Toon posts:

AquariusII of SubZero4G?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een 3.06GHzje kopen en dan proberen dat beestje lekker te clocken. ;) De case staat zo goed als vast, een Thermaltake Xaser II6000a.
http://www.thermaltake.com/products/cases/6000a.htm

Nu staat er op de Thermaltake site zo'n mooi waterkoelingsetje, wat perfect afgestemd is op die case, en ook een ander koelingsetje, de SubZero4G.

Aquarius II
http://www.thermaltake.co...AquariusII/aquariusII.htm

SubZero4G
http://www.thermaltake.com/products/subzero/subzero4g.htm

Nu mijn vraagjes. Wat is het beste qua performance?
En wat maakt het meeste lawaai? (speelt niet zo'n grote rol)

Iemand ervaring met 1 van die dingen?
Eventuele opmerkingen ofzo zijn altijd welkom, bevoorbeeld over de moeilijkheid van de installatie e.d., ben serieuze noob op da gebied. :+

Enne, wat kosten die dingen ongeveer, kwestie van zo'n beetje te weten aan wat ik me mag verwachten. De case en de waterkoeling vind ik op de pricewatch, de SubZero niet. En zit de voeding er bij voor die prijs? (600-700 euro ofzo)

En dan tenslotte dit nog, ik heb een WD1200JB, en dat ding loopt tamelijk snel warm. Heeft het nut om zo'n harde schijfkoelertje te installeren, zo ja, welke en hoeveel kost die?

Thx

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 22:14 ]

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

AquariusII , deze waterkoeling zoek ik eigenlijk ook. ! maar waar is het te verkrijgen?

edit

als je je hdd wilt koelen. pak dan gewoon waterkoeling voor je hdd's :)

[ Voor 33% gewijzigd door Daklem op 07-01-2003 22:08 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Aquarius, brak, klein rad en een kut fan dat erop zit.

Verwijderd

Topicstarter
Daklem schreef op 07 januari 2003 @ 22:07:
AquariusII , deze waterkoeling zoek ik eigenlijk ook. ! maar waar is het te verkrijgen?

edit

als je je hdd wilt koelen. pak dan gewoon waterkoeling voor je hdd's :)
gaat dat dan met die AquariusII?
Wat moet je daar voor bijkopen?

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

elk setje zou je in principe uit moeten kunnen breiden. je hebt van koolance een setje om je hdd te koelen.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Jupiler schreef op 07 januari 2003 @ 22:10:
Aquarius, brak, klein rad en een kut fan dat erop zit.
Fan is zo verwisseld. Kleine radiator is niet zo erg. want ik heb niet zoveel plaats voor een black ice in mijn case. Waarom onderbouw je je reactie niet met argumenten , vind dit een beetje een mager argument om dit setje af te kraken.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

het probleem van een kleine radiator is dat het water niet genoeg afgekoeld kan worden. Met die Aquarius set zul je dus waarschijnlijk je P4 op normale snelheden wel koel kunnen houden (lees: 40 graden oid), maar overklokken en uitbreiden kun je wel vergeten. Dan kun je beter eens kijken op http://www.OC-shop.com/ voor een waterkoelingsset die NIET van Tt is. Uitbreiden (lees: ook HD, chipset, geheugen, grafische kaart ed) koelen, zie ik met die Tt set ook niet zo zitten. Als je dan toch serieus wilt beginnen met waterkoelen, kun je beter naar een grotere set zoeken.
want ik heb niet zoveel plaats voor een black ice in mijn case.
dan hang je de rad toch buiten je kast? Is niet zo moeilijk hoor... Kun je evt de outtake fans van je Xaser meteen gebruiken om je radiator extra te koelen >:)

edit: die Xaser biedt plaats genoeg voor een flinke waterkoelingsset. Vooral het deel boven de voeding (lees: die lege hoek bovenin :) ) kun je uitstekend gebruiken voor bijvoorbeeld je reservoir / pomp :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Whieee op 07-01-2003 22:28 ]

Launching containers into space

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hmm is die subzero 4g al te krijgen ergens in nederland dan? Wil die er namelijk ook inzetten.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Schop - ben ook wel geintresseerd in die Aquarius II

Verwijderd

n00b vraag misschien maar hoe werkt die subzero precies? het ziet er wel leuk uit nl

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:19:
n00b vraag misschien maar hoe werkt die subzero precies? het ziet er wel leuk uit nl
Peltier koeling.

[ Voor 5% gewijzigd door Demo op 10-01-2003 11:26 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:26

KneoK

Not in a million lightyears

Die SubZero heb ik dus ECHT geen vertrouwen in he... Ten eerste, peltier koeling met lucht ??? Dan heb je zeker een 3Watt peltier ofzo ??? In ieder geval niet toereikend naar mijn idee.

Dan even op de specs gekeken: Ze kunnen sowieso al aangeven wat de temperatuur voor een P4, K7 en zelfs al de K8 (ze hebben bij Thermaltake een aantal waarzeggers in dients...) is.
En wat blijkt nu ??? Deze koeler lost ALLE warmte problemen op, want het maakt niet meer uit wat je koopt !!! Deze cooler zal je Duron/Athlon/Thoroughbred/Barton/Willamette/Andere P4 Ding/P3/Celeron en ga zo maar door standaard op 40 graden houden met standaardfan, 32 graden met fanduct (oh, pardon, het heet schijnbaar een duct fan) en 26 graden als je je kantoorwerk aan het doen bent (da's wel makkelijk, want dan ben je toch niet thuis dus hoef je je geen zorgen te maken over de temps of dat in je afwezigheid je processor doorbrandt)...

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 10-01-2003 11:51 ]

Pagina: 1