Toon posts:

[JAVA] Ingevoerde data uit een JOptionPane

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein programmatje geschreven waarmee ik via een JOptionPane een vraag wil laten beantwoorden. Dit heb ik gedaan met een confirmdialog. Dit is de code:

JOptionPane.showConfirmDialog(null, "Wilt u dit echt?", "Vraag", 0);

de vraag is nu.. hoe kom ik erachter op welke knop is gedrukt? Ik heb alle methodes afgezocht maar er is niks te vinden. Moet dit met events? of kan iemand mij een hint geven zodat ik op de goede weg kom? Ik kom er echt niet meer uit :(

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even naar SUN (java.sun.com) gaan en dan lezen (http://java.sun.com/docs/...ng/components/dialog.html):

As the previous code snippets showed, the showMessageDialog, showConfirmDialog, and showOptionDialog methods return an integer indicating the user's choice. The values for this integer are YES_OPTION, NO_OPTION, CANCEL_OPTION, OK_OPTION, and CLOSED_OPTION. Except for CLOSED_OPTION, each option corresponds to the button the user pressed. When CLOSED_OPTION is returned, it indicates that the user closed the dialog window explicitly, rather than by choosing a button inside the option pane.

Had je zelf ook kunnen vinden. Staat gewoon in de docs (eigenlijk verwijzing vanuit docs naar tutorial)

[ Voor 16% gewijzigd door SWfreak op 07-01-2003 19:44 ]

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 19:36:
....Dit heb ik gedaan met een confirmdialog. Dit is de code:
Java:
1
JOptionPane.showConfirmDialog(null, "Wilt u dit echt?", "Vraag", 0);
..
de vorige reply geeft eigenlijk al antwoord op je vraag, maar als aanvulling
(naja eigenlijk meer opmerking)

ik vraag me af hoe je op die 0 bent gekomen
aangezien je dat dus noooit zo moet invullen
er wordt om een constante gevraagt, en als je gewoon een getal invult, kan het best zijn dat dat er bij dezelfde constante in een andere VM versie een ander getal hoort

er wordt nl gevraagd om een optionType
en als je dan in de API kijkt bij optionType
dan zul je zien dat de mogelijke waardes
DEFAULT_OPTION, YES_NO_OPTION, YES_NO_CANCEL_OPTION of OK_CANCEL_OPTION.

en mocht je er niet mee bekent zijn, in dit geval wordt zoiets dus ingevult als JOptionPane.CONSTANTE

dus bijv. als je een YES/NO dialog wilt, JOptionPane.YES_NO_OPTION in plaats van de '0'

[ Voor 10% gewijzigd door nxt op 08-01-2003 00:20 ]