SpeedTouch home loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik gebruik inmiddels ongeveer een jaar een Alcatel SpeedTouch Home (Ethernet) voor mijn ADSL verbinding.
Het modem is vrij snel als Home > Pro tweak ingezet als router; erachter ligt een 8-port Sitecom switch met 6 aansluitingen in gebruik. Een paar weken geleden heb ik de Home > ST 510 tweak uitgevoerd.

Af en toe heb ik last van vastlopers van het ADSL modem. Het modem geeft geen data meer door, is niet meer te benaderen via telnet/http/ftp en is niet meer te pingen. Enige oplossing om de boel weer aan de praat te krijgen is een hard-reset.

Soms gaat het een paar weken goed, soms moet ik 'm een paar keer in de week resetten. Het lijkt erop dat het vaker fout gaat als je veel dingen tegelijk aan het downloaden bent (bijv KaZaA).

De search leverde dit topic op, maar daarin wordt een FW upgrade gesuggereerd. Die heeft alleen bij mij niet mogen helpen... ook de upgrade naar SpeedTouch 510 firmware hielp niet.

Wat zou wel helpen?

SPECS: Alcatel SpeedTouch Home Ethernet modem + Wanabee ADSL Basic
Netwerk = 100 Mbits, verbonden via Sitecom 10/100 switch

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

loopt het modem ook vast als je hem weer als een pro laat werken? Of als je hem helemaal untweakt en er een ST home van maakt en dan de nieuwste firmware update?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hmmm ja ik zie dat ik het niet heel duidelijk heb vermeld in mijn openingspost; het vastlopen was ook al het geval tijdens de Pro modus. Alleen is het erger geworden (lees: hij loopt vaker vast) dan tijdens de Pro-periode.

De nieuwste home/pro firmware zit nog in de passive sectie; ik kan proberen deze te switchen, hoewel in de handleiding van de ST510 tweak stond dat het niet meer zou lukken na de upgrade. Ik denk van wél overigens, door de resetknop 45 sec. in te houden; dan switcht 'ie toch?

Aan de andere kant, zou ik er wat mee opschieten? Met die pro-firmware ging het ook al niet vlekkeloos....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee... misschien heb je last van een aardlek ofzo? Het kan zijn dat er stroom door dat modem loopt, waardoor-ie vastloopt. Een niet geaarde PC of een PC die (indirect) aangesloten is op de radio/TV kabel kan zoiets veroorzaken. :{

Lastig uit te vogelen dit
door de resetknop 45 sec. in te houden; dan switcht 'ie toch?
dan reset je het modem. Om er weer een SThome van te maken moet je hem echt untweaken weer zegmaar

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 08-01-2003 00:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
JvS schreef op 08 January 2003 @ 00:38:
nee... misschien heb je last van een aardlek ofzo? Het kan zijn dat er stroom door dat modem loopt, waardoor-ie vastloopt. Een niet geaarde PC of een PC die (indirect) aangesloten is op de radio/TV kabel kan zoiets veroorzaken. :{

Lastig uit te vogelen dit
Oeh, daar heb je iets te pakken wat zeer zeker het geval kan zijn. Wij wonen in een nieuwbouwhuis met nauwelijks geaarde stopcontacten; 1 pc is geaard, de rest niet (het kan simpelweg niet). Verder is er ook 1 pc aangesloten op de tv-kabel (tv-kaart). Bah, als dat de oorzaak is dan is het echt onmogelijk om tot een oplossing te komen :(
dan reset je het modem. Om er weer een SThome van te maken moet je hem echt untweaken weer zegmaar
De ST 510 firmware vindt dat de ST home/pro firmware niet geschikt is voor het apparaat. Je kunt dus niet meer switchen van actief naar passief via de ST 510 webinterface; hij accepteert het niet. De firmware zit dus nog wel in 'passive'. Zijn er nog andere manieren om deze te switchen?

Verwijderd

Dit komt door windows
toen ik altijd nog windows draaide (als server) liep mijn modem ook constant vast
sinds ik over ben op Linux/BSD heb ik er nooit geen last meer van
misschien dat dit alleen bij mij het geval was, maar een paar vrienden van mij hadden precies hetzelfde probleem

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 11:20
Weet je zeker dat het aan je modem ligt en niet aan je netwerkkaart??
Dit heb ik ook gehad ,toen vloog bij mij steeds de netwerkaart er uit.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 06:36:
Dit komt door windows
toen ik altijd nog windows draaide (als server) liep mijn modem ook constant vast
misschien dat dit alleen bij mij het geval was, maar een paar vrienden van mij hadden precies hetzelfde probleem
Is er dan wat aan te doen? Want overstappen op Linux is geen optie voor alle pc's (n00bgebruikers, speciale programmatuur vereist die alleen onder Windows draait enz). Alleen het feit DAT het Windows is kom ik nog niet zoveel verder mee.
certefied schreef op 08 januari 2003 @ 06:59:
Weet je zeker dat het aan je modem ligt en niet aan je netwerkkaart??
Dit heb ik ook gehad ,toen vloog bij mij steeds de netwerkaart er uit.
Ik weet zeker dat het het modem is; deze is nl. vanaf géén van de 6 pc's die is aangesloten meer te bereiken op het moment dat hij vast zit. En daar zitten verschillende netwerkkaarten aan.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
een O+ schopje....

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde :'(
Weet iemand wat er aan te doen is?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb dezelfde symptonen gehad, soms ging het een tijd goed, soms na een minuut :/

Mijn netwerkkaart bleek dus gaar te zijn, probeer eens een PC direct er aan te hangen, gebeurt het dan nog? Misschien is je hub niet lekker :?

[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 29-01-2003 16:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 06:36:
Dit komt door windows
Slaat nergens op deze opmerking.
Dus als ik besluit om de Alcatel aan een Novell server te hangen doet die het zeker ook niet?
In je signature staat "only Linux"
Dat jij Linux draait en dus waarschijnlijk weer zo een "anti MS" bent is het natuurlijk bij jouw allemaal wel goed...... :(

Verwijderd

Uh laat mij nog ff toevoegen dat die van mij er al direct aanhangt :)
En *nooit* als Pro is gebruikt

Verwijderd

*Kick*
Pagina: 1