HP omnibook 6000 wil alleen maar NT4

Pagina: 1
Acties:

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Topicstarter
Ik heb een HP Omnibook 6000 type f2087w die alleen maar NT4 slikt. Win 9x kan ik alleen maar na een ruime omweg installeren en na een paar kunstgrepen met partities ed. Hij boot gewoon met de CD van 98 of een willekeurige boot cd maar loopt vast nadat de universele driver van 98 voor CD drives geladen wordt. (OTI IDE driver) De installatie CD van NT4 gaat zonder problemen maar de CD van zowel W2k als die van XP gaan over hun nek. (originele software incl. licentie's 8) )

Mijn vraag is of iemand dit probleem kent en getackled heeft.

Bios Rev 1.82, de laatste van HP

Meh ...

Verwijderd

heb je al geprobeerd om met fdisk gewoon je hele mbr weg te gooien? vervolgens booten van de xp cd en partities aanmaken. dan zou het toch geen problemen moeten opleveren.

vergeef me als je dit al geprobeerd hebt, ik ken die laptop niet maar dit werkt meestal wel

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

OF je kijkt even naar de FDISK-FAQ van Terw_Dan daar staat een hele mooie debug routine in waarmee je je schijf heerlijk leeg maakt van alles, OOK de MBR, dat werkt zeker weten :Y)

Hopelijk helpt dit...

To be determined...

• Twarp

Twarp

just grin...

Topicstarter
Nope dit heb ik uiteraard al geprobeert, maar hij acceteerd alleen maar NT4 en ik wil eigenlijk W2000 erop hebben.

De setup van W2000 kan meestal dit wel aan, maar die blijft hangen.

Meh ...

Verwijderd

Moet werken, op de zaak hebben we er honderden met Win2k, werkt prima. HP support site al geprobeerd of MS knowledge base?

Verwijderd

En wat als je de i386 folder copieerd op je HD en dan NT upgrade naar W2K?
Ik weet, het is ook een omweg, maar alles beter dan niets
Waar blijft de setup meestal hangen, is dat bij W2K en Win XP ongeveer op het zelfde stuk(niet kwa tijd maar kwa handelingen bv HW detectie)?

• Twarp

Twarp

just grin...

Topicstarter
Klopt hij blijft altijd bij een zelfde stuk hangen (voor zowel 2K als XP) en uiteraard heb ik die methode al geprobeert.

Ik heb het ook uit staan bij HP en zodra zij met een oplossing komen post ik hem hier, maar eigelijk hoop ik dat wij sneller zijn dan HP >:)

Meh ...

• Twarp

Twarp

just grin...

Topicstarter
Oke HP kon er ook niet uitkomen en heeft er maar een nieuw moederbordje ingezet en een nieuwe HD vervolgens afgeleverd met een werkende versie van win2k en ik ben zeer tevreden met deze afhandeling. 3 hoeraatjes voor HP _/-\o_

O enne er mag een slotje op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Twarp op 25-01-2003 01:40 ]

Meh ...

Pagina: 1