Toon posts:

[laserprinter] Samsung ml-1210

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin zit te denken over de aanschaf van een laserprinter. De samsung ml-1210 is 1 van de goedkoperen.
Haarscherpe 600 dpi resolutie

Specs:
Razendsnel: 12 pagina`s per minuut
Inclusief tonercartridge
Produktie datum juli 2002 !
8 MB RAM geheugen, snelle 66MHz RISC processor

8mb is denk wel groot genoeg voor af en toe een fototje.
Is 66mhz snel in printer termen of is dit ontzettend langzaam? Wat is dan wel een goede snelheid?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dat ding, ECHT GEWELDIG, heb hem op de HCC gekocht (toen voor 99 euro). Ben er heel blij mee. Zowel op USB als parallel werkt dat ding lekker (als je natuurlijk de LPT1 poort aan hebt staan :X :X :X).
Hij print snel, geheugen is wel genoeg (laatst 70 paginas met text en fotos geprint, was hij in een paar minuuten mee klaar).

Ik denk dat je hier geen slechte koop mee doet.
bedenk wel dat die toner niet goedkoop is (ca 85 euro) maar hij gaat als het goed is ook 2500 pagina's mee

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb hem ook gekocht, evenals Terw_Dan (zelfde stand heh :P) en ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een printer, de toner is dan wel wat duur maar per pagina ben je toch echt goedkoper uit. Bedenk ook eens wat een tijdswinst je hebt met dat ding. Hij heeft overigens ook geweldig makkelijke opties zoals het printen van 4 pagina's (bijv sheets van powerpoint) op één pagina, zo kan je gemakkelijk overzichten en hand-outs maken voor presentaties. Ik kan em alleen maar aanraden :Y)

En hij ziet er ook nog eens mooi uit, niet te groot namelijk :)

To be determined...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MaNdM schreef op 07 januari 2003 @ 23:42:
Ik heb hem ook gekocht, evenals Terw_Dan (zelfde stand heh :P)
En wie mocht hem weer meezeulen in zijn auto??? ;)
en ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een printer, de toner is dan wel wat duur maar per pagina ben je toch echt goedkoper uit. Bedenk ook eens wat een tijdswinst je hebt met dat ding. Hij heeft overigens ook geweldig makkelijke opties zoals het printen van 4 pagina's (bijv sheets van powerpoint) op één pagina, zo kan je gemakkelijk overzichten en hand-outs maken voor presentaties. Ik kan em alleen maar aanraden :Y)

En hij ziet er ook nog eens mooi uit, niet te groot namelijk :)
nog een ontopic reactie (ja, dat kan nog :P).

Die software heeft ook nog leuke opties voor watermarking in papier enzo. Kun je ook best leuk mee klooien (hoewel ik het nog niet nodig heb gehad).
En ook over een netwerk draait die software (wat niet het geval was bij mijn Epson).

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Nu is dat op zich niet zo heel erg verwonderlijk, want de meeste laserprinters hebben gewoon over het algemeen uitgebreidere software cq. drivers dan een inktjet. Er zitten natuurlijk ook hele nutteloze opties bij, maar altijd leuk. Een andere optie die WEL interessant is, is de toner-saver knop. Hoe vaak wil je niet even snel een klad ergens van afdrukken? Een inktjet gooi je gewoon op draft, maar laserjets hebben die optie vaak niet, deze dus wel, erg handig dus :Y)

To be determined...

• Korn21
  • Laatst online: 02-03-2017
Wat is die toner duur dan, ik heb een Laserjet 4050 en voor toner met 10.000 pages betaal ik 120euro.
Maar op zich lijkt me die Samsung een prima printer!

|Specs|

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik vraag me af of ie echt maar 2500 pagina's zou doen, ik denk dat het er veel meer zijn eigenlijk, maar ja, time will tell zullen we maar zeggen

* MaNdM schat dat een pagina of 7500 redelijk is voor zo'n toner

To be determined...

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 21:48:
Mijn vriendin zit te denken over de aanschaf van een laserprinter. De samsung ml-1210 is 1 van de goedkoperen.
Haarscherpe 600 dpi resolutie

Specs:
Razendsnel: 12 pagina`s per minuut
Inclusief tonercartridge
Produktie datum juli 2002 !
8 MB RAM geheugen, snelle 66MHz RISC processor

8mb is denk wel groot genoeg voor af en toe een fototje.
Is 66mhz snel in printer termen of is dit ontzettend langzaam? Wat is dan wel een goede snelheid?
Waar koop je die toner eigenlijk?

Bij dixons is die ml 1210 ook te koop.. maar de toners niet :( (errug vaag van ze).

Ik heb nog op google gezocht(toners voor samsung ml-1210), daar kon ik er ook nix over webwinkels die de toners te koop hebben vinden.

Met vriendelijke groeten,
Xu

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Norrod verkoopt die toners:

Samsung Toner Laser ML1210 € 67,50

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Compuzone kon ze me ook leveren, maar dan tegen 85 euro per stuk. Denk ik toch dat Norrod me een beter adres lijkt :)
Pagina: 1