Toon posts:

[MySQL Server] probleem na verplaatsing naar andere PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem zoals misschien al duidelijk werd uit de topictitel :)

Ik draaide een PC in mijn netwerk met windows '98 met de naam 'STERF' (what's in a name...). Daarop draaide mijn MySQL server vrolijk zonder problemen. Toen heb ik de server verplaatst naar een andere PC (ook win '98) genaamd 'SPLATTERBAK' en hier krijg ik de volgende foutmelding als ik mysqld.exe wil opstarten:

C:\apache\mysql\bin\mysqld.exe: Fatal error: Can't find messagefile '\\STERF\APA
CHE\MYSQL\share\english\errmsg.sys'

hierna wordt dus nix gestart en kan je fluiten naar je MySQL server

ik heb MySQL hier al geuninstalled en herinstalled, de registry doorzocht op 'sterf' en op mijn harde schijf gezocht met bestanden waar het woord 'sterf' instond. Dit leverde allemaal nix op. Het enige wat ik nog bewaard heb is de data directory, die heb ik wel verplaatst maar het mocht allemaal niet baten. Ook MySQL op een andere schijf installeren had geen zin. Heeft iemand enig idee waar MySQL deze instelling opslaat of hoe ik mijn probleem anders kan oplossen?

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 16:15
je moet denk ik in die databse directory MYSQL deleten.
Hierin staan ook nog configuratie gegevens als je hem dan opnieuw installed overschrijft ie het weer. Houd er wel rekening mee dat je dan je usernames enzo kwijt bent

Ik weet het trouwens niet zeker. maak ff backupje voor zekerheid :)

[ Voor 14% gewijzigd door martijnr17 op 07-01-2003 20:55 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je de database niet dumpen in een SQL file en dan op een 'verse' server inserten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing zelf al gevonden. Ik moest een bestand my.cnf in mijn root zetten met daarin de base dir en de data dir, die override dan de settings die nog verkeerd stonden. Voorbeeldbestanden waren te vinden in mijn SQL root dir, alle .cnf bestanden (de oplossing dus voor de geinteresseerden :))