Toon posts:

Help me bij het herkennen van de mobo!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan 1 of mischien meerdere van jullie me helpen ik ben op zoek naar het merk/type van het kobo wat ik hier thuis heb liggen, het is een apart mobo, en heb op allerlei sites al gezocht voor herkenning pcchips enzow ben ik al afgeweest.

FF wat specs:
Er zit een processor in met 66 MhZ en het heeft een AmiBios. uit 1996.
Er zitten een aantal chips op het moederbord die ik kan lezen maar geen naam ofzow.
3X intel PCIChips met: sb82433tx.
Dallas realtime chipje
en IC design
Afbeeldingslocatie: http://213.93.206.234/loos/mobo.jpg

Zelfgemaakt plaatje, ik ben echt een ongekent ombekend talent in het tekenen van mobo`s al zeg ik het zelf >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je ermee opstarten? Zit er windows op? Zo ja, check dan de PMG FAQ voor andere opsporingsmogelijkheden :)

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid:
1--> AT voeding
2-->IDE connectors
3-->CPU
4-->simms (weet niet zeker) voorganger van DIMM dat wel.
5-->ISA sloten (alle zarte sloten
6--> PCI sloten

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Denk een Intel 430TX Chipset met 66MHz FSB, de proc kan iets anders zijn.

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Euh, misschien ff naar de "post" van je bios kijken en/of in je bios gaan ?

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Erik1
  • Niet online
Je kunt ook kijken naar het grote vierkant waar een 3 in staat,
Aan een kant kun je als het goed is nog wat van de socket zien als er een niet al te brede koeler op zit. Hier staat "Socket [nummer]" Wat is dat nummer?

Verwijderd

Topicstarter
een socket 4 is het.

in het bios staat niks nuttigs heb het al uitgebreid bekeken maar nee.

• Erik1
  • Niet online
Ah Socket 4

Zal Waarschijnlijk een Pentium 60 ofzo zijn :)

Kijk ook eens naar een typenummer tussen de ISA Sloten of ergens anders.

Verwijderd

Tijdens het opstarten laat je PC onderin het scherm een nummer zien. Dit is waar MichielioZ naar verwijst.

Aan de hand van dat nummer kun je de fabrikant van het bord achterhalen.

Hier kun je de codes vinden:
http://www.wimsbios.com/index.htm?/numbers.shtml

Verwijderd

Topicstarter
nee er staat helemaal niks tussen de isa sloten of ergens anders wat kan duiden op een type nr alleen maar codes zoals c8c1 enzo naast de pinnetjes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar komt dit moederbord overigens vandaan? Uit zo'n OEM systeem? (Dell, Tulip, Gateway, Compaq, etc..etc..). En waarom wilde je eigenlijk de merk/type weten?

Verwijderd

Topicstarter
IK heb voor iemand een nieuwe pc in elkaar gezet, en de oude pc (deze dus) mocht ik hebben voor de onderdelen.

Dit systeem wil ik zelf gaan gebruiken voor een Linux om te kijken hoe dat werkt (heb er nog nooit mee gewerkt maar wil het graag leren).
De specs heb ik nodig voor verdere drivers en mischien is er nog een rondzwerfende bios udate enzow. Ook moet ik weten hoe het zit met alle stekkers (led en switch) enzow hoe dat op dit bord zit.

BalusC --> Het is een OEM systeem een escom primo!
maar daar kan ik ook niks over vinden allen een site waar ik kan vinden voor welk publiek hij is gemaakt 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 22:23 ]

Verwijderd

Die bios-identificatie wil ook niet lukken? Dit is dus geen code welke op het mobo zelf staat, maar eentje die hij weergeeft tijdens het booten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn eigen pc ff aan de kant schuiven en de ander aansluiten dus het duurt ff! ik kan de BIOS string nergens zien behalve dat ik de verkeerd datum had, 1996 wordt 1992. zozo dit geval is al 10 jaar oud :->

er staat wannee rje de pc opstart amibios 1992(c) megatrends B.v. version 1.00.09.AFZ en F1 to enter setup.

