Ik heb hier MSSQL 2000 enterprise evaluation edition draaien. Op windows xp met iis.
Ik heb een access database in mssql geimporteerd en de standaarduser van iis toegevoegd en hem alle rechten gegeven in de tabellen van die database namelijk:
SELECT INSERT UPDATE DELETE en DRI
die user heeft de "database role" public.
Maar toch krijg ik deze error als ik een row wil toevoegen:
De locktype staat op 2
2: Pessimistic locking, record by record. The provider lock records immediately after editing
3 gaat ook niet.
de rows worden toegevoegd met rs.AddNew.
Dus zijn het waarschijnlijk de rechten die verkeerd staan. Maar waar? Ik heb zoal overal gezocht en de iis user bijna admin rechten gegeven
maar niets helpt.
En waarom staan mijn tabellen van in mijn site db nog eens in de master db?
Ik heb een access database in mssql geimporteerd en de standaarduser van iis toegevoegd en hem alle rechten gegeven in de tabellen van die database namelijk:
SELECT INSERT UPDATE DELETE en DRI
die user heeft de "database role" public.
Maar toch krijg ik deze error als ik een row wil toevoegen:
code:
Editten en lezen gaat.1
2
3
4
5
| ADODB.Recordset error '800a0cb3' Bijwerken wordt door de huidige verzameling records niet ondersteund. Dit kan een beperking zijn van de voorziening of van het geselecteerde type vergrendeling. |
De locktype staat op 2
2: Pessimistic locking, record by record. The provider lock records immediately after editing
3 gaat ook niet.
de rows worden toegevoegd met rs.AddNew.
Dus zijn het waarschijnlijk de rechten die verkeerd staan. Maar waar? Ik heb zoal overal gezocht en de iis user bijna admin rechten gegeven
En waarom staan mijn tabellen van in mijn site db nog eens in de master db?