• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Is het mogelijk om Internet te delen via Bluetooth tussen je PDA (Palm Thungsten) en PC? Uiteraard is het sowiezo al mogelijk om gegevens te synchroniseren tussen beide apparaten. Maar kan ik dus ook internet delen en wat is het bereik binnenshuis van Bluetooth?

ThanX

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ja, het kan.
Hoe? Geen flauw idee.
het bereik? ~10 meter.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24

Sick Nick

Drop the top!

ze zeggen dat het kan, ik kreeg het niet voor elkaar om internet via bluetooth dongles te sharen naar m'n laptop en dat zou toch makkelijker moeten zijn dan naar je pda. Ik kreeg alleen via de bijgeleverde software verbinding. De virtuele NIC die ze gaven werkte voor geen meter dus geen internet op laptop via bluetooth.

Overigens was het bereik daarvan wel een metertje of 15 dwars door muren heen met nog een goed signaal. In jouw geval denk ik dat het bereik gelimiteerd word door je PDA en dat je blij mag zijn als je verder dan 5 meter komt als er een muur tussen zit.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hier werkt bluetooth desktop -> laptop (MSI BT moederbord + USB dongle) prima. Ik denk alleen dat de range met een PDA wat lager zal zijn, met mijn laptop kan ik makkelijk 20 meter weglopen (groter is mijn appartement niet). Het zou geen groot probleem moeten zijn.

Zoef

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 11:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Heb 2 classI (msi) dongles zien werken op een afstand van zeker 40 meter. Snelheid was wel redelijk ~150Kb/sec. In principe zou het dus ook gewoon met je pda moeten werken. (lijkt me wel grappig om binnen een bepaalde afstand onstream mp3/divx te luisteren/kijken ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• wrcveen
Nou dat zou mooi zijn als het werkt maar echter mijn PC "krijgt" zijn Internet via een router waar ik uiteraard geen Bluetooth dongle op kan aansluiten. Met deze PC bel ik dus NIET rechtsteeks in, de functie Internet delen heb ik dan volgens mij ook niet. Ik vraag me af kan ik op mijn PC dan wel het Internet kan delen via Bluetooth met mijn Thungsten?

Dit overweegt mijn aanschaf van een Thungsten

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wat voor OS draai je op je PC, wrcveen?

Zoef

• wrcveen
Zpottr schreef op 08 January 2003 @ 13:57:
Wat voor OS draai je op je PC, wrcveen?
Windows XP Home Edition met servicepack 1.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

In dat geval:
1) ga naar start -> network connections
2) open de eigenschappen van je LAN-verbinding (netwerkkaart naar je server toe dus)
3) klik in tabblad advanced
4) vink "allow other users to connect [etc]" aan onder Internet Connection Sharing
5) pair je BT-devices
6) open een BT "network access" verbinding van je PDA naar je PC.
7) mogelijk moet je je Palm ook nog vertelen dat ie deze verbinding moet gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.

Als alles goed gegaan is kun je nu internetten. Met mijn laptop werkt dit zonder problemen.

EDIT: ik weet niet 100% zeker of XP Home over ICS beschikt, maar ik vemoed van wel (aangezien Win98 dit ook gewoon deed, toch?) :TIDE

[ Voor 24% gewijzigd door Zpottr op 08-01-2003 21:58 ]

Zoef

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hier staat een complete handleiding voor het maken van een usb verbinding om internet te delen. Ik heb (nog) geen bluetooth op m'n laptop, dus heb het niet uitgeprobeerd.
edit:
ik herinnerde me nog een gelijksoortige vraag van het palmclubforum. Nu zie ik pas dat het exact dezelfde vraag was, omdat je die zelf hebt gesteld daar. Die link heb je dus al gekregen.

[ Voor 29% gewijzigd door Canaria op 08-01-2003 22:30 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 14:06

flexje

got-father

Zpottr schreef op 08 January 2003 @ 21:55:
In dat geval:
1) ga naar start -> network connections
2) open de eigenschappen van je LAN-verbinding (netwerkkaart naar je server toe dus)
3) klik in tabblad advanced
4) vink "allow other users to connect [etc]" aan onder Internet Connection Sharing
5) pair je BT-devices
6) open een BT "network access" verbinding van je PDA naar je PC.
7) mogelijk moet je je Palm ook nog vertelen dat ie deze verbinding moet gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.

Als alles goed gegaan is kun je nu internetten. Met mijn laptop werkt dit zonder problemen.

EDIT: ik weet niet 100% zeker of XP Home over ICS beschikt, maar ik vemoed van wel (aangezien Win98 dit ook gewoon deed, toch?) :TIDE
stapje 6 , hoe doe je dat? en als ik ICS aanvink bij mijn lan verbinding geeft ie een foutmelding.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

flexje schreef op 20 March 2003 @ 13:52:
stapje 6 , hoe doe je dat? en als ik ICS aanvink bij mijn lan verbinding geeft ie een foutmelding.
Ik heb geen flauw idee, mijn lijstje is slechts theorie. Ik gebruik alleen
laptop <-bluetooth-> desktop
.

Zoef

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

en jij kan er ook mee het internet op? kun je dan volstaan met 2 usb BT dongles?
Zpottr schreef op 20 March 2003 @ 20:45:
[...]

Ik heb geen flauw idee, mijn lijstje is slechts theorie. Ik gebruik alleen
laptop <-bluetooth-> desktop
.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

jvdb1975 schreef op 20 March 2003 @ 22:19:
en jij kan er ook mee het internet op? kun je dan volstaan met 2 usb BT dongles?
Ja, al is een van de dongles bij mij uitgevoerd als een staand dipool antennetje bovenop mijn PC-kast voor een wat groter bereik. Maar dat ding hangt uiteindelijk ook gewoon aan USB. De LAN-verbinding delen onder XP en vanuit mijn laptop een netwerkverbinding leggen naar mijn PC (uiteraard nadat ik de devices gepaird heb) zorgt ervoor dat ik met zo'n 500 kbps kan internetten. Meestal houdt Chello dat niet bij.

Zoef

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

sorry, voor mij is dit allemaal nog nieuw: gepaird? Wat houd dat in?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

jvdb: het lijkt me een aardig idee als je gewoon zelf even iets leest. Pairing is het basis-authenticatiemechanisme binnen bluetooth, en komt in letterlijk elke BT-beschrijving of -handleiding voor.
Mag ik u daarom deze link aanbevelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 21-03-2003 12:11 ]

Zoef

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

sorry, en toch ook dank voor de moeite.

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18
zie http://www.brighthand.com...Networking_with_Bluetooth
voor meer info en een link naar een handleiding voor de instellingen onder XP.
Pagina: 1