Toon posts:

[javascript] Hyperlink in javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

We zijn bezig met een menu in javascript. Het punt is nu dat wij via een link willen verwijzen naar een bepaalde positie binnen een ander html document.

We hebben dit "<A NAME="inhoud"></A>" geplaatst binnen het html doc.

En nou wilden we dit"<A HREF="a.htm#HREF">Beschrijving HREF attribuut</A>" verwerken in het javascript menu.Dus een link in het javascript menu verwijzend naar een html doc en tegelijk naar een positie in dat html doc.

Wat dus niet werkt...en we zouden ook niet weten hoe wij dit wel werkend kunnen maken.

Jullie zouden ons erg blij maken dit werkend te maken. Alvast hartelijk bedankt!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
<A HREF="a.htm#HREF">

moet dan zijn:

<A HREF="a.htm#inhoud">

Verwijderd

Topicstarter
Toppie, ga ik meteen ff proberen! :d

Verwijderd

Topicstarter
Kawa, bedankt het werkte meteen...

Verwijderd

Alles over anchors:

Een anchor maak je inderdaad zo:
<a name="anchor">Anchor</a>
of in XHTML:
<a id="anchor">Anchor</a>

Een linkje naar zo'n anchor in hetzelfde document is:
<a href="#anchor">Link to anchor</a>

Een link naar een achor in een ander document:
<a href="document.html#anchor">Link to anchor in other document</a>

Volgens mijn werken anchors in sommige browsers niet als je ze geen inhoud geeft.
Het volgende is vaak dus NIET genoeg!
<a id="anchor"></a>

Vanuit javascript kun je natuurlijk net zo goed een correcte URI in de location.href property van een window object zetten, maar in hetzelfde document kun je de property location.hash gebruiken om naar een anchor te springen.

Voorbeelden:
top.location.href = 'document.html#anchor';
location.hash = 'anchor';

Het laatste weet ik niet geheel zeker, het zou kunnen dat die # er ook nog voor moet.

Ik zie dat het al werkt, maar ik vind het zonde om deze post niet te plaatsen :P