monitor schakelt naar standby

Pagina: 1
Acties:

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 08:42
hallo ik heb hier een monitor staan die het opstarten naar xp laat zien en dan naar standby schakelt. Het is een visa 15 inch monitor als ik er een pent1 166 op hang gaattie wel aan?

Als ik de pent2 350 aan een andere monitor een philips 107b hang werkt alles ook normaal.

Waaraan kan dit liggen. Ook een herinstalatie van xp helpt niet (was ik toch van plan dus dat maakt niet uit)

Xiaomi 13T Pro

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staat de resolutie/refreshrate niet simpelweg te hoog voor de monitor?

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

hm... kameraad komt ook nie verder dan het punt-net-voor-het "WELKOM" scherm van XP, en die heeft gewoon ff een keer de boel geformatteerd en alles er weer opnieuw op, en werk weer perfecta....

Wat je eerst natuurlijk moet proberen is:
- Opstarten in Veilig modus (Safe Mode), dit doe je door op F8 te rammen voor XP opstart, dus vlak na de POST
- Wanneer opstarten in Veilige Modus lukt: Drivers deinstalleren, opnieuw opstarten en kijken of je nu wel in normale modus komt, zo jah, nieuwst drivers downen en erop pleuren
- Videokaart eruit, booten, videokaart er weer in (Vraag me niet hoe en wat maar het is een keer gelukt een pc te fixen nadat we al tig manieren hadden geprobeerd...)
- Als alles niet lukt: Pak je XP cd(r?)tje maar..........

SUC6!!!

• Btje
xp staat er al opnieuw op. het rare is dat bij het installeren het goed gaat maar na een reboot niet meer.

Xiaomi 13T Pro

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Installeer je dan niet met die 17" Philips eraan en stel je daarmee de resolutie goed in?

Krijg je wel beeld in Safe/VGA-mode?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat Pollewob bedoelt:
Hang die philips monitor eraan en stel de resolutie in op 800x600 op 60 hertz. Hang daarna die 15 inch eraan en kijk of ie het wel doet.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Btje
ik had de drivers van nvidia voor de tnt2 die erinzit geinstalleerd. als ik in safemode ga dan heb ik wel weer beeld en als de drivers zijn ge uninstalled dan werkt het weer.

De monitor is slechter dan ik dacht.

Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.

Xiaomi 13T Pro

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Btje schreef op 08 januari 2003 @ 07:42:
ik had de drivers van nvidia voor de tnt2 die erinzit geinstalleerd. als ik in safemode ga dan heb ik wel weer beeld en als de drivers zijn ge uninstalled dan werkt het weer.

De monitor is slechter dan ik dacht.

Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.
Heeft dus niets met drivers te maken, maar met een beeldscherm dat hogere resoluties/refreshrates niet aankan

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Pagina: 1