz
Geheugen: 448 mb sd pc 133
Hard Disk(s): 1x fijitsu mpe 3170at 5400 tpm
Videokaart(en): msi geforce 3
Monitor(en): medion 19 inch
CD/DVD-Drive(s): 24x IBM
Speakers: 2x 180 W/ 2x 120 W @ teac a-70 dc 90 W versterker en IBM boxjes
Geluidskaart(en): cmi8783 chipset
Netwerkkaart(en): 3com
Muis: medion draadloos optical
Toetsenbord: microsoft internet keyboard
Casefans: eentje

Nou kan ik voor hetzelfde geld een voeding of een geheel nieuwe kast kopen

Vind deze kast wel leuk:
Afbeeldingslocatie: http://www.colorcase.be/grafiek/cases/audixp.jpg?PHPSESSID=399dae226da7ebaa19071b08424d8264(clickable)

De kast kost nu 71,40 euro, er zit een 400 Watt voeding in met 2 fans

nou kan ik ook 1 van deze voedingen kopen, de voedingen hielden zich redelijk in reviews

Wat raden jullie aan, een nieuwe kast is niet per se nodig er staat nu een standaard witte mide tower, daar kan ook best een nieuwe voeding in

budget= 70 Euro

/edit typfout in topicitel |:(
Kan een modje het even veranderen in: nieuwe voeding of nieuwe kast? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Sv3n op 07-01-2003 22:13 ]

Last.fm
Films!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
kijk of je tevreden bent met de kast die je nu hebt.....

maar ik zou voor 70 euro geen kwalitatief heel goede kast verwachten (dat is niet zo heel erg) maar je hebt weinig kans dat de voeding die daarin zit beter is dan het exemplaat dat je nu hebt......

ik zou dus voor de nieuwe voeding gaan.

een Low Noise exemplaar om psies te zijn.

of je de 300 of de 400 watt neemt moet je zelf weten.

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vind het vreemd dat je je monitor erbij zet. Tenzij die via je pc stroom krijgt, via zo'n doorluskabel. Als dat het geval is, dan zou je gewoon de monitor met een aparte kabel in het stopcontact moeten steken, dan zijn je problemen over lijkt mij.

Maar het kan ook dat je niet zo'n idee hebt, wat nu wel en niet stroom van je pc afsnoept, want je speakers, die krijgen in ieder geval geen stroom via je pc-voeding, dus die hebben geen invloed op die instabiliteit. Wel leuk als info erbij, maar vrij zinloos voor dit onderwerp.

Als je alleen een nieuwe kast koopt, heb je bij dat model misschien ook een 300 watt erbij, en die kan het net zo goed niet trekken, dus als het alleen je stroom is, ga dan voor een nieuwe voeding.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 20:44
REDFISH schreef op 07 januari 2003 @ 22:25:
Ik vind het vreemd dat je je monitor erbij zet. Tenzij die via je pc stroom krijgt, via zo'n doorluskabel. Als dat het geval is, dan zou je gewoon de monitor met een aparte kabel in het stopcontact moeten steken, dan zijn je problemen over lijkt mij.

Maar het kan ook dat je niet zo'n idee hebt, wat nu wel en niet stroom van je pc afsnoept, want je speakers, die krijgen in ieder geval geen stroom via je pc-voeding, dus die hebben geen invloed op die instabiliteit. Wel leuk als info erbij, maar vrij zinloos voor dit onderwerp.

Als je alleen een nieuwe kast koopt, heb je bij dat model misschien ook een 300 watt erbij, en die kan het net zo goed niet trekken, dus als het alleen je stroom is, ga dan voor een nieuwe voeding.
zit een 400 Watt voeding bij die kast en die specs heb ik zo gekopieerd van mijn specs pagina ;)

Last.fm
Films!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je huidige kast niet bevalt zou ik een andere kast kopen, anders een andere voeding.
dan heb je weer geld over voor andere leuke snufjes. (andere proc of een mooie nieuwe gamepad/muis/keyb)

edit:
ennuh redfish er zijn PC's met versterker op het mobo en dan speakers erbij zonder eigen power supply.
(zoals somige compaq presario's)

[ Voor 28% gewijzigd door McKaamos op 07-01-2003 22:30 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
zit een 400 Watt voeding bij die kast
jah, hij kan wel 400 watt zijn, maar hoe stabiel is ie? want dat is je probleem....., ik heb ook wel eens een 450watt voeding gezien waar bijna nix ophing, en die ook een 12v lijn had van 11v :S, daar wordt je toch ook niet vrolijk van.........

nogmaals: ik zou voor de nieuwe GOEDE voeding gaan.

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Okay, de speakers misschien wel, maar dat is hier niet het geval, zo'n medion kast heeft gewone plugjes. zonder stroom via de voeding van de pc te pakken.

En krijg ik nog geen info of die monitor nu wel of niet via de pc loopt, lekker handig.

Had effe bij de specs van die kast gekeken, maar niet zo lang(5 seconden ofzo). En onderhand moet je weten dat het aan de stroom ligt(A) die een voeding levert en niet de watts.

Er zijn zat mensen die met een veel zwaarder systeem op een 300 watt draaien, zonder problemen.

Verwijderd

Had hetzelfde probleem met mijn Aopen H600a kast en standaard 300W voeding. Heb hem eruit gesloopt en vervangen door een Q-Tec 550 W.

Daarvan heb ik overigens de fans vervangen door Enermax UC-8FAB 80mm fans. Die had ik nog liggen, zijn regelbaar en de fans die standaard in de Q-Tec zitten zijn veel te mooi om zo te verstoppen... :)

Eindresultaat:
- erg stabiel (over 24 uur gemeten schommelt de 5V tussen 4.94 en 5.00V)
- kast temperatuur 5 graden lager (!)
- veel stiller (Enermaxen draaien in silent mode (20db ofzo)
- en dat voor 59 euro!

Veel indianenverhalen hier dat zo'n low-cost voeding niets kon zijn, maar ik ben zeeeer tevreden!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Conclusie :P:P als je zelf tevree bent met je kast hou en dan en gooi er alleen een nieuwe voeding in of 2 koop een nieuwe kast + een goede voeding!

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 09:17
nog 1 keer: het aantal watt is niet in eerste instantie belangrijk, het gaat erom wat voor een Ampere (A) de voeding afgeeft op de verschillende rails. Mijn enermax heeft bijvoorbeel 26A op de 12v rail, goed voor P4 en 2 SCSI Hd's + fans. Bij een 'goedkopere' voeding heb je ook wel 300W inderdaad, maar laat mij er eentje zien van 40 euro die ook +24A kan leveren op 12v... conclusie: koop een nieuwe voeding, Zalman of Enermax, zitten rond de 70 euro -> www.freezinghardware.com bijvoorbeeld
Pagina: 1