Hallo,
Ik ben bezig met een frame waar op 4 comboboxen zitten, 1 textarea en 2 knoppen (ok en cancel).
Nou wil ik dat als je op ok klikt de inhoud die je geselecteerd hebt in de comboboxen uitlezen en bijvoorbeeld in de textarea plaatsen.
Nou heb ik een stuk code die alleen de data die in de combobox geselecteerd staat bij het opbouwen van het frame naar de textarea kopieert, en dus als je wat anders selecteerd gewoon dat oude er weer in komt.
Nou las ik dat je gebruik moest maken van event en innerclasses op de tutorial van sun en heb daardoor het volgende gemaakt dat het bovenstaande probleem heeft:
Stukje code van de combobox + actionevent voor de ok knop
en dan onderaan de innerclass:
Weet iemand nou waarom hij alleen die data van het opbouwen geeft en niet elke keer kijkt wat er op het moment van drukken op ok er in de comboboxen staat?
alvast bedankt
Ik ben bezig met een frame waar op 4 comboboxen zitten, 1 textarea en 2 knoppen (ok en cancel).
Nou wil ik dat als je op ok klikt de inhoud die je geselecteerd hebt in de comboboxen uitlezen en bijvoorbeeld in de textarea plaatsen.
Nou heb ik een stuk code die alleen de data die in de combobox geselecteerd staat bij het opbouwen van het frame naar de textarea kopieert, en dus als je wat anders selecteerd gewoon dat oude er weer in komt.
Nou las ik dat je gebruik moest maken van event en innerclasses op de tutorial van sun en heb daardoor het volgende gemaakt dat het bovenstaande probleem heeft:
Stukje code van de combobox + actionevent voor de ok knop
code:
1
2
3
4
5
6
7
| JTextArea txt = new JTextArea(25,25);
JLabel lbCat3 = new JLabel("Voer klasse in");
String[] klasse = {"A", "B", "C"};
JComboBox cbCat3 = new JComboBox(klasse);
JButton btnOK = new JButton("OK");
btnOK.addActionListener(new geefRanglijst((String)cbKamp.getSelectedItem(), (String)cbCat1.getSelectedItem(), (String)cbCat2.getSelectedItem(), (String)cbCat3.getSelectedItem(), txt)); |
en dan onderaan de innerclass:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| class geefRanglijst implements ActionListener{
private String jaar, geslacht, leeftijdCat, klasse = "" ;
JTextArea mytxt = "";
public geefRanglijst(String hetJaar, String hetGeslacht, String deLeeftijdCat, String deKlasse, JTextArea txt){
mytxt = txt;
jaar = hetJaar;
geslacht = hetGeslacht;
leeftijdCat = deLeeftijdCat;
klasse = deKlasse;
}
public void actionPerformed(ActionEvent e){
mytxt.append("Nou zou er een ranglijst moeten komen van het volgende kampioenschap: \n" + "Jaar: " +
jaar + "\n" + "Geslacht: " + geslacht + "\n" + "Leeftijdscategorie: " + leeftijdCat + "\n" +
"Klasse: " + klasse + "\n\n");
}
} |
Weet iemand nou waarom hij alleen die data van het opbouwen geeft en niet elke keer kijkt wat er op het moment van drukken op ok er in de comboboxen staat?
alvast bedankt