[PHP & MYSQL] File upload systeem die info in mysql zet...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net begonnen met PHP & MYSQL. Ik heb een test server draaien, WIN 2002 server met Apache.

Ik wil graag een file upload systeem maken. Het bestandje wat geupload moet worden wil ik bv in map www/uploads/files van apache hebben(of zal ik een andere map gebruiken?). Het php bestand wil ik in de map uploads hebben.
Info van dat bestandje zoals description en filename wil ik in een mysql database hebben.

ik kwam tot de volgende code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// URL - MAY NEED TO BE INSERTED MANUALLY
$url = $HTTP_SERVER_VARS["MIJN-server"];

// ROOT LOCATION OF WEBSITE (may need to be altered )
$rootdir = $HTTP_SERVER_VARS["DOCUMENT_ROOT"];

// DIRECTORY NEEDS TO BE 666 AND OFF YOUR ROOT DIRECTORY
$directory = "files";

Volgens mij zit hier iets niet goed.. maar ik weet niet precies wat... Weet iemand wat er precies fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie niet zoveel staan in deze code... Misschien moet je eens kijken in de documentatie van PHP op php.net, want die beschrijft uitgebreid hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05
3 variabelen zijn nog geen upload script.
Goed lezen trouwens op php.net, want http upload valt nog niet mee (ftp is misschien makkelijker).

Ik zie trouwens ook dat je bijna nooit in PW komt, en als je er al komt je topic na hooguit 2 replies wordt gesloten (mod-reply niet mee geteld). Je code bevestigd mijn vermoeden dus ook: heb je wel ervaring met PHP?? Volgens mij wil je op een slinkse wijze een script-request doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Postman op 07-01-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10
Heb je ergens een standaard PHP upload script gedownload?

Wat wil je hier eigenlijk bereiken?
PHP:
1
$url = $HTTP_SERVER_VARS["MIJN-server"];

Je zet een server variabele genaamd MIJN-server in een variabele die URL heet. Ik snap de logica hier niet helemaal.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb idd weinig ervaring met PHP.. Ben net begonnen.. Dit is een script wat ik ergens heb gedownload ja.. mag dit niet?

Ik weet dat 3 variabelen geen upload script is. Zoals ik al zei dat hier ergens de fout zit daarom post ik die 3 variabelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 21:04:
Nee ik heb idd weinig ervaring met PHP.. Ben net begonnen.. Dit is een script wat ik ergens heb gedownload ja.. mag dit niet?

Ik weet dat 3 variabelen geen upload script is. Zoals ik al zei dat hier ergens de fout zit daarom post ik die 3 variabelen..
zie de post boven je voor je fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hier niks voor je bijstaat, dan weet ik het ook niet meer...
http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 21:04:

Script downloaden: no problemo, maar hier zitten geen mensen die het zo even een scriptje voor je maken. Dat zul je toch echt zelf moeten doen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets?

PHP:
1
$url = "MIJN-server";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 21:08:
Zoiets?

PHP:
1
$url = "MIJN-server";
is dat een url?

PHP:
1
$url = "http://server/path";

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10
Ik zie dat je net met PHP begonnen bent en nu al met file uploads bezig bent. Ik raad je toch aan eerst aan iets makkelijker te beginnen.

Verder is Programming & Webscripting meer bedoeld voor specifieke programmeer problemen bij eigen gemaakte scripts of applicaties.

[ Voor 5% gewijzigd door pjonk op 07-01-2003 21:26 ]

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet ook dat ik met iets makkelijker kan beginnen maar ik heb geen keus... Het is een project van school... Omdat ze geen ASP server hebben ben ik genoodzaakt om in PHP te doen.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 21:45:
Ja ik weet ook dat ik met iets makkelijker kan beginnen maar ik heb geen keus... Het is een project van school... Omdat ze geen ASP server hebben ben ik genoodzaakt om in PHP te doen.... :|
aangezien je het script dus blijkbaar niet zelf gemaakt hebt is het misschien raadzaam om de meegeleverde documentatie eens te bestuderen ;)
en desgewenst sommige commando's op te zoeken om zo te kijken hoe het script precies werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is juist dat er geen documentatie bij zit alleen stukjes text: //blablablabla..... :|

Maar ik weet wel voor het grootste gedeelte wat het doet enzo... alleen die 3 variabelen die ik hierboven heb gepost snapte ik niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

$url geef je dus de url aan waar je script te vinden is denk ik
$rootdir moet je gewoon zo laten
en $directory is de directory waar je uploaded files moeten komen, deze komen dus waarschijnlijk: $url . "/" . $directory
en $rootdir . "/" . $directory

ik denk dat het zo toch moet lukken?
wat voor foutmelding krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft geen foutmelding... Je krijgt 2 textboxen te zien 1 moet je info intikken 1 is waar je een bestand moet aangeven daarna een knop... Als ik dan iets intik en een bestand selecteer gebeurt er niks nadat ik op die heb gedrukt... dan refreshed ie die site en maakt de textboxen leeg... Ik kan het nu ook niet test..

Die $directory: plaatst ie nu die file in hetzelfde map als waar die php staat? Ik moet toch aangeven dat ie in het mapje /upload (php file) /files (geuploade bestanden)

anyway thx voor je hulp!
Pagina: 1