Flattron monitor met deuk

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17
Mensen,

Ik heb al flink in de search gekeken maar nergens kan ik een antwoord vinden. Ik heb sinds een paar weken een LG 19" flattron. Perfect beeld alles fijn etc echter het lijkt net alsof er een kanonskogel opgevallen is. De bovenlijnen van de explorer bevoorbeeld buigen door naar beneden en in excel lijken de lijnen niet recht te lopen. Ga je dan met een geo op je scherm lopen hanesse klopt het wel. Ik werd er zo gek van dat ik via LG service de monitor omgeruild heb. Dus nu net vers uit doos ................. en jawel hetzelfde probleem. Nou hoorde ik dat er ergens iets in te stellen moet zijn voor flattron monitoren maar ??????? Iemand die me hier iets over kan vertellen ???

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 10:03
Zit er geen pinchusion functie in het menu of instellingen van je monitor zelf?

• Ray
er zitten echt van allerlei instellingen op maar geen enkele functie maakt dit probleem beter, eerder erger helaas

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
en op een bol scherm lijkt het wel recht?

dat is dus ff een kwestie van wennen als je een platte beeldbuis hebt :)

na een tijdje wil je niet meer anders en zijn die bolle nog veel irritanter als dat jij nu een platte irritant vind :P

al moet ik zeggen dat ik na een dagje eigelijk nergens meer last van had :)

Verwijderd

moet je er niet gewoon aan wennen? ,dit had ik wel toen ik mijn LG 795FT plus kreeg. maar naar een poosje wil je niet meer anders :)

hehe, het zelfde als veldmuis dus, alleen iest trager :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 19:45 ]

• Ray
yepz op mijn oude belinea lopen de lijnen recht, wel bol naar voren ... Damm wat een verschil btw :) ik ben al helemaal verkocht aan mijn flattron, daar niet van maar ook de linker en rechter buitenkant lopen niet recht zeg maar

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

veldmuis schreef op 07 januari 2003 @ 19:40:
en op een bol scherm lijkt het wel recht?

dat is dus ff een kwestie van wennen als je een platte beeldbuis hebt :)

na een tijdje wil je niet meer anders en zijn die bolle nog veel irritanter als dat jij nu een platte irritant vind :P

al moet ik zeggen dat ik na een dagje eigelijk nergens meer last van had :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Same here !!!!!!

't Is zelfs zo erg dat ik er niet aan moet denken om bij mijn toekomstige werkgever weer achter zo'n bol ding geplaatst te worden !!! :'( :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Oa om de reden die jij noemt, heb ik al met al 5 Flatron monitoren van LG thuis gehad (3xLG775 en 2xLG795FT+).

Ook ergerde me er dood aan, en dat ging niet over. Ik dacht er zelfs over om een TFT te kopen; ben je af van kromme lijnen iig :)

Na een tijdje ergerde ik me er minder aan, maar ik zag het nog steeds wel. Nu werk ik met plezier met een 15" TFT. De LG 795FT+ is te koop, voor minder kritische mensen of mensen die er geen last van hebben iig. Binnenkort koop ik een 18" TFT; toch wat meer ruimte dan een 15" TFT.

Moraal van het verhaal: vooral niet op gaan letten, en ruilen (steeds binnen 2 weken) heeft geen zin.

• Ray
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 20:05:
Oa om de reden die jij noemt, heb ik al met al 5 Flatron monitoren van LG thuis gehad (3xLG775 en 2xLG795FT+).

Ook ergerde me er dood aan, en dat ging niet over. Ik dacht er zelfs over om een TFT te kopen; ben je af van kromme lijnen iig :)

Na een tijdje ergerde ik me er minder aan, maar ik zag het nog steeds wel. Nu werk ik met plezier met een 15" TFT. De LG 795FT+ is te koop, voor minder kritische mensen of mensen die er geen last van hebben iig. Binnenkort koop ik een 18" TFT; toch wat meer ruimte dan een 15" TFT.

Moraal van het verhaal: vooral niet op gaan letten, en ruilen (steeds binnen 2 weken) heeft geen zin.
MM dat is in ieder geval een duidelijk antwoord. LG zelf wordt je namelijk niet wijzer van de service is goed wat omruilen betreft maar tips enof ervaringen van andere gebruikers hebben ze helaas niet.

