Ik zie dat hele nut niet van meerdere partities...
Kijk, met FAT16 MOEST je wel, die support namelijk maar 2GB; maar waarom zou je nu je disk opdelen nu grote partities ook prima gesupport worden? Is alleen maar onhandig, de vrije ruimte die je nodig hebt blijkt altijd verdeeld te zijn over de verkeerde partities...
Als je iets wil onderverdelen, kun je ook gewoon directories gebruiken...
Met FAT32 neemt trouwens je cluster-size ook niet dramatisch meer toe als je partitie groter wordt, dus het wordt ook niet oneconomischer ofzo.
Een swap-file op een andere partitie is ook
niet sneller; dat werkt alleen als die andere partitie ook
fysiek op een andere disk ligt.
En dat defrag-argument is natuurlijk ook nonsens; of je nu een aantal keren een kleine partitie, of 1 keer een grote partitie defragt, maakt ook niet uit. Als je daar de tijd niet voor hebt, kun je defrag ook halverwege afbreken, heb je ook een gedeelte gedefragged...
Zelf heb ik 4x 20GB als 1 grote partitie van 80GB (via een RAID-kaartje), echt reuze handig, alles heet C:
Hoef dus ook niet meer na te denken als ik een VOBje decompress, waar ie moet komen;

de vrije ruimte op C: is ook gelijk de vrije ruimte die ik totaal heb, hoef niet te gaan zoeken en schuiven met data tussen partities enzo.
De games staan gewoon netjes in een
directory C:\GAMES, is toch niets mis mee? Waarom zou dat nou weer op een aparte partitie moeten komen?
Een ander punt is dat veel software van alles in
c:\windows\system,
c:\program files/common files etc wil mikken, dus als jij dan dat soort software op een D-partitie wil gooien, moet je ook weer moeilijk gaan doen, of raakt je "boot"-partitie C plotseling toch vol...
Nee, ik ga voor 1 grote vette partitie!