Toon posts:

Nieuwe videokaart met oude monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zou graag één nieuwe aankoop doen. Een videokaart en monitor maar voor dit moment kan ik maar een betalen dus vraag ik mij nu af in welke ik eerst zou investeren ...

Voor het moment zit ik met een GeForce 2 MX200 64Mb en een tamelijk oude 15" (als het al geen 14" zou zijn) monitor. De monitor kan max 1024x768 resolutie aan een een frequentie van 60Hz (echt sucky :X)
Bij sommige games lijkt de monitor al problemen te hebben. Als ik een game opstart minimaliseert ie de game. Als je er dan opnieuw op klikt in de taakbalk opent het venster trg en als ik dan een eindje blijf klikken met de muis kom ik uiteindelijk toch in het spel terecht (erg raar ik weet het) Ik denk dat dit ligt omdat de monitor dit maar half aankan.
Als ik nu een nieuwe videokaart zou kopen denk ik dat dit natuurlijk voor problemen zou zorgen bij m'n monitor dit is wat ik nie echt weet ...
Het probleem zou natuurlijk opgelost zijn als ik eerst een nieuwe monitor zou kopen maar ik zou liever eerst een videokaart aanschaffen omdat ik wat betere grapics enzo wil bij de games die ik speel.
Alle voorstellen zijn welkom :)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20

Flexx

This side up

Misschien een tip, koop een nieuwe videokaart en probeer een 2e hands monitor te kopen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als je het écht alleen maar voor games doet zou ik zeggen eerst een nieuwe videokaart, maar zelf zou ik eerst een nieuwe monitor nemen (ik kan echt niet werken op een refreshrate van <85Hz)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Dit hangt vooral af van de rest van je systeem: heb je een redelijk oude computer (zeg onder de GH en met 256mb geheugen of minder) dan maakt een nieuwe videokaart niet zo heel erg veel uit: geheugen en cpu zijn dan de bottleneck. Zou je een nieuwe monitor kopen dan heb je daar waarschijnlijk nog erg lang veel plezier van, ook bij een nieuw systeem.

Heb je daarentegen al een goed systeem staan, dan is de videokaart waarschijnlijk de bottleneck en gaan je prestaties er erg op vooruit wanneer je een nieuwe koopt. Ik raad je dan wel aan flink te investeren in bijvoorbeeld een Radeon9500pro, anders kun je over een jaartje weer terug voor een nieuwe vidkaart wil je de nieuwste games blijven spelen :)

Btw, die problemen die je noemt komen niet door je monitor. Ik heb een ouwe 14" als 2e monitor op m'n Radeon9700pro geplugd, en dat werkt uitstekend. Monitor vertraagt (bijna) nooit je systeem :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Een 17" monitor koop je al voor ca. 140 Euro (bij een winkel waarvan ik de naam niet noem ;)).

Als je een grotere/betere wilt moet je natuurlijk wat meer neerleggen.

Als je dan ook nog passende Detonators installeert (d.w.z. iets oudere, bijv. 23.xx voor Win98, of nieuwere voor 2k/XP) denk ik dat je een stuk verder bent dan met een nieuwe videokaart. Je monitor kan immers de resoluties van je HUIDIGE kaart al niet aan, en ik hoor je niet klagen over spellen die niet werken of zo...

(edit: die problemen met spellen komen misschien doordat je installatie niet meer zo jofel is?)

[ Voor 12% gewijzigd door pinockio op 07-01-2003 21:12 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Systeem is nog maar 4 à 5 maanden oud.

AMD XP 1800+
256Mb RAM

PC gebruik ik veel voor het gamen maar ook voor andere dingen maar daarvoor heb je nie echt een top-pc nodig (niet dat hij da nu is ;))
Waaraan die problemen met m'n monitor dan liggen zou ik echt niet weten. Graag zou ik een nieuwe 19" inch hebben. Als ik die eerst koop zal ik me mss niet zoveel zorgen meer maken over de grapichs wie weet.

En nee pinockio alle games werken perfect maar dat opstarten van die games is toch niet echt normaal hé :|

• pinockio
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 21:18:
Systeem is nog maar 4 à 5 maanden oud.

AMD XP 1800+
256Mb RAM

(...)

En nee pinockio alle games werken perfect maar dat opstarten van die games is toch niet echt normaal hé :|
Snel genoeg dus... Afgezien van die te kleine monitor (die het rare probleem niet kan veroorzaken, hoewel het met die 60 refresh rate te maken kan hebben) lijkt het me gewoon een softwareprobleem.

- Wat is je windowsversie?
- DirectX versie?
- etc.

Misschien herinstalleren van Windows (tenminste, ik ga ervan uit dat je dat draait ;))

Nogmaals, een nieuwe monitor lijkt me de beste investering, temeer daar je games gewoon goed draaien (lees: videokaart is snel zat).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP prof. draaien op m'n PC. M'n directX versie is 9.0 denk ik, onlangs nog geupdate.
Ik denk nu wel dat ik eerst een nieuwe monitor zal kopen. Dan ben ik eindelijk van dat kleine scherm met een sucky refreshrate van 60Hz af :)
De vraag is natuurlijk welke monitor, dat zal ik hier wel op het forum vinden denk ik :P

• pinockio
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 21:28:
Ik heb windows XP prof. draaien op m'n PC. M'n directX versie is 9.0 denk ik, onlangs nog geupdate.
Ik denk nu wel dat ik eerst een nieuwe monitor zal kopen. Dan ben ik eindelijk van dat kleine scherm met een sucky refreshrate van 60Hz af :)
De vraag is natuurlijk welke monitor, dat zal ik hier wel op het forum vinden denk ik :P
DX 9 kan ook een probleem zijn... Is nl. nog niet volledig bugvrij. Het heeft in de meeste gevallen helemaal geen zin te updaten. Had je de problemen ook vóór de update van DX?

Verwijderd

Topicstarter
Voor het updaten het ik juist hetzelfde probleem. Ik heb directX geupdate omdat ik een spel helemaal niet in gang kreeg en bij de techsupport van de uitgever stonden enkele oplossingen waaronder directX updaten maar niets heeft geholpen. Dus daaraan zal het ook niet liggen denk ik.

• pinockio
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 21:50:
Voor het updaten het ik juist hetzelfde probleem. Ik heb directX geupdate omdat ik een spel helemaal niet in gang kreeg en bij de techsupport van de uitgever stonden enkele oplossingen waaronder directX updaten maar niets heeft geholpen. Dus daaraan zal het ook niet liggen denk ik.
SP1 al geïnstalleerd?
Er zijn volgens mij (ik ben geen gamer, maar wat ik ervan weet...) nog geen of nauwelijks spellen die DX9 vereisen... Wanneer ze het wel vereisen heb je meteen ook een DX9-compatible videokaart nodig (Radeon 9700 Pro bijv.) - Correct me if I'm wrong.

[ Voor 24% gewijzigd door pinockio op 07-01-2003 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet echt. Heb er nog niet echt achter gelopen omdat ik het toch niet echt nodig heb dacht ik. Zal dit dan eens proberen.
Pagina: 1