Tja ik dacht gewoon die monitor is stuk dus ik ruil hem om, kijk als dit gewoon een standaard probleem is en ze vertellen dat er even bij dan kun je dus of weer naar een bolle monitor gaan kijken of idd het voor lief nemen.

Overall is dit veel fijner dan mijn platte belinea maar toch blijft het kromme me opvallen. geld voor een 18"tft heb ik helaas niet

Oja ik heb trouwens de F900B, meest recente model van hun geloof ik

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 07-01-2003 20:13 ]

• Ray
Ik heb via google flink lopen zoeken. Toch schijnt er een tool te zin die dit op moet lossen alleen kan ik hem dus nergens vinden ? iemand een proggie of een tweak in windows hiervoor ???

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nah .. als ik jouw openingspost lees, klopt de Flatron perfect .. je zegt zelf al dat met een geodriehoek het allemaal klopt, maar het lijken toch kromme lijnen te zijn.

Hoelang kijk je nu al naar een platte monitor? .. hoelang is het geleden dat je achter een "bolle" monitor werkte? :?

Als we hier praten over een week of iets in die grootte orde, is het toch écht een kwestie van gewenning! Je zegt zelf ook nog dat het op een bolle Belinea wel recht lijkt .. dat is natuurlijk bullshit, want het is niet recht .. de beeldbuis is zo krom als wat!

Mijn ogen trokken ontzettend toen ik van de één op andere dag achter een vlak scherm kwam te zitten .. dacht eerst óók dat er vanalles mis was, maar zo onnatuurlijk zijn die bolle schermen .. en wij zijn daaraan gewend!!
Nu is het precies andersom .. stap ik nu achter een bolle monitor wordt ik helemaal gek .. mijn ogen beginnen weer helemaal te trekken!! 't Is op zijn minst als heel onprettig te beschrijven. 't is wel overkoombaar, dat wel .. alles went ;)

Maargoed .. vertel nu eerst maar eens hoelang je nu al hier last van hebt ;)

edit: ik geloof dat ik na 2 weken die holte niet meer zag ... alleen nog als ik er heel gefocust naar ga zitten staren misschien, maar ik ben er van overtuigd dat het 100% gezichtsbedrog is.

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-01-2003 20:06 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Doet me denken aan mn eerste Flattron (Iiyama), irriteerde me er dood aan en heb hem toen omgeruild. (maakte ook zo'n leuke knal als je hem aanzette :) ) Toen een Sony gehaals en thuis weer hetzelfde. Toen maar laten zitten en nu wil ik niks anders meer ;).

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
heb zelf ook een 795 ft plus

prima monitor en strak beeld

volgende word weer een LG

• Ray
[quote]ing._Buttje schreef op 08 January 2003 @ 20:04:
Nah .. als ik jouw openingspost lees, klopt de Flatron perfect .. je zegt zelf al dat met een geodriehoek het allemaal klopt, maar het lijken toch kromme lijnen te zijn.

Hoelang kijk je nu al naar een platte monitor? .. hoelang is het geleden dat je achter een "bolle" monitor werkte? :?

Als we hier praten over een week of iets in die grootte orde, is het toch écht een kwestie van gewenning! Je zegt zelf ook nog dat het op een bolle Belinea wel recht lijkt .. dat is natuurlijk bullshit, want het is niet recht .. de beeldbuis is zo krom als wat!

Ïk zit er nu al een paar weken achter. Niet ALLE dingen kloppen bij het nameten. Ik heb nu als ik naar de lijn kijk onder het www adres een verschil van een paar milimeter. Maar het vage is dat heb ik dus alleen links, dus als ik ga bijstellen maakt hij er rechts een zooitje van. Dus hij begint links hoger zakt dan door en blijft daarna weer redelijk recht. dat kan toch niet de bedoeling zijn ???

Verwijderd

de NT workstations op school zijn ook uitgerust met een flattron
ikzelf werk nog met bolle buizen
idd groot verschil...
lijnen lijken idd krom op een flattron
maar na ene half uurtje merk ik het al ni meer
gewoon ff wennen dus dnek ik :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mijn LG flatron, kreeg ik een A4 vel met daarop een 'Flattron Warning' Daarop stond dat als je de eerste keer naar het scherm kijkt, de monitor hol lijkt. Maar dat het ook na een tijdje vanzelf wegtrekt.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ReseT schreef op 09 January 2003 @ 22:38:
Bij mijn LG flatron, kreeg ik een A4 vel met daarop een 'Flattron Warning' Daarop stond dat als je de eerste keer naar het scherm kijkt, de monitor hol lijkt. Maar dat het ook na een tijdje vanzelf wegtrekt.
WHAAAAA ... dat meen je niet :+

Maar StuiTeR euhmz .. heb je een digicam waarmee je ff een foto kunt maken? 'k Snap er nu nix meer van :?

