Ik ben bezig met een database programma'tje, en nu heb ik het volgende stukje script:
Nu staat er in het midden RS!score, en hierbij is score een variabele, die herkend hij dus niet als veld en hij zegt dan ook dat hij het element niet in de collectie kan vinden. Hoe kan ik hem duidelijk maken, dat hij die score moet zien als een variabele zodat hij de waarde daaruit gaat gebruiken? Dit geldt ook voor RS!pogingen en bij het updaten van de database (.fields(score).value enzo)
BvD
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| Function ScorePogingenUpdate(descore As String, naam As String, onderdeel As String)
'On Error GoTo fout
Dim score As String
Dim pogingen As String
Dim aantal As Integer
Call Module1.setDb(db)
If onderdeel = "aftrekken" Then
score = "ascore"
pogingen = "apogingen"
ElseIf onderdeel = "optellen" Then
score = "oscore"
pogingen = "opogingen"
Else
score = "tscore"
pogingen = "tpogingen"
End If
Set RS = db.OpenRecordset("SELECT'" & score & "','" & pogingen & "' FROM leerlingen WHERE naam = '" & naam & "'", dbOpenDynaset)
If descore <= RS!score Then
descore = RS!score
End If
aantal = RS!pogingen
aantal = aantal + 1
With RS
.Edit
.Fields(score).Value = descore
.Fields(pogingen).Value = aantal
.Update
.Close
End With
GoTo Eind
fout:
fbschap = MsgBox("Er heeft een fout plaats gevonden.", vbOKOnly, "Fout")
Eind:
End Function |
Nu staat er in het midden RS!score, en hierbij is score een variabele, die herkend hij dus niet als veld en hij zegt dan ook dat hij het element niet in de collectie kan vinden. Hoe kan ik hem duidelijk maken, dat hij die score moet zien als een variabele zodat hij de waarde daaruit gaat gebruiken? Dit geldt ook voor RS!pogingen en bij het updaten van de database (.fields(score).value enzo)
BvD
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 21:14 ]