• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb geen id hoe ik dit uit moet leggen, maar waarom bliept mijn gsm als ik ga opbellen?
Ik heb het nummer ingetoetst en heb op de groene belknop ( :+ ) heb geramd, hoor ik dit :

"pierilieliep, pieeeeeeeep"...en dan gaat ie pas bellen....

Waarom is dit? Bij andere gsms is dit niet zo...

PS : GSM is een Siemens c35i en er hebben al 3 providers in gezeten (Vodaphone, KPN, o2)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is dit altijd zo geweest of is het sinds kort?

Ik herken dat geluidje trouwens. Vroeger had ik, volgens mij, een Siemens S6 en die had dat ook al. Is het misschien een Siemens-tik?

[ Voor 60% gewijzigd door pven op 07-01-2003 21:48 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 11:00
Is gewoon GSM communicatie over het te bellen nummer enzo lijkt me, oude GSM autotelefoons maakten ook wel ns wat herrie als je op bellen drukt.

• Glacier
  • Niet online
pven schreef op 07 January 2003 @ 21:47:
Is dit altijd zo geweest of is het sinds kort?

Ik herken dat geluidje trouwens. Vroeger had ik, volgens mij, een Siemens S6 en die had dat ook al. Is het misschien een Siemens-tik?
altijd al zo geweest...ik vroeg me opeens af waarom dat was...

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12 22:07
Dat is nu Siemens. Dat heeft volgens mij elke telefoon van Siemens

Ik heb de M35i, S35i, M50, S25, C25 gehad allemaal deden ze dat. Daarom dus

• Glacier
  • Niet online
Maeslant schreef op 07 January 2003 @ 22:02:
Dat is nu Siemens. Dat heeft volgens mij elke telefoon van Siemens

Ik heb de M35i, S35i, M50, S25, C25 gehad allemaal deden ze dat. Daarom dus
heeft het nog een functie ofzo? Ik vind het toch wel een beetje irritant...en stil bellen is er ook niet bij (stel je voor dat er een inbreker...blablabla :) )...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Glacier schreef op 07 januari 2003 @ 22:03:
[...]

heeft het nog een functie ofzo? Ik vind het toch wel een beetje irritant...en stil bellen is er ook niet bij (stel je voor dat er een inbreker...blablabla :) )...
Sla die inbreker met je GSM KO, dan heb je twee vliegen in een klap: je hebt een goede reden om een nieuwe GSM te kopen en de inbreker is KO. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-12 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Leg em maar es naast een box, hoor je dat geluid 10x zo hard, best grappig ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Elke oudere siemens telefoon heeft het dus, ik heb zelf een m35 (gehad) en die deed het ook, ik heb c35's gehoord die het deden, s35's, c25's etc. De m50 die ik nu heb doet het niet in de stille modus en in de trilmodus, in normale modus hoor je hem wel kiezen maar hoor je geen harde piep. Is gewoon een "kwaal" net als die afsluit message, je kunt het er niet uit halen, het heeft niet echt een functie verder volgens mij.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is geen kwaaltje, het is nostalgie... het rare riedeltje dat je eerst hoort, is het geluidje van een fake dtmf-code (zoiets als het bellen van een nummer uit het geheugen van een huistelefoon), en die piep daarna geeft aan dat de verbinding is gelukt (waarna je de gsm van de andere persoon hoort overgaan). M'n c25 deed dat, en zelfs m'n sl10's doen dat, geloof ik (heb ze niet bij me nu).

Die piep moet wel uit te schakelen zijn, valt onder dezelfde instelling als de drie piepjes bij het registreren op het netwerk (de piepjes wanneer je de telefoon aan zet, weet ff niet meer hoe dat heet). Dat 'riedeltje' kun je bij de meeste inderdaad niet uitzetten.

• J0YR1D3R
  • Niet online
epoman schreef op 07 January 2003 @ 22:52:
Het is geen kwaaltje, het is nostalgie... het rare riedeltje dat je eerst hoort, is het geluidje van een fake dtmf-code (zoiets als het bellen van een nummer uit het geheugen van een huistelefoon), en die piep daarna geeft aan dat de verbinding is gelukt (waarna je de gsm van de andere persoon hoort overgaan). M'n c25 deed dat, en zelfs m'n sl10's doen dat, geloof ik (heb ze niet bij me nu).

Die piep moet wel uit te schakelen zijn, valt onder dezelfde instelling als de drie piepjes bij het registreren op het netwerk (de piepjes wanneer je de telefoon aan zet, weet ff niet meer hoe dat heet). Dat 'riedeltje' kun je bij de meeste inderdaad niet uitzetten.
Piepje kan niet uit bij die m35 hoor :)

Verwijderd

epoman schreef op 07 January 2003 @ 22:52:
Die piep moet wel uit te schakelen zijn, valt onder dezelfde instelling als de drie piepjes bij het registreren op het netwerk (de piepjes wanneer je de telefoon aan zet, weet ff niet meer hoe dat heet).
Nee hoor, dat kan niet...ik heb ook 2 jaar zo'n C35 gehad, maar uit ging het NIET. Erg irritant als het doodstil was en je moest ff WAP'en :(

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
piep kan er idd niet uit, en wat er bedoelt wordt met dtmf fake signal ofzo??

ik denk eerdeR:

een zwaar irritant piepje; kut maar er niet uit te krijgen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Enigste wat je zou kunnen doen om het te verminderen, is je vinger op het speakertje leggen wat het geluidje maakt. Bij mijn m35 was dat rechts boven, daar zit een klein gaatje in het toestel en als je daar bijvoorbeeld je duim op houdt, hoor je bijna niets meer ervan :)
Pagina: 1