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-01-2003 23:00 ]

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Dus de grote vraag aan Stuiter is: lijkt het of je scherm hol is? Dat is inderdaad de ervaring die je in het begin hebt met een LG Flattron. Maar dat moet inderdaad binnen een week weg zijn. Kun je geen fotootje posten ofzo?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Great minds think alike ensow 8)

.. ik was alleen eerder :+

• Ray
HEHE kewl :)

Ik kan helaas niet een pic plaatsen, zallis ff kijken of ik vd week een cam kan lenen. Hier geen warning sheet en ook LG service weet van nix. Ik heb net weer eens de lineaal (langs mijn monitor :) gelegd tja....

toch blijft het van linksboven de eerste 10 centimeter een paar milimeter afdalen. Maar alleen links dus deze kromming is NIET symetrisch dus ook niet weg te werken met het instellingen menu. Het lijkt miscchien wat gezeur maar het valt echt constant wel op aangezien ik veel in excel en IRC schermen zit waar dus veel rechte lijnen lopen.

Ik heb een screenshot waar het op te zien is !! maar ik (NOOB) kan niet vinden hoe ik deze moet uppen ?? keb al in de FAQ gekeken en vanalles gedaan, iemand ff een url bij hand plz (sorryyyyyyy)

[ Voor 15% gewijzigd door Ray op 09-01-2003 23:15 . Reden: upload ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb ook sinds een tijdje een LG Flatron 795FT Plus, daarvoor was ik oude 14 inch monitoren gewend met een abnormaal bolle beeldbuis. Toen dacht ik ook dat de intellingen verkeerd waren van mijn nieuwe Monitor omdat het er ook allemaal "hol" uitzag. Nu zie ik het niet eens meer.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
typisch!! dit is echt gewenning!! blijf er nou rustig eens naar kijken en je ogen gaan vanzelf wennen aan het correcte beeld, je ogen kunnen je echt voor de gek houden! (denk aan op de kop kijken zonder dat je het door hebt: oog maar 1 lens)

ikzelf kijk op het werk naar een flatron en thuis op een bolle LG, in het begin leek de flatron vreemd en nu lijkt de bolle vreemd, duurt gewoon even

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Ray
hier ut plaatje, sorry veel beter lukte me niet. Voor de duidelijkheid op MIJN monitor lijkt het dus net dat de boel bij de pijl gewoon afloopt. is gemaakt door gewoon op ctrl-prtscrn te drukken

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~r.tebeest/small.jpg

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Kijk even of er een portretstand op zit .. en anders moet je hem laten scherpstellen op het kunststof en dan voor het beeld houden ... of anders je hand voor het beeld houden en daarop scherp laten stellen

dit is nix zo :|

Verwijderd

Dat plaatje van jou doet pas zeer aan mijn ogen. ;(

Maar ik heb dus een flatron Lg 915ft.
En ik moest ook erg wennen aan het beeld.

Dacht nl dat alles krom was e.d maar dat bleek toch niet zo te zijn. :+

Verwijderd

Laten we dan maar niet over mijn situatie beginnen..
Heb normaal een 15" NEC TFT-tje maar die is dus kapot en ik zit nu dus tijdelijk met een 15" trust gaar bol apparaat :S echt nix om tegen aan te kijken, ik ga maar weer snel naar mn bed toe want dit is echt 10X niXX

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
StuiTeR schreef op 09 January 2003 @ 23:28:
hier ut plaatje, sorry veel beter lukte me niet. Voor de duidelijkheid op MIJN monitor lijkt het dus net dat de boel bij de pijl gewoon afloopt. is gemaakt door gewoon op ctrl-prtscrn te drukken
Monitorinstellingen wel gereset? Ook de juiste software ervoor geinstalleerd in windhoos?

