[Clarkconnect] NIC's wisselen

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Ja het probleem is dus het volgende:

Heb Clarkconnect ff geinstalleerd. Nu heb ik het probleem dat ie de verkeerde netwerkkaart pakt.

Dus intern voor internet ipv extern. Iemand enig idee hoe ik dit om kan wisselen ?

Via /etc/sysconfig/network kan het niet want daar heb ik geen permission.

Verwijderd

Zijn het 2dezelfde nics?

• Wilke
  • Laatst online: 14-05 23:07
Kabels verwisselen.

Als dat niet kan i.v.m. geregisteerd MAC-adres, dan de volgorde van laden van de modules omdraaien.

Zijn het dezelfde kaarten, dan heb je geloof ik een probleem |:(

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Kaarten zijn niet dezelfde, maar de kabels kunnen idd niet omgedraait worden. :)

Hoe draai ik het laden om ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:33
Volgorde van laden van modules aanpassen, de ene distro heeft een bestand /etc/modules waar op elke regel een module staat, de andere distro heeft een /etc/modules.conf of iets dergelijks waar eth0 en eth1 gewoon gealiased worden naar die driver.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 18:59
check ook effe het forum van www.clarkconnect.org daar komt dit probleem vrij vaak voor

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Hij pakt inmiddels het goeie IP, maar internet is nog niet up. :{

• Wilke
  • Laatst online: 14-05 23:07
Mja, dan moet je even verder klussen met de instellingen enzo...zie ook het forum van ClarkConnect, de FAQ aldaar etc. Zonder extra info kan echt niemand hier verder iets nuttigs zeggen.

Dit probleem is nu opgelost (mooi zo ;) ), nou verder proberen tot het werkt en niet stap voor stap vragen wat je moet doen, graag :)

Als je uitvoer hebt van 'ifconfig', 'route -n' en 'cat /etc/resolv.conf' en wat je zelf denkt dat er niet aan klopt, dan komen we misschien nog 'es ergens :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 07-01-2003 23:39 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Volgens mij klopt alles, ik kan vanaf de server de Gateway ook pingen. Er is dus nu wel verbinding met internet, maar ik kom met mijn clients niet op internet. :?
Pagina: 1