Ik ben net begonnen met PHP & MYSQL. Ik heb een test server draaien, WIN 2002 server met Apache.
Ik wil graag een file upload systeem maken. Het bestandje wat geupload moet worden wil ik bv in map www/uploads/files van apache hebben(of zal ik een andere map gebruiken?). Het php bestand wil ik in de map uploads hebben.
Info van dat bestandje zoals description en filename wil ik in een mysql database hebben.
ik kwam tot de volgende code:
Volgens mij zit hier iets niet goed.. maar ik weet niet precies wat... Weet iemand wat er precies fout is?
Ik wil graag een file upload systeem maken. Het bestandje wat geupload moet worden wil ik bv in map www/uploads/files van apache hebben(of zal ik een andere map gebruiken?). Het php bestand wil ik in de map uploads hebben.
Info van dat bestandje zoals description en filename wil ik in een mysql database hebben.
ik kwam tot de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| // URL - MAY NEED TO BE INSERTED MANUALLY $url = $HTTP_SERVER_VARS["MIJN-server"]; // ROOT LOCATION OF WEBSITE (may need to be altered ) $rootdir = $HTTP_SERVER_VARS["DOCUMENT_ROOT"]; // DIRECTORY NEEDS TO BE 666 AND OFF YOUR ROOT DIRECTORY $directory = "files"; |
Volgens mij zit hier iets niet goed.. maar ik weet niet precies wat... Weet iemand wat er precies fout is?