Verder: wat bedoel je met "afloopt"? Het scherm houd daar op? Of denk je dat wij daar ook iets scheefs zien?! ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Vroeger werkte ik ook met een bolle 14", toen ik daarna overschakelde op een 15" Dell Trinitron buis leek het ook alsof het allemaal 'naar binnen gevallen' was. Je ogen staan gewoon zo naar een bolle buis dat het eerst heel erg wennen is. Nu werk ik al jaren met 100% platte schermen en ben er helemaal aan gewend (1e PC Iiyama LM704UT, 2e PC LG E700B, beide met een helemaal vlakke buis).

Het beste is gewoon in een helemaal wit vlak het beeldkader te positioneren zodat het aan alle kanten perfect gelijk loopt met het plastic, immers bij een 100% platte buis ís dat ook echt evenwijdig aan het plastic. Als je dan nog rare bijverschijnselen krijgt die je met pincushioning, trapezoide of andere instellingen niet kunt corrigeren, dán moet je teruggaan naar de winkel. Anders is het eerst een kwestie van wennen.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Hoe kan een TFT scherm nou een afwijking hebben, de lichtgevende ledjes zijn toch al keurig netjes in een raster geplaatst, een kromme afwijking is wel heel erg apart bij zo'n scherm! Dat een gewone beeldbuis daar last van heeft is weer heel logischt e verklaren. Ionen worden afgebogen aan de hand van magnetische velden. Dit komt zeer nauwkeurig. Een kleine kromming ergens in het scherm is daarom vrijwel altijd aanwezig., Op een TFT is dit helemaal niet van toepassing.

Ik kan me ook wel herinneren dat toen ik naar een Trinitron scherm ging het ook allemaal net leek alsof het scherm naar binnen loopt. Echter je hersenen hebben het bolle beeld van de oudere schermen al voor je 'rechtgetrokken' waardoor platte beelden ineens ingedeukt lijken. Kwestie van wennen. Wees maar kwaad op jezelf of op die stomme bolle schermen want aan je TFT ligt het niet :)

Wel grappig om hier te lezen dat er werkelijk zoveel stomme mensen zijn die het scherm de schuld geven en hem ruilen. Maar daarnaast niet doorhebben dat het heel logisch te verklaren is, en daarnaast als je ook nog eens met je geodriehoek de rechtheid opmeet en dit klopt perfect, ben je dan niet heel stom om hem alsnog te ruilen? Inplaats van een heel andere reactie, zoals "Wow dit scherm is een stuk rechter dan mijn vorige!" gaan ze juist roepen dat ie krom is en hem ruilen. Terwijl je eindelijk eens een scherm hebt die wel strak is vergeleken met al die bolle dingen. Sorry maar ik vind dat wel erg stom, koop dat gewoon geen TFT en neem een 22" Bol scherm.

[ Voor 29% gewijzigd door BruT@LysT op 12-01-2003 11:45 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
heb hier ook sony flak super beeldje maar je moet hem wel effe afstellen op default heb ik ook sommige dingen scheeft staan en aflopend... maar je houd altijd wel iets wat vertekend lijkt.. je bent bol gewend namelijk..

Verwijderd

StuiTer, even een vraagje op wat voor resolutie draai je eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 17:16 . Reden: niet duidelijk voor wie het bericht is ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

BruT@LysT schreef op 12 January 2003 @ 11:36:

heel veel geblaaaaat .. denk om je hart !!
psssssssssssst ... het gaat hier om een LG Flatron .. da's een CRT (Cathode Ray Tube) met geheel platte voorkant ... niet over een TFT (LCD) ;)

Verder klopt je bewering over hersens en geodriehoeken wel :Y)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

De reden dat de boven en onderkant van LG Flatron monitoren niet helemaal recht zijn komt omdat de stabiliteitslijnen (die je bij normale monitoren wel ziet, op een kwart van boven en een kwart van onderen) buiten beeld bevinden.

Daardoor heb je dus geen lijnen in beeld alleen is het beeld erg moeilijk helemaal recht te krijgen aan de boven- en onderkant.

Ik wil iig geen andere meer dan mijn 795FT+, erg goede omruilgarantie en een perfect beeld.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 08:01
Dat plaatje is behoorlijk vaag. Met welke software heb je deze screenshot opgeslagen?
Gebruik IrfanView. Handig proggie en het is freeware.
http://download.com.com/3000-2192-10132330.html?tag=lst-0-1

Ik ben verder lekker tevreden over mijn 17 inch EIZO CTR. (1280*1024*32 75 Hertz)
Pagina: 1