Ik heb net geprobeerd om met de opstartdiskette de Ami test uit te voeren maar nee de floppydrive wil niet werken (3 drives en 3 verschillende kabels) ik wordt gek hiero!

Hmmz zo nog ff kijken.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Escom is nogal hard overleden een lange tijd terug. Je zal dus geen spectaculaire updates vinden. Ik ben het eens met de gok van Pentium60.

Ik heb zelf ook ooit een Escom met Pentium60 gehad, alleen die is weggegeven aan mijn tante toen een nieuwe PC het huis in kwam. En ik schroefde toenderteijd niet aan pc's. (en tante heeft hem ook niet meer dus geen vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 2% gewijzigd door Voutloos op 07-01-2003 23:37 . Reden: Typo ]

{signature}

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 21:47:
Hopelijk kan 1 of mischien meerdere van jullie me helpen ik ben op zoek naar het merk/type van het kobo wat ik hier thuis heb liggen, het is een apart mobo, en heb op allerlei sites al gezocht voor herkenning pcchips enzow ben ik al afgeweest.

FF wat specs:
Er zit een processor in met 66 MhZ en het heeft een AmiBios. uit 1996.
Er zitten een aantal chips op het moederbord die ik kan lezen maar geen naam ofzow.
3X intel PCIChips met: sb82433tx.
Dallas realtime chipje
en IC design
[afbeelding]

Zelfgemaakt plaatje, ik ben echt een ongekent ombekend talent in het tekenen van mobo`s al zeg ik het zelf >:)
Klopt dat typenummer op de chipset wel? Intel kent geen 82433, de 430tx was de 82439, maar volgensmij is die nooit toegepast bij een Socket 4 (dus 5v pentium), althans kon ik er niks over vinden...

Trouwens, de 6 zijn de ISA sloten, en de 5 PCI, jij vermeldt het andersom.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FF terug naar begin:

Als dit een i43xTX heeft, dan is het geen So3 en komt het niet uit 1992. Het heeft ook geen So4. Dit is dan een So7 Pentium mobo. Klein ander kans: het is de i420TX (Saturn), idd met So3, maar dat lijkt me sterk.

Kun je opstarten met dit mobo :?

Zo ja, druk dan als het geheugen aan het aftellen is op de 'Pause/Break' toets. Onderin het beeld staat er dan een rij tekens. Noteer die ff en post ze :)

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lekkere Kwal schreef op 08 January 2003 @ 00:27:
[...]
Klopt dat typenummer op de chipset wel? Intel kent geen 82433, de 430tx was de 82439, maar volgensmij is die nooit toegepast bij een Socket 4 (dus 5v pentium), althans kon ik er niks over vinden...

Trouwens, de 6 zijn de ISA sloten, en de 5 PCI, jij vermeldt het andersom.
De i82433SB is de South Bridge van de i430TX (de 82439 TX is de northbridge) :z

Dit is dus duidelijk een TX mobo :)

Als er i82433SB zichtbaar is, maar niet i82439TX, dan zal er allicht een sticker op de northbridge (=andere chip die even groot is als de i82433SB) zitten. Wat staat er op die sticker :?

Oslik blyat! Oslik!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

dion_b schreef op 08 januari 2003 @ 01:16:
FF terug naar begin:

Als dit een i43xTX heeft, dan is het geen So3 en komt het niet uit 1992. Het heeft ook geen So4. Dit is dan een So7 Pentium mobo. Klein ander kans: het is de i420TX (Saturn), idd met So3, maar dat lijkt me sterk.

Kun je opstarten met dit mobo :?

Zo ja, druk dan als het geheugen aan het aftellen is op de 'Pause/Break' toets. Onderin het beeld staat er dan een rij tekens. Noteer die ff en post ze :)
Allemaal mooi en aardig, maar hij vermeldt al dat er A. Socket 4 op de socket staat B. Wat er bij het opstarten staat.

Ik ben nog wel achter 1 ding gekomen: Het zou de 430Lx kunnen zijn, want die bevat o.a. ook de 84233lx bus accelerator.

