Toon posts:

[WinXP] IPX (Alweer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een spel "Theme Hospital". Ja, inderdaad erg oud. Er zit ook een IPX functie op, als je de patch installeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om die IPX te gebruiken onder Windows XP. Als ik erop klik om IPX te gebruiken zegt ie dat IPX niet bestaat. Ook heb ik een oude 486 laptop waarop ik dit spel heb draaien onder DOS. En daar doet ie het wel. (DOS rulezz 8))
Dus nou lijkt het alsof ik een bootfloppie moet maken voor m'n XP machine om daar DOS op te starten, en dattie dan ook mijn netwerkkaart pakt. Maar dit zou toch ook gewoon vanuit Windows XP moeten werken ?

Ook heb ik geprobeerd via dxdiag verbinding te maken via IPX. Ook dit leverde geen goed resultaat. (Anders gezegd, helemaal nope.)

Mijn netwerkkaarten zijn als volgt :

Lan verbinding - 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX)
Lan verbinding 2 - VMware Virtual Ethernet Adapter (basic host-only support for VMnet1)
Lan verbinding 3 - VMware Virtual Ethernet Adapter (Network Address Translation (NAT) for VMnet8)

Die 3Com is alleen interressant. Daaronder heb ik TCP/IP, IPX/SPX en NetBIOS geinstalleerd.
Onder IPX/SPX staat als Frametype "Ethernet 802.3" geselecteerd. Ook deze heb ik op 802.2 en op automatisch geprobeerd, het maakt allemaal niets uit.

Ook heb ik de search geprobeerd, maar iedereen die ik vond komt er op een andere manier uit viel me op. Het werkt, en hoe dat kan wordt het verzwegen, of men is Windows 98 gaan installeren.

Ik ben benieuwd of het gaat lukken.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:33
is theme hospital een dos spel? ja toch?? dan wil dit niet samen werken met de ipx van windows zo ver ik weet. heeeeeeeeeeeeel ver terug kon ik namelijk ook niet multriplayeren met doom1 tussen een dos en win311 machine :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het op je 486 laptop draait, en aangezien je VMWare op je machine heb staan...
Al geprobeerd om het in VMWare te spelen?

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Ja, VMware is inderdaad ook een optie... Heb ik al enigszins geprobeerd, maar nog niet in de DOS-mode... Ik d8 namenlijk inderdaad dat de Windows IPX wel samen zou werken met de DOS IPX. Trouwens. Theme Hospital is in 2 varianten te installeren. Windows en DOS-versie. Op die laptop staat de Dos versie geinstalleerd, en op de XP machine de Windows versie... Maar dan zou het moeten betekenen dat deze Windows versie nooit met IPX zal draaien. (Of alleen onder Windows 3.11 misschien...)

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 16:15
Hmmm een iets andere vraag? theme hospital met ipx?? kan je daar multiplayeren dan??? das nieuw voor mij namelijk. Zal het spel dan ook maar weer ergens onder hetstof vandaan halen

Verwijderd

Topicstarter
Yup, allernieuwste patch... (ff googlen)
Pagina: 1