Aopen crw 4850 kan geen beveiligde cd's branden?

Pagina: 1
Acties:

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik was op zoek naar een brander en mijn oog viel op de Aopen crw 4850. Deze was lekker goedkoop en snel. Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken naar reviews van deze brander. Deze waren nogal schaars. Wel vond ik hier

Aopen CRW 4850 goed of niet?

waarbij enkele mensen meldde dat ze tevreden waren. Mooi, maar toen las ik eveneens op cdrinfo.com een review met als eindconclusie:

<quote>
On the negative side, the drive is slower in all the recording speeds with an exception in the maximum supported, it doesn't offer 24X re-writing speed and Mt. Rainier format, cannot backup protected discs, cannot rip Key2Audio protected discs and although the C2 error information is present, the % accuracy is low.

Concluding, the drive can be found under $60 making it a cheap recorder for the amateur user. Experienced users may look elsewhere to get the maximum performance...
</quote>

"http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Specific.asp?ArticleHeadline=AOpen+CRW4850+CD%2DRW&Series=0&index=8"
(sorry, kon link niet aaneenreigen)

Mijn vraag: "is het echt zo dat je beveiligde cd's niet met deze brander kan branden. Ik kan het me haast niet voorstellen namelijk."

PS: Verder zou ik andere negatieve ervaringen over deze brander ook graag horen als die er zijn.

All your quantifications are belong to me!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb geen 4850 gehad maar een 4840, maar die wou dus niet cd's lezen.
maar dat kan toeval geweest zijn (naja met 2x die brander, toch wel minder "obvious" maar toch)
weet nu eigenlijk nogsteeds niet of et nou aan windows heeft gelegen of de brander, want toen ik een tijdje mijn huidige brander had moest ik opnieuw installen (zijn intussen 5 branders geweest waarvan alleen de huidige goed werkt)

edit: huidige is LiteOn 48x12x48, en er zijn nog een LG en een model van Philips geweest en die hadden dus ook kuren, zoals niet maximale speed burnen, of constant foutbranders maken.

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 07-01-2003 22:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik heb 4850 is wel snel hoor brand film van rond de 700mb in 2:50
Van mij hoeft t nie sneller :D
Maar beveiligde cdroms??
Ik weet niet of die, die brand nog niet geprobeert

Verwijderd

Er zijn veeeel problemen met AOpen branders.
Bekijk de forum van CD Freaks maar eens.
http://club.cdfreaks.com
Er zijn zeer veel topics over Aopen branders en er zijn geen goeie topics erover :)

Verwijderd

/me heeft nergens last van met zun 3248@4048

alles fikt die, (dvd natuurlijk niet :+ )
en voor lezen gebruik ik me Lite-On DVD speler wel, die leest praktish alles, (meer dan de Pioneer 106S van me pa iig :P )