Meerdere i-net connecties tegelijk gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 23:07
Ik heb een lastige situatie, in mijn pc zitten 2 NICs, de ene hangt aan een kabel modem, de andere aan een router die weer aan een andere kabelmodem hangt. De eerste nic heeft dus een public ip, de tweede een private ip. Zijn deze twee verbindingen te bridgen of op andere wijze te bundelen?

Als dat niet gaat zou het dan helpen als ik de eerste kabelmodem ook aan een router hand en zodoende op beide nics een private ip heb?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04
je wilt dus 2 internet verbindingen koppelen?dan moet je ff in de search zoeken.... zo vaak voorbij geweest dit

zoek bv op: loadbalance

CISSP! Drop your encryption keys!

• Schweino
jup, klopt, maar ik vroeg me dus of of een intern en pibliek ip adres wel te bundelen zijn....

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
internet routen is een leuke faq voor :)
Hoe deel ik Internet ?

ja je kunt het bridgen, nee je kunt er niet via een kabelinternet verbinding mee internetten op beidde pc's

en ja een breedband router is the way to go, of je moet het niet erg vinden om een pc aan te laten staan, dan kun je via deze het internet routen.

[ Voor 48% gewijzigd door ExcaliburDexter op 07-01-2003 23:35 ]

• Schweino
het gaat niet om internet delen.... en zoals ik al schreef heb ik al een router. Het gaat hier dusm om 2 internetaansluitingen te koppelen op 1 pc (dus 2 maal kabelmodem op 1 pc, en dan die verbinding bundelen)

• Schweino
Heb overigens gezocht op load balancing en ben wat wijzer geworden, niet zo'n makkelijke klus zo op het eerste gezicht....

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Sorry had niet goed gelezen :)

Hier is al eens een topic over geweest een paar maanden geleden, maar ik denk niet dat je dat zomaar 123 vindt met deze search.

Er zijn apparte routers op de markt die het kunnen doen, deze hebben twee aansluitingen maar zijn redelijk prijzig, ook was het volgens mij via een linux/BSD server mogelijk. Het was iniedergeval erg lastig.

Wat is jouw reden om dit te doen? is je verbinding zo langzaam?

Dus ook met 2k server,
Klik

[ Voor 28% gewijzigd door ExcaliburDexter op 07-01-2003 23:47 ]

Verwijderd

He Schweino.

Ik las iets vluchtig, dat het BGP-protocol mogelijk zou kunnen zijn, maar ik heb verder nog niet uitgezocht.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:07:
He Schweino.

Ik las iets vluchtig, dat het BGP-protocol mogelijk zou kunnen zijn, maar ik heb verder nog niet uitgezocht.

BGP is een exterior routing protocol (is wel intern te gebruiken indien gewenst) en doet hier niets ter zaken.

Topicstarter kijk hier even naar:
http://www.xpertdata.nl/products/nexland/isbpro800_turbo.htm

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Verander ff je topic titel want dit heeft niets met bridging te maken volgensmij.

Dan krijg je een machine die 2 netwerksegmenten tot 1 fysiek netwerk maakt.. niet een die 2 verbindingen combineerd

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

xychix schreef op 20 January 2003 @ 10:17:
Verander ff je topic titel want dit heeft niets met bridging te maken volgensmij.

Indd, ik heb de topictitel even verduidelijkt :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1