Toon posts:

[Linux] Xine en officiele DVD's

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb RedHat7.3 op mijn Toshiba satellite 6000 laptop; lekker heftig ding _/-\o_ (PIII 1,3Ghz 256 Kb RAM, TV-out). Xine werkt met b.v. mp3's prima. En met goedkope simpele dvd's ook nog....

1. Maar met duurdere (officiele zoals StarWars) werkt het niet. Zegt ie eoa demuxer niet te hebben; dvd://videots_01.vob not available of zoiets. Libdvdcss en libdvdread en zo zijn geinstalleerd. Bij goedkope dvd's werkt het wel. En promo-dvd's ook. Moet ik nog iets van een speciale decoder hebben of zo?

2. Het beeld schokt en het geluid stottert. Is daar wat aan te doen? Bij WinDVD onder winXP werkt het perfect op die laptop.

Grtz,

Leon

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
1. Op http://www.linux-user.de/ausgabe/2003/01/036-xine/ staat een handleiding (in het Duits) om Xine werkend te krijgen. Ik heb dit onlangs ook op deze manier gedaan en met een DVD uitgeprobeerd. Bij Lord of the Rings krijg ik de spraak nog niet (muziek e.d. werkt wel).

2. DMA probleem denk ik. Op eerder genoemde website staat e.e.a. beschreven om DMA aan te zetten.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 20:40:
2. Het beeld schokt en het geluid stottert. Is daar wat aan te doen? Bij WinDVD onder winXP werkt het perfect op die laptop.
Heb je DMA aanstaan? Dit kun je met hdparm controleren (hdparm /dev/je_dvd_drive) :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ik ga aan de slag...

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid is al ok... nu de rest....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 20:40:
Ik heb RedHat7.3 op mijn Toshiba satellite 6000 laptop; lekker heftig ding _/-\o_ (PIII 1,3Ghz 256 Kb RAM, TV-out). Xine werkt met b.v. mp3's prima. En met goedkope simpele dvd's ook nog....
Hm, die laptop heb ik ook (RH-8.0) :9~.
1. Maar met duurdere (officiele zoals StarWars) werkt het niet. Zegt ie eoa demuxer niet te hebben; dvd://videots_01.vob not available of zoiets. Libdvdcss en libdvdread en zo zijn geinstalleerd. Bij goedkope dvd's werkt het wel. En promo-dvd's ook. Moet ik nog iets van een speciale decoder hebben of zo?
Kan je de DVD wel lezen als ie gemount is?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei goedkope (promo)dvd's gaan goed. Het stotteren en schokken is weg met hdparm.

Verwijderd

je mist zo te lezen de dvd decriptie software. dit is geloof ik nog niet legaal, maar wordt wel decss genoemd ;) vandaar dat ik ok geen link post, voor mandrake kan je zo zoeken op plf of penguin liberation front,

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 08:02:
Zoals ik al zei goedkope (promo)dvd's gaan goed. Het stotteren en schokken is weg met hdparm.
Nee, ik bedoel niet DVD lezen vanuit Xine, ik bedoel lezen als in bestand-lezen (nautilus/shell) als ie gemount is.

Verwijderd

Topicstarter
>je mist zo te lezen de dvd decriptie software. dit is geloof ik nog niet legaal, maar wordt wel decss genoemd vandaar dat ik ok geen link post, voor mandrake kan je zo zoeken op plf of penguin liberation front,

In http://www.linux-user.de/ausgabe/2003/01/036-xine/ dat hierboven genoemd wordt zit DecCSS bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tis genoeg.... ik geef niet snel op... ik kom ook wel steeds een stapje verder, maar dan is er weer een lib- of so-file nodig als dependeny.... en ik heb mijn systeempie wel wat typisch in elkaar geknutseld...

Maar na 3 avonden klooien werken duurdere gekochte dvd's nog niet!!! En met alle respect... als ik na die tijd in RedHat7.3 het nog niet werkend heb (ondanks die uitgebreide site hierboven beschreven; maar nogmaals... zal best aan mijn manual installatie liggen (alle andere dingen lukken me zga altijd)), kan ik het moeilijk mensen uit eigen ervaring gaan adviseren. Helaas.... absoluut een duidelijk gemis wat mij betreft.... dvd onder Linux kan erg lastig zijn. Puntje voor windows moet ik toegeven :o :evil: :cry:

Dus.... let op.... dvd onder Linux kan heeeel lastig zijn! Damn

Verwijderd

Je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord: kun je die DVDs die je niet kan afspelen wel mounten/lezen? Of dat ook niet?

Verwijderd

256 Kb RAM ik hoop voor je dat dat een typo is...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:48:Helaas.... absoluut een duidelijk gemis wat mij betreft.... dvd onder Linux kan erg lastig zijn. Puntje voor windows moet ik toegeven :o :evil: :cry:
Dus.... let op.... dvd onder Linux kan heeeel lastig zijn! Damn
apt-get install xine-ui
ergens libdvdnav vinden (www.videolan.org zo uit m'n hoofd), en alles werkt. Ook met Redhat o.i.d. zal dat niet veel moeilijker zijn..
Maar als je nou /echt/ een keer wilt weten wat er aan de hand is lees dan eens die vraag van Beelzebubu door en beantwoord hem dan :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

umm als een dvd met xine niet werkt (want samen met libdvdnav is dat toch wel beter met menutje enzo)
kun je het ook met mplayer doen, en ik heb zelf nog geen dvd gezien waar dat niet lukte.
(eenigste min punt is dat je geen menutje hebt, maarja het gaat toch om de film en de extra's enzo)

Verwijderd

<insert random rant over mplayer> :X.

Verwijderd

Topicstarter
>Je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord: kun je die DVDs die je niet kan afspelen wel mounten/lezen? Of dat ook niet?

Jawel hoor!

Verwijderd

Topicstarter
>256 Kb RAM ik hoop voor je dat dat een typo is...

;-) 256 Mb RAM...

Verwijderd

Topicstarter
>als in bestand-lezen

Ook geprobeerd... lukt niet...

Verwijderd

Topicstarter
>apt-get install xine-ui

Heb geen debian.... via rpm gedaan.... en zoals ik al zei.... na 3 dagen ben ik het zat om steeds weer een libje hier, rpm-etje daar en een tgz-tje hier en so-tje daar te halen. Bluurgh... ff pauze....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reakties.... nu ff RedHat8.0 proberen.... dan weer tijd voor het dvd-gedoe.... en dan probeer ik wellicht mplayer ja.... goed idee...

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
MrLeeJohn: weet jij toevallig hoeveel tech posts je voor de HK nodig hebt?

Verwijderd

Deze gaat dicht.
Kicken binnen 24 uur wordt niet op prijs gesteld.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Check ook het edit-knopje naast je eigen posts, het is niet de bedoeling om 6-7 keer onder elkaar te posten, gebruik dan de edit-knop om je eerste post te editen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.