Toon posts:

macrovision beveiliging op VHS zelfde als op DVD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had vroeger zo een kopieer apparaat die ik gebruikte om VHS na VHS te kopieeren.

Maar mn vraag is kan ik dat apparaat ook gebruiken voor DVD?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer het eens, maar er zijn tegenwoordig toch al wel wat geadvanceerdere technieken om een dvd te kopieren naar vhs zonder veel kwaliteits verlies?

[ Voor 81% gewijzigd door PipoDeClown op 07-01-2003 21:42 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
MacroVision is een techniek waarbij bepaalde signalen buiten het zichtbare gebied op de tape staan. Normale VHS recorders kunnen dat moeiteloos afspelen. Het signaal wordt gewoon gelezen en op de kabel gezet. Maar bij het opnemen weet de video door dit signaal niet meer waar het beeld begint en waar het eindigd. krijgen zo moeite met het synchroniseren bij de opname. (kleuren die wegvallen, beelden die over het scherm lopen etc).

Wanneer je een copybox gebruikt dan zorgt die copybox ervoor dat enkel het beeld doorgelaten wordt. Alle andere signalen die buiten dat gebied liggen worden eruit gefiltert. Zo raakt de recorder niet meer van slag.

Maar tegenstelling tot VHS zit er op de DVD-disk zit geen macrovision. Die wordt door een speciaal filter in het signaal erbij gezet wanneer een bepaald bitje op de disk geset is. Sommige DVD spelers (software of set-top) hebben de mogelijkheid om dat signaal achterwege te laten. Op die manier hoef je geen extra copybox te gebruiken.

Maar wanneer je de MacroVision niet uit kunt schakellen, kun je allicht de copybox proberen. Baat het niet dan schaad het niet.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Of dvd rippen, macrovision bitje uit laten zetten (gelijk regio code op 0 zetten) en een "persoonlijk" copietje maken op een dvd recordable :)

Verwijderd

Topicstarter
rido bedankt voor je uitleg

iig probeer ik t eens