Toon posts:

DivX coderen hoe lang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe lang iemand er over deed om een film te coderen van DVD naar DivX.
Zo'n gemiddelde tijd bedoel ik dan.
En wat voor CPU heb je dan @ welke snelheid.
Ik ben benieuwd.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Over het flasken van een gemiddelde film doe ik 7 uur (Athlon 700) het rippen duurt iets van een kwartier tot een half uur.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik krijg al een idee..
Nog meer mensen?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Met FlaskMPEG doe ik er ca. 13 uur over om the Matrix te rippen met geluid en al.
Rippen duurt ca. 10-15 min.

Met MPEG2AVi duurt het ca. 7 uur.
Dan geluid eruit met Graphedit ca. 15 min.
Dan geluid onder film zetten met vDub ca. 1,5 uur dus in totaal nog geen 9 uur.

Dit alles op een PII 350 128 MB en 20 gieg harde schijf.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Op mijn Celeron 566 @ 850Mhz. encodeer ik een DVD van 1h30min. in zo'n 6 uur. Ik gebruik FlaskMPEG btw. Het geluid daarna fixen met VirtualDub is in een kwartiertje gebeurd. Voor encoderen geldt: hoe meer Megahertzen hoe beter. Een Celeron 667 zal bijvoorbeeld sneller encoderen dan een Pentium III 600.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Maar ook Durons zijn hier heel goed in kijk maar bij Tom's Hardware page.

• Rainman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08-2025
Dual cellies 466@525 meestal 3,5 tot 4 uur voor het beeld met mpeg2avi.

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
PII 450 Mhz 256 MB Ram

Three Kings in 7 uur en 15 min.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
TBird 900/1000 Mhz (verandert een beetje, ik wil weten of crashes door overclock komen)...Bij een film van 2 uur duurt het coderen met MPEG2AVI iets minder dan 4 uur, het geluid via Graphedit eruit halen zo'n 20-30 minuten, en met VDub onder filmpje zetten duurt ook 20 minuten. Samen met rippen wat ook half uurtje duurt heb ik een film binnen 5 en een half uur klaar :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>PII 450 Mhz 256 MB Ram[/quote]Beetje vreemde combi? Tijd voor een CPU-upgrade? (ik heb nog een 700E@933 voor je :) )

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij het encoderen van een film komen nog VEEL meer dingen kijken die met de snelheid te maken hebben zoals resolutie en de tijd dat de film duurt..

Bij mij:

Processor: AMD Tbird 1GHz
Geheugen: 256MB 133MHz
DVD drive: Pioneer 16x
Film: The blair witch
Speeltijd: 77 minuten
Resolutie: 640x480
Codec: DivX Lowmotion codec
Bitrate DivX: 1170Kbps
Bitrate MP3: 96Kbps
FPS: ~9.5

Het kopieren van de DVD naar harddisk duurt een kwartier.

Het encoderen van het beeld duurde ongeveer 5 uur (weet ik niet zeker meer.. maar dit komt in de buurt).

Het encoderen van het geluid duurt meestal vrij lang (drie kwartier ofzo).

Nothing is impossible

Verwijderd

Bij mijn Ripping Toolkit (Rippak) op een celeron 566 en 192mb mem. doe ik op de normale instellingen er ongeveer 5 a 6 uur afhankelijk van de lengte van de Film.
Het voordeel van een alles in 1 kit is dat je er 's nachts geen omkijken meer aan hebt. Je word wakker en klaar is ie.

Verwijderd

duron 950 128 mb mem +- 5uur voor 1.40 uur film ..op redelijk hoge kwaliteit ...

Verwijderd

Vraag waarom doen jullie dat eigenlijk???
zetten jullie die dan op internet of zo zie er anders het nu niet van in, en anders hebben jullie wel erg veel over voord de mede internetter. :):):):):):)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 23:32 schreef Mr.WWW het volgende:
Vraag waarom doen jullie dat eigenlijk???
zetten jullie die dan op internet of zo zie er anders het nu niet van in, en anders hebben jullie wel erg veel over voord de mede internetter.[/quote]Huren, rippen, terugbrengen (het origineel dan he).
Snappie?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gisteren "Southpark, bigger, longer & uncut" geript met ClaDVD, MPEG2AVI, AC3DEC en VirtualDUB.
Almetal een uurtje of 5 a 6 mee bezig geweest op 'n PIII-750@750, Win2k, 128 MB

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:23
Tha Rippack Rulez... Alleen geen subtitles maar het is veel sneller dan FlaskMpeg..
En ik kreeg het geluid dan ook niet goed gesynchronised.. Kwaliteit lijkt me ook beter overigens..
Anyway:
Speelduur 126 min in 9 uur op PIII 550 192 Mb
Als iemand een idee heeft voor die subtitles...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
Hey.. kan iemand mij helpen? Ik heb nl. een probleem bij het decoden van een DVDtje. Ik krijg het geluid er nl. niet uit. Hele film gecodeerd maar geen geluid!

Ik draai WinMe, ligt het daar aan?
Zo niet, hoe krijg ik er toch geluid bij??

Verwijderd

Je kan bij Rippack een plugin gebruiken. Ik weet effe niet meer welke, maar hij staat vast wel ergens onder 1 van de linkjes in de DIVX pagina van startpagina.
Pagina: 1