[RAID] adaptec SCSI 7899W

Pagina: 1
Acties:

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:59
Deze controller zit op mijn moederbord met zero channel raid ondersteuning. Hoe kan ik hiermee een hardwarematige RAID 0 array mee maken?
In het scsi bios zitten geen functies hieromtrent.

Op de adaptec site is niets te vinden.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
volgens mij moet je een scsi controller erbij prikken zodat zero-channel kan werken, maar ik kan het best fout hebben, zie je ook tijdens je opstarten niets van "press blabla to blabla scsi blabla"?

aja ik lees nu ook hoe het zit:

"This "credit card sized" RAID card plugs into a specially designed small form factor PCI connector an SO-DIMM connector attached to the PCI bus via Adaptec Embedded RAID Logic (EMRL) on Ultra160 motherboards"

[ Voor 40% gewijzigd door maratropa op 07-01-2003 19:00 ]

specs

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het goed is zit er een extra slot op je mobo dat zero channel raid ondersteund.
Hiermee kan je dan de huidige SCSI kanalen gebruiken als SCSI RAID kanalen.
Zo'n kaart kost je een 200 euro.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03 23:17
hiervoor moet je een extra controller plaatsen. in een speciaal slot, of in een pci slot.

http://www.adaptec.com/wo...and+One-Channel+SCSI+RAID

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
wat voor moederbord heb je?

• TukkerTweaker
moederbord = tyan i7500 met dual scsi channels
http://www.tyan.com/products/html/thunderi7500.html

[ Voor 37% gewijzigd door TukkerTweaker op 07-01-2003 19:03 ]

• maratropa
  • Niet online
over dat trouwens stond iets op 2cpu,

http://www.2cpu.com/Hardware/15k.3/10.html

There you see it. When the drives are utilised as standalone drives and controlled by the Adaptec 2000S ZCR card, the performance is abysmal. Anything below 32KB for the X15 36LP and 64KB for the 15K.3 and you are being robbed blind. It's not conclusive and there's a lot more tests to be done on the ZCR, but at this stage if you were considering the Adaptec 2000S ZCR card option for a server then I think you should give it a miss and get a real RAID card. At 2KB and below it delivers around a quarter of the performance of the drive when not controlled by the ZCR card. Ouch. A rather expensive ouch, too.

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep.. Daar heb je inderdaad een speciaal ZCR PCI kaartje voor nodig, dat je weer op een bepaald PCI slot moet steken :)

Een beetje research doet wonderen, zie de bovenstaande replies ;)

Maar staat dit echt niet in de handleiding van de Tyan beschreven :?

Verwijderd

Offtopic HK reply verwijderd
Gebruik daartoe het juiste forum of ICQ/email

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 20:14 ]

• TukkerTweaker
BalusC schreef op 07 januari 2003 @ 19:58:
Jep.. Daar heb je inderdaad een speciaal ZCR PCI kaartje voor nodig, dat je weer op een bepaald PCI slot moet steken :)

Een beetje research doet wonderen, zie de bovenstaande replies ;)

Maar staat dit echt niet in de handleiding van de Tyan beschreven :?
had al wat research gedaan maar kon het goede net niet vinden. De hadleiding van de tyan is erg summier.

• TukkerTweaker
Ga ik er erg in performance achteruit met de Adaptec 2000S SCSI RAID controller t.o.v. software raid?

• maratropa
  • Niet online
software raid (1 en 0) schaalt heel goed en is cheap, maar als je meer pieken uit wilt geven kun je zo'n kaartje kopen. Alleen dus na het lezen van de 15k3 review van 2cpu denk ik dat je kans hebt dat je minder performance hebt dan een echte raid kaart, en misschien wel minder dan software raid op sommigen punten. Abbadon posten een tijdje geleden software raid benchies met 2 en 4 atlas schijven, en dat werkte heel goed.

specs

• TukkerTweaker
Toch maar gekozen voor een echte RAID controller (fortex). Hiermee kan ik ook underformatten, handig voor bad sectors.

• maratropa
  • Niet online
je bedoelt ICP-Vortex?

specs

Pagina: 1