Verwijderd

Zoveel maakt het overigens niet uit. Je wilt met linux spelen.. drivers die je dan nodig hebt zijn de ide drivers. Dat is wel uit te vinden als je eenmaal een distro geinstalleerd hebt...

Verwijderd

dion_b schreef op 08 januari 2003 @ 01:20:
[...]De i82433SB is de South Bridge van de i430TX (de 82439 TX is de northbridge) :z

Dit is dus duidelijk een TX mobo :)
Moederborden met de Intel 430TX chipset ondersteunen geen Pentiums op 60 of 66MHz, omdat die een multiplier van 1 gebruikten (gewoon 1/1 FSB en klok) en de laagste multiplier die een 430TX ondersteunt is 1.5 (namelijk voor de Pentium-75 op 1.5x50 MHz)

Bovendien gebruikt de 430TX niet de 82433SB, maar de 82371AB (PIIX4) PCI/IDE controller, oftewel het eerste Ultra DMA/33 chipje wat ook voor de 440LX en BX is gebruikt.

Dit is overduidelijk een eerste-generatie 5v-Pentium. Dan zijn er dus twee keuzes: of we hebben te maken met een Socket-3 (alleen 60 en 66) of een Socket-4 (60-90). Verdere Pentiums zijn alleen in 3.3v-smaak verschenen, overigens ook alleen maar met 430FX chipset.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 02:45 ]

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik wist dat ik het bordje herkende: heb er laatst nog een in mijn handen gehad.
Het is een Intel Batman of eigenlijk een Premiere/PCI v1 of v2;
http://th99.piloti.dyndns.org/m/I-L/32082.htm
http://th99.piloti.dyndns.org/m/I-L/32417.htm

Manual

(kzie trouwens net dat dit bordje parity geheugen leuk vind :9)

Wel blijft het vreemd dat er een 82433tx op zit.. je zou een 82433lx verwachten ..
Lekkere Kwal schreef op 08 January 2003 @ 00:27:
[...]Trouwens, de 6 zijn de ISA sloten, en de 5 PCI, jij vermeldt het andersom.
Nee, dat is dus het leuke aan dit bordje; de PCI sloten liggen tussen de ISA sloten; dat is ook de reden waarom ik het herkende..

[ Voor 44% gewijzigd door Chemist op 08-01-2003 08:12 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt zozo das lekker wakker worden :-).
Iedereen nog bedankt voor de reacties.

door die verdeling van pci en isa sloten kon ik hem ook nergens vinden op I-net. en daarom ff hier gepost! TADA weer een probleem verholpen.!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 02:39:
[...]

Moederborden met de Intel 430TX chipset ondersteunen geen Pentiums op 60 of 66MHz, omdat die een multiplier van 1 gebruikten (gewoon 1/1 FSB en klok) en de laagste multiplier die een 430TX ondersteunt is 1.5 (namelijk voor de Pentium-75 op 1.5x50 MHz)

Bovendien gebruikt de 430TX niet de 82433SB, maar de 82371AB (PIIX4) PCI/IDE controller, oftewel het eerste Ultra DMA/33 chipje wat ook voor de 440LX en BX is gebruikt.

Dit is overduidelijk een eerste-generatie 5v-Pentium. Dan zijn er dus twee keuzes: of we hebben te maken met een Socket-3 (alleen 60 en 66) of een Socket-4 (60-90). Verdere Pentiums zijn alleen in 3.3v-smaak verschenen, overigens ook alleen maar met 430FX chipset.
Whoops, idd de 82433 zat niet bij de 430TX- ik heb hier nota bene het LPX broertje van liggen, de Intel Premiere/PCI LC 8)7

Ik had alleen niet door dat het de topicstarter zelf was die So4 zei (gezien er met iedere socket van een So3 tem So7 gesmeten werd in sommige replies)
* dion_b was dom |:(

Maareh, verdere Pentia zijn er in VEEL meer smaken en op veel meer voltages (alles van 3.45V (VRE) tot 2.8V (P55C), en chipsets van de i430NX tot TX van Intel en vrachtladingen anderen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1