Toon posts:

Onbeantwoorde tv-out vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alles uitgeplozen maar toch blijft er nog 1 vraag over...:(

Mijn tv-out krijg ik niet aan de praat op mijn eigen tv. Het lukt wel op een andere.
Bij beide tv's gebruikte ik dezelfde kabel (SCART op tv, via composite die weer in s-video geplugd op tv's aangesloten).
Mijn eigen tv is vrij oud, maar op zich nog wel goed: een Saba van ongeveer 19 jaar oud (bouwjaar +/- 1984). Hij heeft dus gewoon een Scartding waar ik de kabels in kan pluggen. Op de afstandbediening van mijn tv zit wel een groene toets waarboven VT staat (naar ik aanneem iets om video o.i.d. mee aan te geven?). Echter, het lukt mij niet om mijn computerbeeld op de tv te vinden...
Bij de frequenties van mijn kabelaar, Essent, staat iets van uitgang videorecorder met daarbij het kanaal (36+); hierop kan ik echter nix vinden bij mijn tv.
Iemand enig idee of het aan mijn tv ligt of dat ik iets fout doe?

Verwijderd

ligt aan de tv. er zit inderdaad wel een scart aansluiting op maar waarschijnlijk een voorlopertje van de tegenwoordige versie. heb er nietveel verstand van maar eens een x hetzelfde gehad met spelcomputer via scart van een oude tv, vergelijkbaar met die van jou, en dat ging dus niet werken. enigste manier was: aansluiten via de antenne ingang, ik geloof alleen niet dat er van dat soort connectors zijn voor de pc.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:53
Werkt die SCART-aansluiting op je tv wel met een videorecorder? Als dat ook niet werkt, kun je het met tv-out ook wel vergeten.

Wij hebben hier ook nog een Blaupunkt-tv van ongeveer dezelfde leeftijd en daar zit ook een SCART-aansluiting op. Daar heb ik ook nog nooit een video op aan kunnen sluiten. Wat er wel mee werkte was het geluid van de tv naar een stereo-installatie sturen via een zelfgemaakte kabel, maar verder kwamen we niet :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

als je je pc aansluit via de scart heeft het geen zin om de frequentie te zoeken.
de frequenties die je zoekt zijn dus frequenties op de anttenne ingang.

als het goed is moet je ook een knop hebben om te switchen tussen het tv signaal en het scart signaal. als er een scart op zit, moet die optie er ook zijn.

hmm, in het geval hierboven, was de scart aansluiting blijkbaar alleen een scart-out.
je moet dus in de handleiding van je tv (mocht je die nog hebben) kijken of de scart aansluiting misschien alleen een scart-out is, en geen scart-in.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 07-01-2003 23:19 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mm.. topicstarter... misschien zend jij een te hoog "Vernieuwingfrequentie"/ "Refreshrate" uit

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die VT toets is voor de teletekst lijkt me. Wat jij zoekt is een toets als deze (hoop dat ie goed overkomt):

code:
1
      [ <-]->

of
code:
1
      [ --]->

Daarmee kun je een externe bron kiezen...je scart-aansluiting dus. Kan ook zijn dat deze toets onder het klepje oid zit. Je moet iig zoeken naar iets van AV, EXT, oid
Kan ook nog zijn dat je er met een zaptoets naartoe kunt, zal wel ergens voor de 0 of achter je laatste kanaal zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1